Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
"Jeżeli wierzyć francuskiemu biskupowi Bossuetowi pierwsze miasto założył Kain, żeby mieć gdzie głuszyć wyrzuty sumienia. Być może to nieprawda, ale wspaniale tłumaczy nasze miejskie neurozy i nadaje im symboliczne umocowanie. W tej perspektywie wszyscy bowiem jesteśmy dziedzicami tego pierwszego zbrodniarza w historii i jednocześnie pierwszego mieszczucha. A do tego każdy z nas nosi w sobie ślady owej pierwotnej winy, tego sui generis „grzechu pierworodnego” mieszczaństwa. Ojcowie jedli kwaśne winogrona, dzieci mają popsute zęby..."
Jacek Zalewski, fragm. recenzji z katalogu wystawy „Odniesienia Analogie Ogniwa”, Lublin V 2018
„Nikt nie lubi pokazywać ciemnej strony swojej natury. Jednak dla artystów najbardziej interesujące jest odkrywanie tego, co inni woleliby schować. Olga Prokop-Miśniakiewicz zgłębia temat człowieka we współczesnym świecie, niejednokrotnie samotnego, zagubionego w miejskiej przestrzeni. Odkrywa zakamarki jego duszy i ujawnia najmroczniejsze tajemnice. Jej sztuka nie dzieli tego, co jest nierozłączne. Pokazuje emocje, a jednocześnie jest mocno związana z cielesnością i skrywanymi pragnieniami; koncentruje się wokół ludzkiej postaci, nawet jeśli nieobecnej na obrazie, jednak wyraźnie wyczuwalnej. Obrazy Olgi Prokop -Miśniakiewicz są niezwykle wciągające i zmuszają odbiorcę do głębokiej refleksji nad naszą egzystencją.
Agnieszka Stróżyk, kurator wystawy „Miejska Neuroza”