Ponad 600 treningów, tysiące ćwiczących oraz 10 000 uczestników pikniku w Warszawie – tegoroczny Narodowy Dzień Sportu za nami. W sobotę, 11 września, w całym kraju odbywały się bezpłatne treningi sportowe dla dorosłych i dzieci, a na błoniach PGE Narodowego – piknik rodzinno-sportowy. Polacy i Polki już po raz dziewiąty udowodnili, że kochają sport!
Za nami 9. edycja Narodowego Dnia Sportu – wielkiego święta aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia. Kampania odniosła ogromny sukces, docierając do tysięcy Polek i Polaków w całym kraju.
– Każda edycja Narodowego Dnia Sportu jest wyjątkowa, tegoroczna pokazała, jak bardzo Polacy i Polki są spragnieni aktywności fizycznej po przerwie spowodowanej pandemią. Ogromny odzew ośrodków sportowych z całej Polski, zaangażowanie ponad stu wystawców na pikniku oraz rekordowa frekwencja tylko potwierdzają, że jako naród lubimy sport i szukamy okazji do jego uprawiania – mówi Krystyna Radkowska, Prezes Fundacji Zwalcz Nudę, organizatora kampanii. Jak co roku udział w kampanii wzięli udział wybitni polscy sportowcy i promotorzy aktywności fizycznej m.in. Hubert Hurkacz, Grzegorz Krychowiak, Agnieszka Kobus-Zawojska, Marta Wieliczko, Maria Sajdak, Katarzyna Cichopek, Marcin Hakiel, Michał Karmowski, Justyna Kozdryk i Adrian Castro. Ambasadorzy pojawili się na pikniku na błoniach PGE Narodowego, nagrali krótkie zaproszenia, a także prowadzili darmowe treningi w całej Polsce m.in. Katarzyna Zillmann, wioślarka, srebrna medalistka z Tokio, zorganizowała zajęcia w Toruniu, a Krzysztof Wiłkomirski, polski judoka, zachęcał do aktywności fizycznej w Warszawie.
W ramach Narodowego Dnia Sportu w całej Polsce odbyło się ponad 600 bezpłatnych treningów. Miastami partnerskimi był m.in. Pruszków, Radom, Siemianowice Śląskie, Sandomierz czy Olsztyn. Polacy i Polki mogli spróbować swoich sił w tradycyjnych dyscyplinach sportowych, takich jak siatkówka, piłka nożna, koszykówka, pływanie, ale także i tych mniej znanych np. buczce – kaszubskiej grze, która polega na trafieniu piłką do celu przy użyciu kijka czy capoeirze – brazylijskiej sztuce walki. Natomiast na błoniach PGE Narodowego podczas pikniku rodzinno-sportowego pojawiło się ponad stu wystawców z licznymi atrakcjami dla dzieci, dorosłych i seniorów. Nie brakowało ciężarówki pełnej interaktywnych gier od firmy Wawel, gry miejskiej Worek Jabłek na stoisku #WybieramPOLSKIEJabłka, warsztatów dla dzieci czy pokazów różnych dyscyplin sportowych – lekkoatletyki, tenisa stołowego, kulturystyki i innych. Na pikniku pojawiło się 10 000 osób!
Podczas pikniku na błoniach PGE Narodowego odbyła się także konferencja prasowa, w której uczestniczyli Ambasadorzy NDS, Zarząd Fundacji Zwalcz Nudę, a także prof. Piotr Gliński – Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Na spotkaniu zapowiedziano również kampanię „Spoć się” – nowy projekt Fundacji Zwalcz Nudę. Jest to kampania aktywizująca Polaków i Polki do aktywności fizycznej. Szczegółowe informacje dostępne na stronie: www.spocsie.pl.
Tegoroczny Narodowy Dzień Sportu był współfinansowany przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Partnerem pikniku był PGE Narodowy.
--
fot. Karol Samborski