Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

O czym warto pamiętać, urządzając recepcję i poczekalnię?

O czym warto pamiętać, urządzając recepcję i poczekalnię?

reklama

Ergonomia w takich miejscach, jak recepcja czy poczekalnia odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu wizerunku firmy. Są to bowiem miejsca o strategicznym znaczeniu – są wizytówkami przedsiębiorstwa.

Od tego, jak prezentuje się recepcja i poczekalnia, zależy nastawienie klientów czy kontrahentów firmy. Na postawie tego, jak wygląda wydzielone w tym celu pomieszczenie, przybywający do firmy wyrabiają sobie pierwsze mniemanie na temat przedsiębiorstwa, a jeśli pierwsze wrażenie będzie złe, to niełatwo będzie je potem zmienić. Warto również pamiętać, że recepcja jest przede wszystkim miejscem pracy, dlatego musi nie tylko dobrze wyglądać, ale również zapewniać komfortowe warunki. Osoba zadowolona ze swojego stanowiska, której nie doskwierają takie problemy jak np. bóle pleców, będzie pozytywnie nastawiona do świata i z uśmiechem witać gości.

Kluczowe elementy wyposażenia recepcji

Serce każdej recepcji stanowi lada. Powinna być zawsze czysta, elegancka i trwała. Jej front ma się prezentować efektownie i przykuwać uwagę gości, stanowiąc tym samym „drogowskaz” informujący o tym, gdzie przybywający do firmy powinni się udać w pierwszej kolejności. Od strony wewnętrznej mebel ten powinien zapewniać dużo półek i szuflad, bez problemu mieszcząc niezbędny sprzęt elektroniczny, w tym drukarkę, komputer, a nawet podgląd monitoringu, jak również niezbędne dokumenty, foldery i broszury. Wybierając ladę do recepcji, warto uwzględnić także rodzaj materiału, z którego została wykonana – oprócz dużej trwałości lada powinna również wyglądać przyjaźnie, dlatego popularnością cieszą się meble w kolorze naturalnego drewna.

Nie można również zapominać o ergonomicznie zaaranżowanym miejscu pracy dla recepcjonisty. Sklepy takie jak AJ Produkty umożliwiają pełne dopasowanie lady do potrzeb firmy dzięki modułowemu systemowi. Lady można ustawić tak, by byłe jak najbardziej funkcjonalne, a w tych firmach, w których pracownik prowadzi dłuższe rozmowy z klientami, można zdecydować się model, gdzie oprócz standardowych modułów wysokich istnieć będzie również moduł niski. Wówczas można bez problemu przeprowadzać rozmowy w pozycji siedzącej. Takie rozwiązanie sprzyja również zdrowiu zatrudnionego – minimalizuje ryzyko wystąpienia bólów karku i redukuje stres.

Choć mebel taki jak lada zwykle sam w sobie stanowi granicę pomiędzy strefą firmową a przestrzenią przeznaczoną dla gości, to czasem może okazać się niewystarczający. Warto zatem wyposażyć się również w dodatkowe słupki i bariery odgradzające, które pozwolą łatwo zarządzać przestrzenią w firmie, np. w razie przybycia wielu osób jednocześnie. Tego typu elementy można dowolnie przemieszczać i ustawiać, dzięki czemu można z ich pomocą wydzielić miejsce tak, by prosto i skutecznie zaprowadzić ład i porządek.

Poczekalnia – jak zadbać o komfort osób oczekujących na spotkanie?

Nieodłączną częścią recepcji jest wydzielona przestrzeń dla oczekujących. Jej głównym zadaniem jest stworzenie przyjaznej i komfortowej atmosfery oraz umilenie spędzenia wolnego czasu. W związku z tym w poczekalni najczęściej pojawia się komfortowa kanapa bądź fotele i stolik kawowy. Natomiast w firmach, do których przybywa jednocześnie więcej niż kilka osób, warto ustawić rząd wygodnych krzeseł dopasowanych do stylu wnętrza. Ponadto elementami niezbędnymi w poczekalni są wieszaki na ubrania. Dobrze jest również uzupełnić to miejsce o stojaki na prasę i tablicę informacyjną.

Jako dodatkowe ozdoby poczekalni idealnie sprawdzą się mało wymagające pod kątem pielęgnacji, a przy tym efektownie prezentujące się rośliny. Ożywią one nieco przestrzeń, a jednocześnie zapewnią odpowiednią ilość tlenu w pomieszczeniu. Można również zdecydować się na ich sztuczne odpowiedniki, które w ogóle nie potrzebują pielęgnacji i zawsze będą prezentować się nienagannie.

Ergonomia w takich pomieszczeniach jak recepcja i poczekalnia to nie tylko stylowo urządzone wnętrze. To również przemyślana funkcjonalność znajdujących się tam mebli i zadbanie o wyposażenie dodatkowe podnoszące komfort psychiczny zarówno osób czekających na wizytę w firmie, jak i samych pracowników.

reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧