Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
reklama
reklama
21. Międzynarodowe Sympozjum - Beethoven i sztuki piękne
Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego oraz Zakład Analizy i Interpretacji Muzyki Akademii Muzycznej w Krakowie zapraszają do wzięcia udziału w XXI Międzynarodowym Sympozjum Beethoven i sztuki piękne w ramach XXI Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, która odbędzie się w Warszawie w dniach 3-4 kwietnia 2017 roku.
Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki
Warszawa, Plac Małachowskiego 3
Sala Matejkowska (wejście przez hol główny)
wstęp wolny
Program Sympozjum:
Poniedziałek, 3 kwietnia 2017
9.30: Powitanie gości
10–12:
Michael Ladenburger (Beethoven-Haus Bonn)
Beethoven and the visual arts in Bonn and Vienna in his lifetime
Hermann Jung (Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Mannheim)
Was Bildererzählen. Zu Gemälden und anderen Darstellungen von Beethovens Zeitgenossen
William Kinderman (University of Illinois, USA)
Beethoven and Freedom in the Age of Napoleon: Willibrord Joseph Mähler's Allegorical portrait of Beethoven
Helmut Loos (Universität Leipzig)
Beethoven und das Denkmalwesen
12–12.30: Przerwa
12.30–14.30:
Michael Heinemann (Hochschule für Musik Dresden)
Ueberschreibungen – Zur Visualisierung kompositorischer Komplexitaet bei Idris Khan
Liu Xiaolong (Peking University)
Transition of the Beethoven Images in Chinese Vision
Małgorzata Grajter (Akademia Muzyczna w Łodzi)
Beethoven a koncepcja malarstwa dźwiękowego
Katarzyna Szymańska-Stułka (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, Warszawa)
Beethovena związki z architekturą - w kręgu symfonii zamrożonej w bryle
Wtorek, 4 kwietnia 2017
9.30–11.30:
Marcin Trzęsiok (Akademia Muzyczna w Katowicach)
Perspektywa tonalna. Przyczynki do nowożytnej antropologii malarstwa i muzyki
Joan Grimalt (Escola Superior de Música de Catalunya, Barcelona)
Beethoven and Goya: between Modernity and Ancien Régime
Christine Siegert (Beethoven-Haus Bonn)
Beethovens Klavierwerke in der bildenden Kunst seit ca. 1970
Ewa Siemdaj (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Beethoven w filmie
11.30–12: Przerwa
12–15:
Krzysztof Bilica (Warszawa)
Melos polski nad Dunajem
Teresa Malecka (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Obrazki z wystawy Modesta Musorgskiego wobec kategorii ekphrasis
Siglind Bruhn (University of Michigan, USA)
Marta Ptaszyńska’s Concerto for Marimba and Orchestra of 1985: an ekphrastic triptych
Mieczysław Tomaszewski (Akademia Muzyczna w Krakowie)
Noc, Beethoven, Chopin i inni