Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
reklama
reklama
Jak hipisi z Kalifornii robili plakaty, czyli psychodeliczne projekty dla „Family Dog”
Odnosząc się do historii San Francisco lat 60. XX wieku, omówione zostaną kluczowe miejsca, postacie i hipisowskie komuny, mające wpływ na zawiązanie się słynnej grupy pięciu artystów, którzy stworzyli serię plakatów psychodelicznych do koncertów w najważniejszych amerykańskich salach koncertowych tego czasu.
Kalejdoskopowe wzory, fraktale, żywa, jaskrawa kolorystyka, mocne kontrasty, nagromadzenie elementów, przepych i wymyślne zniekształcenia liter, nawiązujące m.in. do sztuki secesyjnej.
Pomimo tych wspólnych cech i spójnej stylistyki prac artystów z „The Big Five” można wyraźnie odróżnić twórczość każdego z nich. Sylwetki poszczególnych artystów, zostaną dodatkowo uzupełnione o nazwiska artystów, którzy swoją twórczością udowadniają, że mamy do czynienia z szerokim zjawiskiem artystycznym, a nie efemerycznym wyjątkiem.
UWAGA! Osoby chcące wziąć udział w wykładzie prosimy o przesłanie maila na adres: biuro@konturykultury.art.pl W dniu wydarzenia prześlemy do Państwa link do wykładu.
Justyna Chojnacka — historyk sztuki, który swoje zainteresowania badawcze koncentruje na grafice użytkowej lat 60. i 70. XX wieku. Obecnie pracuje w Dziale Promocji i Komunikacji w Muzeum Narodowym we Wrocławiu.
Fot. Justyna Chojnacka
To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy online lub w kategoriach:
wykład
reklama
Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie