Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
reklama
reklama
Dobre historie codzienne. O roli animacji /edukacji kulturowej
Jakiś czas temu wszyscy znaleźliśmy się w sytuacji nieoczywistej – w czasach pandemii. Instytucje kultury, animatorki i edukatorzy kultury reagują różnorodnie: część z nas zawiesza własne działania, część przenosi je do sieci, inni przesuwają wszystko na kolejne półrocze. W mediach społecznościowych trwa #kulturawkwarantannie, gdzie dzielimy się opowieściami o sobie, o naszych działaniach, zapraszamy na warsztaty online, koncerty online, nagrania spektakli itd. Próbujemy działać w czasach, w których dotychczasowe punkty oparcia mocno się zdestabilizowały.
Podczas webinarium zastanowimy się:
- czy obecna sytuacja może być nowym otwarciem,
- czym jest strategia proaktywna oraz co to znaczy „działać” w tych nieoczywistych czasach,
- jak można działać w obecnej sytuacji i po jakie rozwiązania sięgać,
- co właściwie robić teraz w Internecie i po co,
- jak tworzyć relacje i jak dbać o te już istniejące,
- jakich opowieści potrzebujemy i jak je opowiadać.
Webinarium poprowadzi: Weronika Idzikowska – kulturoznawczyni, animatorka społeczna, pedagożka kultury. Twórczyni projektów kulturalnych i edukacyjnych. Badaczka partycypacji dziecięcej i młodzieżowej w projektach animacji i edukacji kulturowej. Współautorka podręcznika dla animatorów kultury i nauczycieli pt. „Projektuj z dziećmi! Edukacja kulturowa w praktyce” (2016), autorka książki „Wzajemność. O współpracy dzieci i dorosłych” (2019). Od jedenastu lat związana z Małopolskim Instytutem Kultury w Krakowie, gdzie inicjuje i opiekuje się inicjatywami edukacyjnymi i animacyjnymi, obecnie m.in. programem Bardzo Młoda Kultura – Małopolska. Prowadzi szkolenia i konsultacje dla nauczycieli, animatorów, edukatorów z różnych zakątków Polski, zainteresowanych budowaniem i wzmacnianiem perspektywy relacyjnej w animacji i edukacji. Uwielbia bezpośredni kontakt z ludźmi i opowiadane przez nich historie. Przekonana, że zarówno rzeczywistość tworzy dobre opowieści, jaki i opowieści tworzą dobrą rzeczywistość.