Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Aukcja charytatywna fotografii mody

Aukcja charytatywna fotografii mody
📅 Data: środa, 11 września 2019

⌚ Godzina rozpoczęcia: 19:00

📌 Miejsce: Warszawa - Mokotów, Instytut Fotografii Fort, Racławicka 99 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


AUKCJA CHARYTATYWNA FOTOGRAFII MODY
Termin: 11.09.2019 (środa), godz. 19:00
Miejsce: Instytut Fotografii Fort, Fort Mokotów, budynek 06
Organizator: Stowarzyszenie Przyjaciół Muzeum Narodowego w Warszawie

Wystawa przedaukcyjna będzie czynna 11.09.2019 od godziny 14:00.
Miejsce: Instytut Fotografii Fort, Fort Mokotów, budynek 06.

Katalog aukcji: link

Aukcja jest częścią kilkudniowego finisażu wystawy "Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce".

Zapraszamy na finisażową aukcję dobroczynną, podczas której zlicytowanych zostanie 12 odbitek kolekcjonerskich autorów biorących udział w wystawie „Niebezpieczne ujęcia. 100 lat fotografii mody w Polsce”. Artyści, którzy zdecydowali się przekazać swoje prace na ten cel to: Jacek Kołodziejski, Zuza Krajewska, Aga Murak, Lidia Popiel, Tomek Sikora, Bartek Wieczorek oraz duet Wunsche & Samsel.

Prace utrzymane są w bardzo różnorodnej stylistyce: od nostalgicznej sesji Bartka Wieczorka "Na szczytach" dla Vogue Polska, przez zrealizowaną na potrzeby projektu "Spragnieni piękna" we wnętrzach pałacu w Nieborowie sesję Lidii Popiel, po portret Tomasza Armady autorstwa Agi Murak, który posłużył jako identyfikacja wystawy. Szczególnymi pozycjami w katalogu aukcji są fotografie autorstwa Zuzy Krajewskiej, która na aukcję przekazała 6 odbitek z sesji zrealizowanej na potrzeby głośnej wystawy "Barbara Hoff. Polskie Projekty Polscy Projektanci" w Muzuem Miasta Gdyni.

Wszystkie licytowane prace są oprawione oraz sygnowane przez autorów.

Organizator aukcji, Stowarzyszenie Przyjaciele Muzeum Narodowego w Warszawie, przeznaczy zebrane na aukcji środki na fundusz naukowy, którego beneficjentami będą pracownicy naukowi Zbioru Ikonograficznego i Fotograficznego MNW oraz Muzeum Miasta Gdyni.

O autorach i pracach:

1.
Jacek Kołodziejski, "Aphelium" z cyklu "Freckles", 2016, ed. 4/5 + AP
Seria Aphelium pochodzi z cyklu „Freckle/s”, który rozpoczął się od konceptualnego eksperymentu, zrealizowanego w trakcie studiów na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, gdy artysta zainspirowany twórczością Romana Opałki rozpoczął formalną analizę figury idealnej – kwadratu wyciętego w metalowej płytce. Jego kolejne pryzmaty stały się obiektem fotograficznym tysiąca odbitek wykonanych przez artystę. W wyniku tego eksperymentu powstała nieregularna figura – plama, znamię lub autoironiczny pieg – która stała się motywem przewodnim spinającym kolejne działania artysty. W doskonale skomponowanych kadrach, „inność” eksplorowana przez Kołodziejskiego bywa przerysowana, wyolbrzymiona, autoironiczna i prześmiewcza. Zawsze jednak jest estetycznie doskonała: każdy element ubioru, spojrzenie czy gest są tu wystudiowane, a możliwość działania przypadku zostaje całkowicie wyeliminowana. Jednak patrząc na te idealne z pozoru kadry, nie widzimy ideałów: znamiona i piegi są wyolbrzymione, stając się autoironicznym komentarzem do rudości samego autora bądź igrając ze społecznym rozumieniem tego, co może stać się obcością generowaną przez spojrzenie Innego.
Do tej pory projekt „Freckle/s” był pokazywany w różnych odsłonach w Nowym Jorku, LA, Paryżu, a także na wystawach indywidualnych i zbiorowych w całej Polsce. Fragmenty cyklu zostały nagrodzone w międzynarodowych konkursach, w tym PDN Photo Annual 2016, PDN The Look: Where Fashion Meets Art, KTR 2017 (złoto w kategorii „Kultura i sztuka”), a książka wydana w związku z projektem była nominowana do Fotograficznej Publikacji Roku 2017 (Fotofestiwal Łódź) i do Fotograficznej Publikacji Roku 2017 w plebiscycie Fotopolis i Digital Camera Polska. (Wiktoria Michałkiewicz)
Jacek Kołodziejski (ur. 1980) jest artystą wizualnym, który tworzy głównie za pomocą fotografii, ale w swojej praktyce artystycznej wykorzystuje również inne media: design, rzeźbę, malarstwo, i sztukę wideo. W swoich działaniach eksploruje ideę odmienności, wyjątkowości i (hybrydycznej) tożsamości, traktując je jako punkt wyjścia dla starannie dopracowanych, konceptualnych zdjęć, a także instalacji i obiektów artystycznych, które jako elementy scenografii lub indywidualne byty zostają zarejestrowane na jego zdjęciach. Interdyscyplinarne podejście sprawia, że Kołodziejski wykracza poza granice medium fotografii, które staje się w jego rękach raczej narzędziem do zapisu ostatecznego efektu konceptualnych zmagań, oraz procesu kreatywnego, w którym odgrywa rolę nie tylko pomysłodawcy i reżysera każdego detalu, ale również najczęściej wykonawcy fotografowanych obiektów. (link

2.
Zuza Krajewska, Hoffland, 2019, ed. 1/3 + AP
Cykl fotografii zrealizowanych na potrzeby wystawy "Barbara Hoff. Polskie Projekty Polscy Projektanci" w Muzuem Miasta Gdyni 2019.
Dzięki uprzejmości Reserved.
Zuza Krajewska (ur. 1975), absolwentka gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zajmuje się fotografią komercyjną, reklamową i artystyczną, swobodnie łącząc różne estetyki i konwencje. Zuza Krajewska jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych fotografek mody specjalizującą się w fotografii portretowej. Funkcjonuje jednocześnie w świecie lajfstajlowych magazynów, fotografując celebrytów, polityków i pisarzy, oraz w świecie sztuki, podejmując kontrowersyjne tematy, takie jak fizyczne niedoskonałości, cielesność, stereotypy związane z postrzeganiem płci czy erotyzm. Zdjęcia Krajewskiej, minimalistyczne, pełne przepychu lub balansujące na granicy kiczu, charakteryzują się oryginalnością i niebanalnym podejściem do tematu. Artystka przełamuje estetyczne przyzwyczajenia widza, świadomie przekraczając granice zarówno fotografii komercyjnej, jak i artystycznej.
Swoje pace pokazywała na wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych, m.in. w CSW Zamek Ujazdowski (Efekt czerwonych oczu, 2008), Polonisches Institut Berlin (What do you want me to do?, 2010), Muzeum Narodowym w Warszawie (Ars Homo Erotica, 2010; Wywyższeni. Of faraona do Lady Gagi, 2012), BWA Warszawa (Przesilenie, 2013), Galerii Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu (Imago, 2016), Griffin Art Space Dom Słowa Polskiego (Imago, 2016) czy Galerii Labirynt w Lublinie (Uporczywe upodobanie, 2017).

3.
Agnieszka Murak dla Tomasza Armady, 2018, ed. 1/3 + 3 AP
Zdjęcie powstało w miejscowości letniskowej Sielpia Mała w pobliżu rodzinnego miasta Tomasza Armady – Końskich.
Stylizacja: Hanka Podraza.
Agnieszka Murak (ur. 1975) zrobiła dyplom z fotografii w pracowni Miloty Havránkovej na Akademii Sztuk Pięknych w Bratysławie. Mieszka i pracuje w Warszawie. Praca komercyjna spycha ją od lat w stronę portretu, reklamy i mody, ale to, co przyciąga oko i serce, to fotografia dokumentalna.
"Pozostaję z nadzieją, że będzie ona wciąż ważna dla ludzi i w jakiejkolwiek – nowej czy klasycznej formie – będzie nam opowiadać świat, w którym żyjemy" – mówi.

4.
Lidia Popiel, Spragnieni piękna, 2018, ed. 1/3 + AP
Fotografia powstała dla Stowarzyszenia Przyjaciele MNW i była reprodukowana w magazynie Viva!
Dzięki uprzejmości Stowarzyszenia Przyjaciele MNW.
Lidia Popiel (ur. 1959) od połowy lat 70. pracowała jako modelka, m.in. dla Mody Polskiej, fotografią zajęła się kilka lat później. Pracowała dla takich tytułów, jak Zwierciadło, Pani, Sukces czy Viva!. Wykłada na wydziale fotografii w Warszawskiej Szkole Filmowej, działa w fundacji "Polska jest kobietą". Aktywnie wspiera działalność Stowarzyszenia Przyjaciele MNW.

5.
Magda Wunsche, Bez tytułu, 2011, ed. 1/5 + 2 AP
Dzięki uprzejmości autorki.
Magda Wunsche i Aga Samsel to duet kreatywny specjalizujący się w medium fotografii i filmu. Bliski im jest świat sztuki, tańca, filmu i mody co przekłąda się na ich charakterystyczny język wizualny oraz kreatywne koncepcje. Wykorzystują je w fotografiach portretu czy mody, artystycznych projektach fotograficznych, ale także przy tworzeniu filmów i kampanii reklamowych dla projektantów oraz znanych marek. Fotografie i filmy Magdy i Agi wyróżnia umiejętna gra światłem i kompozycją, której efekty znakomicie oddają relację pomiędzy modelami a przestrzenią czy architekturą. Silna intuicja w pracy z ludźmi pozwala im na uchwcenie esencji ich charakterów. Oprócz pracy w duecie Magda tworzy swoje indywidualne artystyczne prace funkconujące na rynku sztuki. W ciągłym ruchu, swój czas dzielą pomiędzy Warszawą, Berlinem i Zurychem.
Prace duetu publikowane są w prestiżowych magazynach także międzynarodowych takich jak Wallpaper, L’Officiel Homme, Harper’s Bazaar, Vogue Polska, Hunger Magazine, ELLE, I-D i innych. Ich styl i świeże spojrzenie jest szeroko rozpoznawalne i nagradzane. Fotografki są laureatkami kilku złotych, srebrnych i brązowych nagród w konkursach Creative Director’s Club, Polish Cannes Lions Representatives, czy Merit Award in GrandFront. (link

6.
Tomek Sikora, Madsuda, 1989, ed. 1/6
Dzięki uprzejmości autora.
Tomek Sikora (ur. 1948) – fotograf, autor kilkudziesięciu wystaw indywidualnych na całym świecie oraz 84 wydawnictw autorskich. Był wielokrotnie nagradzany za kreatywność w fotografii. Dwukrotnie wybrany fotografem reklamowym roku w Australii, gdzie mieszkał przez wiele lat. Autor międzynarodowych kampanii reklamowych dla Hoteli Sheraton, Intercontinental, Singapore Airlines, Reebok. W 2002 roku powołał do życia, wraz z Andrzejem Świetlikiem, Galerię Bezdomną, promującą w wielu krajach fotografię niezależną. Laureat nagrody miasta stołecznego Warszawa (2014).

7.
Bartek Wieczorek, Na szczytach, 2018, ed. 1/3 + AP
Dzięki uprzejmości Vogue Polska.
Bartek Wieczorek (ur. 1979) to fotograf, portrecista, działający na rynku polskim od ponad dekady. Początkowo fotografując w duecie z Zuzą Krajewską. Od pięciu lat już solo. Należy do grona fotografów prestiżowej agencji LAF. Studiował dziennikarstwo w Warszawie, mediteranistykę w Krakowie i projektowanie ubioru na ASP w Łodzi. W 2013 roku wraz z Michaelem Okrajem rozpoczął inicjatywę kuratorską RAWWARSAW.
Fotografia Wieczorka to obrazy łączące modę, portret, zdarza mu się też dotknąć dokumentu, krajobrazu. On sam, za najważniejszy w swojej pracy uważa kontakt z człowiekiem. I to człowiek jest właśnie głównym bohaterem jego twórczości. Jego fotografie znamy szeroko z okładek prasowych, a także wielu kampanii reklamowych firm odzieżowych i innych. (link

Mecenas wystawy: Reserved
Partner główny: MDDP
Partnerzy: Mercedes-Benz Polska, Studio 99, Uncover Models
Partnerzy medialni: Vogue Polska, Ströer Media
Partner technologiczny: Huawei Enterprise Polska
Mecenasi Fundacji: Fort Mokotów, White Stone Development

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Mokotów lub w kategoriach: targi wystawa
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧