Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
reklama
reklama
Anonse, afisze, murale… rzecz o międzywojennej reklamie
Choć ekspansję reklamy kojarzymy z ostatnimi dekadami – sto lat temu producenci i właściciele marek, zarówno na Zachodzie jak i w Polsce, szukali już najlepszych przestrzeni komunikacji i dotarcia do nabywcy.
Mało kto wie, że słup reklamowy był jednym z pierwszych nośników, jakie powstały w Warszawie w latach 70-tych XIX wieku. Dość popularnym zjawiskiem była również reklama mobilna na tramwajach czy samochodach, które wykorzystała m.in. PPS w kampanii wyborczej do Rady Miejskiej oraz reklama wielkoformatowa malowana bezpośrednio na elewacji…
Zapraszamy na podróż po „reklamowej” stronie międzywojennej Warszawy. Przyjrzymy się pod tym kątem zdjęciom z wystawy „Odzyskana. Fotoreportaż z Warszawy 1918-1939”, wytropimy międzywojenne formy reklamy, porównamy ze współczesnym, i zobaczymy, które i w jakiej formie przetrwały i działają do dziś oraz zbadamy – jak reklama międzywojenna miała się do tej z poprzedzających ją dekad. Sprawdzimy, jak o wpływie reklamy na krajobraz miejski dyskutowano sto lat temu i co się od tamtej pory w tej sprawie zmieniło.
Gośćmi spotkania będą: Aleksandra Łuczak („Retro reklama. Za kulisami warszawskiego biznesu reklamowego w XIX wieku”), Marcin Maszewski (Agencja Jet Line) i Michał Warda („Dwudziestolecie międzywojenne – plakat i reklama”, współautor: „PGR. Projektowanie graficzne w Polsce”). Spotkanie poprowadzi Agata Krajewska.
To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach:
spotkaniewykład
reklama
Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie