Festiwal Warszawskie Spotkania Muzyczne – doroczny festiwal muzyki dawnej i nowej, organizowany przez Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich. Zgodnie z formułą programową zawartą w podtytule Festiwal prezentuje ważne dzieła muzyki dawnej i nowej oraz promuje najnowsze dzieła kompozytorów współczesnych, tworzone w dużej części dla Festiwalu, co stanowi niewątpliwie o jego wyjątkowości.
Na program 33. Warszawskich Spotkań Muzycznych (11-17 maja 2019) złożą się następujące koncerty i wydarzenia:
- koncert Orkiestry Kameralnej Lwowscy Wirtuozi pod dyr. Romana Rewakowicza ze współczesnym programem polsko-ukraińskim z solitami: Agatą i Łukaszem Długoszami (flety);
- koncert Aforyzjada, na który złożą się krótkie kameralne utwory 10 polskich kompozytorów współczesnych, skomponowane do aforyzmów Krzysztofa Bilicy. Koncert jest przeznaczony dla publiczności w każdym wieku, ze wskazaniem na publiczność dziecięcą. Wśród wykonawców m.in.: Anna Mikołajczyk (sopran), Zdzisław Piernik (tuba), Julia Samojło (fortepian), Kwartet smyczkowy Polonika;
- koncert zespołu wokalnego Emotivo z repertuarem popularnych piosenek autorstwa kompozytorów parających się na co dzień twórczością klasyczną (m.in. Krzesimir Dębski, Krzysztof Knittel, Ryszard Sielicki, Adam Sławiński i inni) – w jazzowej aranżacji;
- koncert kwartetu smyczkowego Neoquartet z Gdańska z utworami Piotra Mossa i Witolda Szalonka;
- koncert tria w składzie: Alicja Wołyńczyk (saksofon), Jacek Gałuszka (akordeon) i Agnieszka Kopacka-Aleksandrowicz (fortepian) m.in. z Tańcami góralskimi Stanisława Moniuszki i nowymi, zamówionymi przez Festiwal kompozycjami;
- koncert zespołu Concerto Polacco pod kierunkiem Marka Toporowskiego (klawesyn) ze śpiewaczką Julitą Mirosławską; w programie muzyka dawna i utwory najnowsze (zamówienia Festiwalu).
Wstęp na wszystkie koncerty jest wolny!
Na koncerty odbywające się w dniach 16 i 17 maja (Zamek Królewski) oraz 18 maja (Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego przewidziane są bezpłatne wejściówki, które będą do odbioru w miejscu koncertów na pół godziny przed ich rozpoczęciem. Jedna osoba może otrzymać maksymalnie 2 wejściówki. Liczba wejściówek ograniczona.
-----------
33. WARSZAWSKIE SPOTKANIA MUZYCZNE
muzyka dawna - muzyka nowa
11-17 maja 2019
Program festiwalu:
sobota 11.05 godz. 18:00, Studio Koncertowe im. W Lutosławskiego
Agata Kielar-Długosz – flet
Łukasz Długosz – flet
Orkiestra Kameralna Lwowscy Wirtuozi
Roman Rewakowicz – dyrygent
Igor Szczerbakow
Koncert na flet i orkiestrę kameralną (2008)
Benedykt Konowalski
Rapsodia góralska na orkiestrę smyczkową (2006)
***
Bohdana Frolyak
Koncert na flet i orkiestrę smyczkową (2015)
Stanisław Moryto
Cztery utwory w polskim stylu (2011)
Adam Sławiński
Koncert na dwa flety i orkiestrę kameralną
-----
niedziela 12.05 godz. 16:00, Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12
Aforyzjada – opera w puzzlach** do aforyzmów Krzysztofa Bylicy i według jego scenariusza
Wojciech Błażejczyk – gitara elektryczna
Andrzej Bocian – lalkarz, aktor, prowadzenie spektaklu
Leszek Lorent – perkusja
Anna Mikołajczyk – sopran
Zdzisław Piernik – tuba
Tomasz Rak – baryton
Julia Samojło – fortepian
Kwartet smyczkowy Polonika w składzie:
Paulina Kusa – I skrzypce
Anna Szalińska-Zaziębło – II skrzypce
Magdalena Małecka-Wippich – altówka
Krystyna Wiśniewska – wiolonczela
Grzegorz Ociepka – reżyseria
Zbigniew Bagiński
Aforyzm 26 na głos i kwartet smyczkowy (2018)
Zbigniew Bargielski
Kołysanka na harfę celtycką (lub inny instrument w jej skali) i fortepian (2018)
Wojciech Błażejczyk
Ryzmafory na gitarę elektryczną solo. 8 miniatur do aforyzmów Krzysztofa Bilicy (2018)
Alicja Gronau
5 Myślowych prowokacji dla sopranu i kwartetu smyczkowego do słów Krzysztofa Bilicy (2018)
Cz. 1. Aforysta musi
Cz. 2. Aforysta myśli…
Cz. 3. Aforysta przeżyje
Cz. 4. Aforysta zaraża
Cz. 5. Aforysta istnieje
Alina Kubik
Z aforyzmów Krzysztofa Bilicy na baryton i skrzypce (2018)
Katarzyna Kwiecień-Długosz
3 plus 1. Trzy aforyzmy i fuga do tekstów Krzysztofa Bilicy na kwartet smyczkowy (2018)
Zdzisław Piernik
Scenki teatru instrumentalnego wg aforyzmów Krzysztofa Bilicy dla improwizującego tubisty (2018)
Maria Pokrzywińska
Aforyzm 60 według Krzysztofa Bilicyna kwartet smyczkowy (2018)
Edward Sielicki
Aphona głos, instrumenty perkusyjne i fortepian (2018)
Artur Żuchowski
Pięć miniatur fortepianowych z aforyzmami Krzysztofa Bilicy w tle (2018)
-----
poniedziałek 13.05 godz. 19:00, Studio Koncertowe im. W Lutosławskiego
Zuzanna Elster – harfa
Leszek Lorent – perkusja
Andrzej Brzoska – amplifikacja
Marcel Tournier
Sonatine op. 30 na harfę solo (1924)
Allegrement
Calme et expressif
Fièvreusement
Marta Ptaszyńska
Jeu-Parti na harfę i wibrafon (1970)
Marcin Jachim
Pióro Maat na harfę i perkusję (2019)*
***
Krzysztof Kicior
Mamihlapinatapai na harfę i perkusję ((2019*)
Marcin Błażewicz
As na perkusję i harfę amplifikowaną (1992)
-----
wtorek 14.05 godz. 19:00, Studio Koncertowe im. W Lutosławskiego
Zespół wokalny Emotivo
Irina Bogdanovich – dyrygent
Jerzy Derfel
Absolutnie (sł. Wojciech Młynarski)
Krzesimir Dębski
Czas nas uczy pogody (sł. Jacek Cygan, aranż. Krzesimir Dębski)
O czym marzą dziewczyny (sł. Jacek Cygan, aranż. Krzesimir Dębski)
Lucjan Kaszycki
Pamiętasz była jesień (sł. Andrzej Czekalski, Ryszard Pluciński)
Cztery zielone słonie (sł. Anna Świrszczyńska)
Krzysztof Knittel
Wycieczka- ucieczka (sł. Wojciech Młynarski)
Koncert jesienny na dwa świerszcze (sł. Wojciech Niżyński)
Maciej Małecki
Ballada o późnej starości Don Kichota (sł.Wojciech Młynarski,1971, Maciej Małecki – oprac. na chór kameralny, 2019)
Nie taka znów jestem ładna z przedstawienia Agnieszki OsieckiejApetyt na czereśnie, 1968 (Maciej Małecki – oprac. na chór kameralny, 2019)
Edward Pałłasz
Cygańska ballada (sł. Maria Terlikowska)
Ryszard Sielicki
Szesnaście lat (sł. Mirosław Łebkowski, Stanisław Werner)
Dla ciebie, miły (sł. Mirosław Łebkowski)
Adam Sławiński
Pieniądze na bilet (sł. Agnieszka Osiecka)
Dzięcioł i dziewczyna (sł. Konstanty Ildefons Gałczyński)
Władysław Szpilman:
Czerwony autobus (sł. Kazimierz Winkler)
Andrzej Zieliński
Ballada wagonowa (sł. Agnieszka Osiecka)
Prześliczna wiolonczelistka (sł. Wojciech Młynarski)
-----
Środa 15.05 godz. 15.30, Sala Narożna Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich
Panel dyskusyjny Nadia Boulanger a polscy kompozytorzy XX wieku – pomiędzy tradycją europejską, dyscypliną twórczą a grą wyobraźni
Michał Klubiński– prowadzenie
-----
środa 15.05 godz. 19:00, Studio Koncertowe im. W Lutosławskiego
Kwartet smyczkowy Neoquartet w składzie:
Karolina Piątkowska-Nowicka– skrzypce
Paweł Kapica – skrzypce
Michał Markiewicz – altówka
Krzysztof Pawłowski – wiolonczela
Piotr Moss
Chagall. Kwartet smyczkowy nr 4 (2008)
***
Witold Szalonek
Symfonia rytuałów na kwartet smyczkowy (1991-1996)
Improvisando
Semplice
Finale alla danza
-----
czwartek 16.05 godz. 19:00, Zamek Królewski, Sala Koncertowa
Alicja Wołyńczyk – saksofon
Jarosław Gałuszka – akordeon
Agnieszka Kopacka-Aleksandrowicz – fortepian
Stanisław Moniuszko
Tańce góralskie (1857) (transkrypcja)
Alicja Gronau
Winter is icumen inII na saksofon altowy i fortepian (2012)
Żaneta Rydzewska
3/3 na saksofon, akordeon i fortepian (2019)*
Marcin Tadeusz Łukaszewski
Canti Gregoriani II na saksofon sopranowy i akordeon (2014/2015)*
***
Anna Maria Huszcza
Arcustico na saksofon, akordeon i fortepian (2019)*
Mikołaj Majkusiak
Elements na saksofon i akordeon (2001/2014)
Paweł Kwapiński
The Timbre Constellations na saksofon, akordeon i fortepian (2019)*
Graham Fitkin
Hard Fairy (1994)
-----
piątek 17.05 godz. 19:00, Zamek Królewski, Sala Koncertowa
Julita Mirosławska – sopran
Concerto Polacco w składzie:
Katarzyna Pilipiuk – obój barokowy
Robert Bachara – skrzypce
Judyta Tupczyńska – skrzypce
Dymitr Olszewski – altówka
Maria Misiarz – wiolonczela
Marek Toporowski – klawesyn
Anonim
Kantata Brich heran erwünschtes Licht
Aldona Nawrocka
Z okruchów pamięci– wg Kitowiczana sześć instrumentów barokowych (2019)**
Anonim
KantataKommt ihr angenehmen Kinder" (…….)
***
Bartosz Kowalski
Nostalgie czasu na głos, obój, klawesyn i kwartet smyczkowy(2019)*
Jan Sebastian Bach
Kantata 199Mein Herze schwimmt im Blut
-----
*prawykonanie
**prawykonanie – dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Więcej informacji na stronie Festiwalu:
linkTo wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach:
koncert