Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
reklama
reklama
Muzyka współczesna nie gryzie - spotkania z kompozytorami - Romuald Twardowski
Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zaprasza na kolejną rozmowę czwartej serii cyklu „Muzyka współczesna nie gryzie – spotkania z kompozytorami”, która odbędzie się w sobotę 8 listopada o godz. 15:00 w PEDAGOGIUM Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Auli nr 106.
Gość spotkania Romuald Twardowski - ur. w 1930 r.
Studiował grę na fortepianie i kompozycję w Wilnie i w Warszawie. W 1963 r. i 1966 r. studiował chorał gregoriański i polifonię średniowiecza pod kierunkiem Nadii Boulanger w Paryżu. Od 1971 r. wykłada na obecnym Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. W jego twórczości istotną rolę odgrywa nurt muzyki religijnej. Często też nawiązuje do prawosławia, łącząc w sobie pierwiastki nowoczesności i odmiennych tradycji wschodniej i zachodniej Europy.
Romuald Twardowski opowie o wpływie muzyki tradycyjnej i ludowej - nie tylko polskiej, ale też krajów południa i wschodu Europy oraz muzyki żydowskiej na jego twórczość. Opowie też o swoich podróżach, nie tylko pod względem geograficznym, ale również w kontekście czasu i duchowości, obecnej na różne, jakże odmienne, choć europejskie, sposoby.
Pojawi się także wątek równoległego istnienia dwóch nurtów europejskiej muzyki: z jednej strony dworskiej – „piśmiennej” i „cywilizowanej”, z drugiej strony ludowej, „dzikiej”, przekazywanej wyłącznie poprzez wielosetletnią praktykę.
Spotkanie jak zawsze poprowadzi Małgorzata Kołcz - absolwentka klasy kontrabasu gdańskiej AM oraz filologii klasycznej poznańskiego UAM. Jest kameralistką i muzykiem orkiestrowym. Zajmuje się również wykonywaniem muzyki eksperymentalnej.
Aktywnie działa na rzecz upowszechniania muzyki poważnej i jej twórców, projektując i organizując wydarzenia promujące kulturą wyższą.
Jest współtwórcą m.in.: projektu scenicznego „Audio Stage”, warszawskich „Letnich Festiwali Nowego Miasta”, festiwalu „Muzyka Słów Zbigniewa Herberta”. Współpracowała m.in. z festiwalami „Warszawska Jesień” i „Audio Art”.