Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Teksty na stronę internetową – jak je tworzyć, żeby były skuteczne?

Teksty na stronę internetową – jak je tworzyć, żeby były skuteczne?

reklama
Czytelnik rzadko koncentruje się na każdym napisanym słowie, dlatego przekaz na stronie internetowej powinien być zwięzły i konkretny. Najprostsze komunikaty zazwyczaj są najbardziej skuteczne. Użytkownik skanuje tekst w poszukiwaniu najważniejszych dla niego informacji, które odpowiedzą na jego potrzeby.

Jak napisać dobry tekst na stronę internetową?



Odbiorca wchodząc na stronę internetową, szuka najważniejszych informacji na temat marki, oferty, produktu czy usługi. Z tego względu należy kierować się kilkoma zasadami, aby otrzymał dokładnie to, co odpowiada na potrzeby użytkownika. Przede wszystkim teksty na stronie internetowej powinny jasno informować o ofercie, a grafiki komunikować przekaz. Warto mówić do odbiorcy językiem korzyści i pokazać zastosowanie produktu w przypadku sklepów internetowych. Dobrym rozwiązaniem jest też wypunktowanie najważniejszych informacji, dzięki czemu potencjalny klient czy czytelnik bloga szybko zapozna się z ofertą i oceni przydatność informacji.

Zaciekawiając odbiorcę, istnieje duża szansa, że zapozna się z innymi zakładkami na stronie czy wykona pożądane akcje (np. wypełni formularz, kliknie w link lub wyśle zapytanie). Najważniejszym elementem witryny internetowej jest treść na stronie głównej, z którą odbiorcy mają pierwszy kontakt. O jakości i poprawności tekstu oraz grafik zależy, czy użytkownik zapozna się z ofertą. Tekst na stronie głównej powinien być powitalny, informacyjny i reklamowy. Nie ma konieczności zamieszczania szczegółów – strona główna jest miejscem na fragmenty marketingowe, podkreślające zalety i korzyści, jakie daje marka lub produkt.

Rodzaje tekstów na stronie internetowej



Aby stworzyć wysokiej jakości teksty na stronę internetową, należy przede wszystkim dobrze poznać potencjalnego klienta, jego potrzeby i oczekiwania. Wiedzę możemy wykorzystać do stworzenia dokładnie takiej oferty, jakiej oczekują użytkownicy. Pierwszym rodzajem treści na stronie są teksty wspomagające sprzedaż, których celem jest zachęcenie potencjalnego klienta do podjęcia danego działania. Na stronach internetowych możemy również spotkać treści techniczne, wykorzystywane przede wszystkim w branży informatycznej, budowlanej czy medycznej. Teksty powinny jasno i przejrzyście opisywać dany produkt – cechy fizyczne, budowę, funkcję czy sposób użytkowania.

Strona internetowa jest miejscem, gdzie użytkownik w pierwszej kolejności będzie szukał informacji. W sklepach internetowych ważne są nie tylko parametry czy funkcje produktu, lecz także treści wizualne, takie jak grafiki czy wideo. Wyróżnia się również treści pozycjonujące, które pomagają witrynie osiągać wysokie wyniki w wyszukiwarce. Sklepy online mogą również zastosować marketing rekomendacji, wprowadzając możliwość ocen przez klientów. Marketing rekomendacji sprowadza się również do polecania użytkownikom produktów, którymi mogą być potencjalnie zainteresowani (cross-selling, up-selling). Treści muszą być tak skonstruowane, żeby zainteresować potencjalnego klienta dodatkowym produktem.
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧