Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Jak przygotować się do biegania?

Jak przygotować się do biegania?

reklama
   udostępnij tweetnij wykop

Bieganie to jedna z najpopularniejszych form aktywności fizycznej. Regularny jogging znacząco poprawia zdrowie fizyczne i psychiczne. To forma ćwiczeń aerobowych.

Jeżeli nigdy nie biegaliśmy lub chcemy zacząć biegać po długiej przerwie, przyzwyczajenie do biegania może być ciężkie. Do wysiłku należy przyzwyczajać się stopniowo. Najlepiej biegać na świeżym powietrzu, ale gdy aura to uniemożliwia, bardzo pomocna staje się bieżnia znajdująca się np. w ofercie sklepu marbo-sport.pl. Ten sprzęt pomoże przygotować się do treningów na świeżym powietrzu.

Pierwsze treningi nie powinny trwać długo. Na bieżnię można wejść w dowolnej chwili i zejść z niej, gdy poczujemy, że pora już zakończyć trening. Jeżeli biegamy na zewnątrz, na początku wybierajmy krótkie trasy.

Pierwsze tygodnie treningów to też czas na wyrobienie i utrwalenie dobrych nawyków. Trzeba zwrócić uwagę na technikę biegu. Sylwetka musi być wyprostowana, głowa uniesiona do góry, barki rozluźnione. Kroki powinny być naturalne i dość krótkie. Ważna jest też praca ramion. Powinny poruszać się dynamicznie i nadawać rytm całemu ruchowi.

Koniecznie należy wyrobić sobie nawyk wykonywania rozgrzewki przed każdym treningiem i kilku ćwiczeń rozciągających po zakończeniu treningu. Rozgrzewka zmniejszy ryzyko kontuzji, pomoże też w walce z zakwasami.

Trzeba zwrócić uwagę na oddech, który należy świadomie kontrolować. Dostosowane do rytmu biegu, głębokie wdechy i wydechy przyniosą najlepsze efekty.

Zalety biegania

Bieganie to szybki sposób na spalenie zbędnych kalorii. Poprawia wydolność tlenową organizmu, korzystnie wpływa na pracę układu sercowo-naczyniowego. 

To doskonały sposób na poprawę samopoczucia. Zapobiega powstawaniu depresji i pomaga w jej leczeniu. Odpowiadają za to endorfiny, które wytwarzają się w organizmie podczas aktywności fizycznej. Nazywa się je hormonami szczęścia.

Po każdym wysiłku fizycznym wzrasta też w organizmie poziom serotoniny, która dodaje energii i poprawia nastrój. Regularny jogging pomaga walczyć ze stresem. Bieganie na świeżym powietrzu doskonale dotlenia organizm i zapewnia lepszy sen.

To także skuteczny sposób na poprawę odporności. Trzeba tylko pamiętać, że zbyt intensywny wysiłek i brak regeneracji organizmu może tę odporność obniżyć.

Jogging wzmacnia kości i mięśnie. Zapobiega osteoporozie. Podczas biegania zwiększa się pojemność płuc. Poprawia się kondycja i wytrzymałość organizmu.

reklama


Sprawdź wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
Bądź na bieżąco z wydarzeniami!
Sprawdź, co dzieje się w ten weekend!
Postaw nam kawę