Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
reklama
reklama
Super Girl Romantic Boys / Muzyka pochodzi z Bemowa / festiwal vol.3
Bemowo słynie z Klubu Karuzela na Osiedlu Przyjaźń, koncertów na lotnisku, niepowtarzalnej atmosfery fortów, blokowisk sąsiadujących z drewnianymi domkami i… bogatego środowiska muzyków. Podczas pierwszej edycji wakacyjnego festiwalu MUZYKA POCHODZI Z BEMOWA pokażemy to, co w muzycznym Bemowie najlepsze. Różnorodne style, ciekawi twórcy, gwiazdy polskiej muzyki alternatywnej i rozrywkowej. To wszystko już od czerwca do września w Amfiteatrze Bemowo.
ODCINEK TRZECI:
22 lipca, sobota, godz. 19:00
SUPER GIRL ROMANTIC BOYS
JEDYNY warszawski koncert zespołu podczas wakacji!
Kolejną odsłoną festiwalu MUZYKA POCHODZI Z BEMOWA będzie występ Super Girl Romantic Boys. To kultowa w pewnych kręgach grupa związanego z Bemowem muzyka Kostka Usenki, która narodziła się w Warszawie końca lat 90. Zainspirowana retro dyskotekami na łódzkich squatach, przeniosła tę tradycję na squaty, a potem i sceny stolicy i tym samym wyprzedziła epokę wielkiego medialnego revivalu lat 80. Szło to w parze z narodzinami estetyki lo-fi popu i electroclashu, do której również muzycznie i ideologicznie nawiązywali.
Ich pierwsze koncerty przypominały istne tornado – nostalgiczne brzmienia, makijaże, ekstatyczne tańce dwóch tancerzy oraz kompletnie zdezorientowana publiczność, która od pierwszych dźwięków skakała sobie po głowach. Tymczasem w wyniku nieporozumień z wytwórnią debiutancki album zespołu aż dekadę przez krążył między ludźmi jako namiętnie kopiowany nielegal. Dopiero w 2013 r. materiał ukazał się oficjalnie jako „Miłość z tamtych lat” (wyd. Antena Krzyku). Wtedy też powrócili na dobre, ponownie wzbudzając zainteresowanie mediów i przyciągając nowych fanów swojej tanecznej, syntezatorowej elektroniki – melodyjnej i przebojowej, z punkowym pazurem, lecz melancholijnej i klaustrofobicznej. Dotyczy to również tekstów – utrzymanych w stylistyce polskich lat 80., lecz dziejących się w realiach XXI wieku, traktujących o samotności i braku emocjonalnego kontaktu między ludźmi, których zmienił „zimny blask sztucznych miast”.
SGRB odcinają się dziś od popularnego rozrywkowego electro i stereotypowej eightiesowej stylistyki kiczu. Jak sami przyznają, ich aktualne dokonania najlepiej opisuje określenie „post new romantic”.
W marcu 2016 roku nakładem Anteny Krzyku ukazał się ich nowy pełnowymiarowy album „Osobno”.
Skład zespołu:
Kostja – wokal, syntezator, sekwenser
Ewik – wokal
Lordmih – gitara