Preferencje pacjenta
Od określenia własnych potrzeb i oczekiwań powinniśmy rozpocząć etap poszukiwania kliniki stomatologicznej dla nas i naszych najbliższych. Musimy wiedzieć, czego chcemy od potencjalnego dentysty:
- Czy ma to być kobieta, czy mężczyzna?
- Czy na wizyty można i trzeba umawiać się z wyprzedzeniem?
- Czy istnieje możliwość przyjęcia pacjenta z dnia na dzień w podbramkowych sytuacjach?
- Na jakim osiedlu w Warszawie chcemy „mieć” dentystę?
- Czy odległość od miejsca zamieszkania do kliniki stomatologicznej robi dla nas jakąkolwiek różnicę?
- Czy chcemy w jednym miejscu móc leczyć zęby, korzystać z usług protetycznych i ortodoncji?
- Czy klinika ma być wyposażona w gabinet dla najmłodszych pacjentów?
Nowoczesne metody leczenia na pierwszym miejscu
Wiele osób panicznie boi się dentysty, a paraliżujący strach powoduje, że latami odwlekają obowiązkową wizytę w gabinecie stomatologicznym. Rzecz jasna jest to dużym błędem, narażającym ich na rozwój próchnicy, chorób zębów i przyzębia, a nawet na utratę przedwcześnie całego uzębienia.
Dla zniwelowania poczucia strachu przed bólem w trakcie leczenia zębów, warto wybrać taką klinikę, która stosuje nowoczesne sposoby znieczulania pacjenta. Pozwalają one całkowicie wyeliminować dyskomfort i ból. W skrajnych przypadkach zawsze można wybrać leczenie w pełnym znieczuleniu - pod narkozą.
Precyzyjne leczenie zębów jest ważne dla zachowania ich w odpowiedniej kondycji i zdrowiu przez długie lata. Niedoleczony kanałowo (endodontycznie) ząb może dać o sobie znać w krótkim czasie, ze zdwojoną siłą, a kolejne jego otwarcie jest ryzykowne. Dlatego w nowoczesnych gabinetach stomatologicznych stosuje się do oczyszczania kanałów zębowych. metody komputerowe To tylko jeden z wielu nowatorskich zabiegów stomatologicznych, ułatwiających pracę dentystom.
Podejście do pacjenta
W dobrej klinice stomatologicznej każdy pacjent powinien uzyskać fachową poradę, pomoc i obsługę. Przed rozpoczęciem leczenia i wytyczenia planu postępowania stomatologicznego, odpowiedzialny lekarz powinien przeprowadzić z nim gruntowny wywiad medyczny i dowiedzieć się o ewentualnych chorobach, lekach czy uczuleniach. Pacjent w klinice powinien poczuć się komfortowo, a nie jak przed ważnym egzaminem. Wpływa na to kontakt nie tylko z dentystą, ale i z asystentkami stomatologicznymi, higienistkami czy osobami pracującymi w rejestracji, z którymi pacjent ma pierwszy kontakt w klinice. Dla rodziców z dziećmi kluczowe będzie dobre podejście lekarza do małego pacjenta.