Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Zintegrowane nawierzchnie torowo-drogowe

Zintegrowane nawierzchnie torowo-drogowe

reklama

Infrastruktura torowa w polskich miastach, w których funkcjonują linie tramwajowe, powinna spełniać nie tylko wymagania związane z bezpieczeństwem pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego, ale również te powiązane z komfortem ich użytkowania. Wymogi te spełnić mogą nowoczesne, zintegrowane nawierzchnie torowo-drogowe, których w Polsce na przestrzeni ostatnich lat zaczęło przybywać.

Jedynie prawidłowe funkcjonowanie infrastruktury torowej zdaje się być niewystarczające, by móc w pełni wykorzystywać potencjał, jaki tkwi w miejskim transporcie tramwajowym. Aby móc zagwarantować większy komfort i bezpieczeństwo jazdy tramwajem oraz podnieść stopień „przyjazności” tego środka transportu innym uczestnikom ruchu drogowego, wdraża się nowoczesne rozwiązania, z których kluczowym są zintegrowane nawierzchnie torowo-drogowe.

Wśród nich wyróżnić możemy takie innowacje jak:

  • system RCS,
  • maty wibroizolacyjne,
  • smarownice,
  • system VeloGleis®,
  • oraz zielone torowiska.

Rozwiązania te niosą ze sobą wiele zalet zarówno w kontekście wspomnianego komfortu i bezpieczeństwa, jak i ekologii i ochrony środowiska. Warto przyjrzeć się im bliżej, by zrozumieć, jak funkcjonują.

obraz

System RCS

RCS – czyli Rail Comfort System® - jest sprawdzonym rozwiązaniem wspomagającym modernizację sieci torowisk miejskich. System ten polega na instalowaniu nowoczesnych profili elastomerowych, których zadaniem jest mocowanie oraz izolowanie szyn, wraz ze specjalnymi węzłami kotwiącymi.

Na uwagę w kontekście RCS zasługuje uniwersalność jego zastosowania. Jest on z powodzeniem wykorzystywany w różnorodnych lokalizacjach, a jego części składowe współgrają ze wszystkimi współcześnie stosowanymi typami przytwierdzeń szyn. Co więcej – RCS można stosować przy różnych typach torowisk (tak wspólnych z jezdnią i rozjazdowych, jak i trawiastych). Dzięki dobrym parametrom technicznym gwarantującym wytrzymałość instalowanych profili, wysokiej estetyce wykonania poprawiającej wygląd torowisk, właściwościach minimalizujących hałasy, stosunkowo szybkiemu montażowi a także rozsądnej cenie, system ten zdaje się być świetnym wyborem zarówno z punktu widzenia mieszkańców miasta, jak i administratorów sieci tramwajowych.

Maty wibroizolacyjne

Dość dużym problemem, jeśli chodzi o komfort mieszkania w dużym mieście posiadającym infrastrukturę tramwajową, są drgania powstające w wyniku przejazdu tramwajów. Drgania te powodują nie tylko dyskomfort uczestników ruchu drogowego oraz pasażerów podróżujących tramwajem, ale także wpływają destrukcyjnie na samo torowisko i sąsiadujące z nim drogi, przyczyniając się do pękania nawierzchni i rozchodzenia się jej warstw, a nawet powodują wibracje w stojących nieopodal budynkach.

Rozwiązaniem tego problemu są nowoczesne maty wibroizolacyjne, które tłumią drgania i wibracje powstające w wyniku ruchu tramwajowego. Maty tego typu montowane są w nawierzchni torowiska, w specjalnie przygotowanym do tego korycie.

Smarownice

Jednym z najważniejszych mechanizmów wspomagających nowoczesne nawierzchnie torowe są smarownice, których zastosowanie – w ogólnym rozumieniu nieskomplikowane – pozytywnie wpływa nie tylko na stan techniczny szyn oraz kół pojazdów, ale również na komfort współdzielenia przestrzeni miejskiej z tramwajami.

Smarownice – jak sama ich nazwa wskazuje – służą do nanoszenia smaru na szyny tramwajowe, co chroni je oraz koła pojazdów przed zużyciem. Dodatkowo – warstwa smaru na powierzchni szyn przyczynia się do minimalizacji hałasu wytwarzanego przez tramwaje oraz redukcji nieprzyjemnego pisku. Instalacja smarownic na torowiskach jest rozwiązaniem, które z pewnością docenią mieszkańcy miast.

System VeloGleis®

Nie da się ukryć, że obok transportu publicznego w dużych miastach kwitną również inne formy „nie samochodowego” podróżowania. Wiele osób wybiera prostsze środki transportu takie jak rowery czy hulajnogi. Mimo że generalnie są one wygodne i bardzo mobilne, miejska dżungla stawia przed nimi wiele przeszkód. Jedną z nich są przejazdy tramwajowe, które w starszych wersjach cechują się obecnością wgłębień i nierówności, a także wystających szyn, które uniemożliwiają swobodny przejazd i bywają przyczyną wypadków.

Rozwiązaniem tego problemu jest innowacyjny system VeloGleis®, który stworzony został z myślą o miłośnikach jazdy rowerem – ich komforcie oraz bezpieczeństwie.

VeloGleis® tworzy zamkniętą powierzchnię na przejazdach tramwajowych, dzięki czemu koła rowerów czy hulajnóg mogą swobodnie przez nie przejechać.

Zielone torowiska

Mówiąc o nowoczesnej integracji nawierzchni torowo-drogowych, warto wspomnieć również o idei zielonych torowisk, które stają się w polskich miastach coraz popularniejsze.

Koncepcja zielonych torowisk polega na tworzeniu nawierzchni torowych z wykorzystaniem specjalnych roślin, które mają szereg pozytywnych dla otoczenia zastosowań. Zielone torowiska przyczyniają się nie tylko do redukcji drgań i hałasu wytwarzanych przez tramwaje, ale również ograniczają wydzielanie się kurzu i zanieczyszczeń do powietrza i upiększają miejski krajobraz.

Zintegrowane nawierzchnie torowo-drogowe to prawdziwe rozwiązanie przyszłości, jeśli chodzi o rewitalizację miejskich torowisk. Wszystkie powyższe innowacje dostępne są w ofercie MMR Group TransComfort.

reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama