Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Wykład mgr Juliusza Bieniasia pt. Wykorzystanie grafiki dolarów USA do celów reklamowych w okresie II Rzeczpospolitej

Wykład mgr Juliusza Bieniasia pt. Wykorzystanie grafiki dolarów USA do celów reklamowych w okresie II Rzeczpospolitej
📅 Data: poniedziałek, 06 czerwca 2022

⌚ Godzina rozpoczęcia: 17:00

📌 Miejsce: Warszawa - Śródmieście, Jezuicka 6/8, Polskie Towarzystwo Numizmatyczne (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


Zapraszamy 6 czerwca (poniedziałek) 2022 roku, godz.17:00 do siedziby Polskiego Towarzystwa Numizmatycznego (ul. Jezuicka 6/8, 00-281 Warszawa) na wykład mgr. Juliusza Bieniasia pt. "Wykorzystanie grafiki dolarów USA do celów reklamowych w okresie II Rzeczpospolitej"

W XIX wieku z terenów Królestwa Polskiego, Galicji i zaboru pruskiego wyemigrowało do innych państw tysiące Polaków z powodów politycznych lub ekonomicznych. Głównymi kierunkami ruchów emigracyjnych była Europa zachodnia i USA. Do początku I Wojny Światowej z terenów dawnej Polski wyemigrowało około 10% ludności. Okres powojenny przyniósł kolejną falę emigracji za ocean. Ogółem do 1939 roku wyemigrowało około 2,2 miliona osób – z tej liczby do Europy udało się około 61% ,a do krajów zamorskich 39%. Emigranci pozostawiali w ojczyźnie swoje rodziny, z którymi utrzymywali kontakty korespondencyjne i finansowe. W okresie II Rzeczpospolitej dolar amerykański był praktycznie walutą równoległą do złotówki i synonimem stabilności kursu złotego. Wyrazem takiego trendu były emitowane przez Ministerstwo Skarbu pożyczki państwowe lub pożyczki premiowe nominowane w dolarach. To przyzwyczajenie i przywiązanie do dolara wykorzystywały firmy do celów reklamowych. Szczególnie często robiły to luksusowe firmy odzieżowe i galanteryjne. Z tej formy reklamy korzystały również firmy kosmetyczne i produkujące chemię gospodarczą. Reklamy w formie druków akcydensowych zwykle były umieszczane w tygodnikach lub dziennikach w postaci luźnych wkładek. Najczęściej odtwarzano grafikę dolarów z dużymi modyfikacjami w zakresie napisów i portretów. Na stronach odwrotnych takich druków zapisywano teksty reklamowe lub umieszczano zdjęcia popularnych osób, takich międzywojennych celebrytów. Zwykle druki były jednobarwne, wykonane w technice offsetowej na papierze gazetowym. Wykład będzie prezentacją tego zjawiska na podstawie zachowanych reklam z kolekcji autora i kolegi Jacka Popielarskiego.

WSTĘP WOLNY
Wykład organizuje Polskie Towarzystwo Numizmatyczne Oddział im. Karola Beyera w Warszawie

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach: wykład
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧