Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
To Be Real, performatywno-muzyczny program Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, przygląda się kulturze klubowej i jej emancypacyjnemu potencjałowi, bada związki polityki, życia nocnego i sztuki współczesnej – od queerowych korzeni tanecznej muzyki elektronicznej w latach 70. XX wieku po niedawne techno-protesty na ulicach światowych metropolii. Czym jest taniec dla wolności i dlaczego teraz potrzebujemy go bardziej niż kiedykolwiek?
W ramach projektu trzy zespoły artystów tworzą wydarzenia, w których centrum znajdują się ciała tańczące wspólnie do muzyki elektronicznej. Przestrzenie instytucji sztuki zamienione zostają w taneczny parkiet, zgodnie z tradycją Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, gdzie w latach 90. odbywały się warszawskie rave’y. Po dwóch ubiegłorocznych edycjach (#1 z udziałem Simona Asencio, Zoi Michailovej, Marty Ziółek i #2 z udziałem Zuzanny Czebatul, Marca Hunzikera i kolektywu Syntentyk), trzecia odsłona programu przybierze formę międzynarodowego technoseminarium, prowadzonego przez badaczy i aktywistów danceflooru, na które złożą się prelekcje, wykłady performatywne i sety dj’skie.
Przeszłość kultury klubowej można postrzegać jako historię budowania wspólnoty opartej na radykalnej akceptacji inności oraz testowaniu relacji odmiennych od narzucanych przez normatywne społeczeństwa. Dziś artyści, DJ-e, producenci, organizatorzy zaangażowani w klubowy aktywizm dążą nie tylko do przekształcenia sceny klubowej w bezpieczne miejsce, zwalczając seksizm, rasizm, trans- czy homofobię na imprezach i w samych jej strukturach, ale również do wykorzystania jej jako narzędzia politycznej mobilizacji i oporu.
To Be Real jest częścią Roku Antyfaszystowskiego. Upamiętnia też przypadającą na 28 czerwca 2019 pięćdziesiątą rocznicę zamieszek w Stonewall Inn, kiedy to bywalcy i bywalczynie popularnego wśród społeczności LGBTQ baru w Greenwich Village stawili opór homofobicznej przemocy policji.
Wydarzenie w języku angielskim. Wstęp wolny.
Uczestnicy i uczestniczki
Bogomir Doringer (Uniwersytet Sztuki Stosowanej w Wiedniu),
Lou Drago (Transience, XenoEntities Network), Sonia Fernández Pan (esnorquel), Wanda Gaimes (Lecken), Frédéric Gies, Holiday Inn Blender (legetebe/Muzyka Nieheteronormatywna), Katarzyna Kwiatkowska/ISNT (Oramics), Pedro Marum (mina, suspension, XenoEntities Network), Ania Nowak, ania r., Rrrkrta (Brutaż), Paweł Sakowicz, Tosia Ulatowska (FLAUTA)
Kuratorzy
Michał Grzegorzek, Mateusz Szymanówka
Współpraca
Pogłos, Radio Kapitał
Program:
28/02/2020 (piątek)
19:00–22:30
• O dźwiękowym i cielesnym oporze – dyskusja panelowa, w której udział wezmą Wanda Gaimes (Lecken), Katarzyna Kwiatkowska (Oramics), Pedro Marum (mina), Tosia Ulatowska (FLAUTA); moderacja: Mateusz Szymanówka
• Paweł Sakowicz – Jumpcore
• dj set: Rrrktra (Brutaż)
29/02/2020 (sobota)
15:00–18:30
• Bogomir Doringer – From "I Dance Alone" to "Dance of Urgency"
• Ania Nowak – ecstasis narcosis synthesis
• Sonia Fernández Pan – Morphing into a distorted golem
• dj set: ania r.