Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Praca w marketingu

Praca w marketingu

reklama
Praca w marketingu wiąże się z wieloma wyzwaniami. Nie można zaprzeczyć, że każde z nich wymaga kreatywnego podejścia. Niemniej to właśnie ta branża cieszy się ogromną popularnością, jeżeli chodzi o poszukiwanie ciekawych ofert pracy. Z pewnością przemawia za tym mnogość czynności, jakich może podjąć się zainteresowany.

Oferty pracy w marketingu – dla kogo?

Jeszcze do niedawna warunkiem do podjęcia pracy w marketingu było wykształcenie kierunkowe. Zainteresowani musieli więc uczęszczać na studia marketingowe, a następnie poszukiwać ciekawej oferty pracy, która odpowiadałaby ich doświadczeniu i kompetencjom. Obecnie jednak pracy tej może podjąć się właściwie każdy.

Czym jest marketing?

Na wstępie warto zaznaczyć, iż pojęcie marketingu jest bardzo rozbudowane. Mówiąc zwięźle, jest to branża, która na co dzień zajmuje się rozpoznawaniem i zaspokajaniem potrzeb klientów. Jednocześnie generuje to zysk dla firmy, która podejmuje się tego działania.
Branża marketingowa zawiera w sobie szereg zawodów, które może wykonywać osoba, pragnąca rozwijać się w tym kierunku. Dodatkowo działa ona wspomagająco dla innych branż – zaistnienie jakiekolwiek firmy na rynku bez działań marketingowych jest więcej niż wątpliwe. W całym tym procesie istotne jest także podążanie za bieżącymi trendami.

Praca w marketingu – na czym polega?

Oferty pracy w branży marketingowej są bardzo różnorodne. Wszystko zależy tak naprawdę od tego, z jaką dziedziną marketingu pracownik pragnie związać swoją przyszłość. Może to być marketing produktowy, którego zadaniem jest rozwój danego produktu lub marki, marketing analityczny, zajmujący się analizą potrzeb klientów, jak również PR, związany z komunikacją firmy z potencjalnymi i stałymi klientami.

Popularne sektory

Wśród najczęściej wyodrębnianych zawodów branży marketingowej znajdują się: content managera, copywritera, analityka rynku, specjalisty ds. komunikacji, project managera, specjalisty ds. SEO czy product managera. Każdy z tych zawodów dotyczy innej partii marketingu, jednak bez wątpienia należy do wielkiej marketingowej rodziny, stąd też mnogość ofert pracy, skierowanych do osób, pragnących rozpocząć swoją karierę w tej branży.

Kto może pracować w marketingu?

Idealny marketingowiec nie musi mieć kierunkowego wykształcenia – ważne, by był osobą komunikatywną, kreatywną, nastawioną na osiąganie wyznaczonych celów oraz umiejącą pracować w zespole. Mile widziane jest także doświadczenie na podobnym stanowisku oraz „lekkie pióro”.
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
☕ Postaw kawę