[Dalsza część artykułu poniżej ⬇️]
Standardowe przesyłki dostarczane są zazwyczaj w następnym dniu roboczym, a zgodnie z regulaminami świadczenia usług kurierskich dostawa może zazwyczaj trwać do 3 dni roboczych. Przesyłki ekspresowe natomiast docierają do odbiorców już następnego dnia do określonej godziny porannej (jeśli jest to przesyłka krajowa). W przypadku przesyłek międzynarodowych ich transport, siłą rzeczy, jest dłuższy, gdyż zależy od odległości, którą musi pokonać paczka.
Zarówno w ramach standardowej dostawy kurierskiej, jak i ekspresowej, przesyłki są odbierane od nadawcy, następnie przewożone do lokalnego oddziału, skąd zazwyczaj są transportowane do centralnej lub regionalnej sortowni, stamtąd do filii docelowej, a następnie dostarczane do odbiorcy.
Jak wybór między dostawą standardową a ekspresową może wpływać na biznes?
Dostępność dostawy standardowej i ekspresowej może wpływać na kilka aspektów. Wśród najważniejszych warto wymienić:
- Zadowolenie klienta. Szybka dostawa może zwiększyć zadowolenie klienta, co może prowadzić do powtórnych zakupów i pozytywnych opinii.
- Konkurencyjność. Oferowanie dostaw ekspresowych może dać firmie przewagę konkurencyjną, szczególnie jeśli konkurenci oferują tylko dostawy standardowe.
- Koszty operacyjne. Chociaż dostawy ekspresowe są droższe, mogą zwiększyć efektywność operacyjną poprzez szybsze przepływy towarów i mniejsze zapotrzebowanie na magazynowanie.
- Zarządzanie zapasami. Szybsze dostawy mogą umożliwić firmom pracę z mniejszymi zapasami, co może prowadzić do oszczędności kosztów.
Wybór między dostawą ekspresową a standardową należy dostosować do potrzeb swoich klientów, a także ograniczeń operacyjnych i finansowych firmy.
Kiedy sprawdzi się wysyłka ekspresowa?
Dostawa kurierska wybierana jest najczęściej przy wysokiej wartości zamówienia, a także wtedy, gdy klient ma pilną potrzebę i chce, by dany produkt dotarł do niego jak najszybciej. Zamawianie produktów o krótkiej dacie przydatności do użycia czy spożycia wymaga zastosowania ekspresowej przesyłki.
Sklepy oferują tego typu rozwiązanie również przy wysyłce produktów premium – wówczas szybka wysyłka może być wliczona w cenę produktu. Warto je także zastosować, jeśli chcemy zdobyć przewagę konkurencyjną, a także, gdy ze sprzedaży konkretnego produktu zyskujemy wysoką marżę.
A kiedy wystarczy dostawa standardowa?
Wybór standardowej dostawy sprawdzi się przy mniej pilnych zamówieniach oraz wtedy, gdy nie chcemy płacić więcej za wysyłkę.
Z punktu widzenia sklepu dostawa standardowa to najlepsze rozwiązanie w przypadku dużej liczby zamówień. Wówczas tradycyjne rozwiązanie ułatwia zarządzanie całym procesem i pozwala uniknąć przeciążenia systemu logistycznego. Sprawdzi się ona także, gdy zapasy na magazynie są wystarczające oraz, gdy wysyłane są produkty o niskiej wartości.
Dostawy standardowe i ekspresowe z GLS
Doskonałym przykładem realizowania dostaw kurierskich standardowych i ekspresowych jest firma kurierska GLS oddział Warszawa i wszystkie pozostałe na terenie całej Polski i za granicą. Przedsiębiorstwo realizuje wysyłkę paczek na terenie kraju i za granicę. Standardowe przesyłki kurierskie krajowe dostarczane są średnio w 48 godzin, a te zagraniczne w 96 godzin.
Kurier GLS oferuje również usługę ExpressParcel, dzięki której przesyłka, za dodatkową opłatą, dociera do adresata na drugi dzień roboczy do godziny 10 lub 12. Można skorzystać również z dostawy paczki w sobotę.
Jeśli już wiesz, jaki rodzaj dostawy będzie najlepszy dla Twojego biznesu, sprawdź szczegółową ofertę usług kurierskich GLS i wybierz najlepsze rozwiązanie dla Ciebie.