Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Najczęstsze błędy warszawskich firm w social media i jak ich unikać?

Najczęstsze błędy warszawskich firm w social media i jak ich unikać?
Prowadzenie szeroko zakrojonych działań w mediach społecznościowych to jeden z elementów, o którym koniecznie powinni pamiętać wszyscy przedsiębiorcy chcący odnieść sukces. Niestety, samodzielne prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie przez osoby nie posiadające odpowiednich kompetencji i umiejętności może nieść za sobą bardzo negatywne konsekwencje. Jakie są najczęściej popełniane błędy warszawskich firm w social media i jak ich unikać? Odpowiadamy w poniższym poradniku.

[Dalsza część artykułu poniżej ⬇️]
reklama

Brak strategii działania w social media

Wśród często wskazywanych przez specjalistów błędów jest brak przygotowanej wcześniej strategii działania. Jeśli przedsiębiorca przed rozpoczęciem działań w mediach społecznościowych nie określi celów, grupy docelowej czy innych elementów, będzie to miało bardzo negatywne konsekwencje. Dodawane wpisy najpewniej nie przyciągną zainteresowania potencjalnych klientów.

Każdy, kto chciałby uniknąć różnego rodzaju błędów, powinien postawić na pomoc ze strony specjalistów, jaką oferuje agencja social media w Warszawie.

Brak regularności w publikacjach

Bardzo często popełnianym błędem przez przedsiębiorców jest brak systematyczności w zakresie publikowania treści. Istnieje wiele firm, które dodają wpisy w mediach społecznościowych jedynie okazjonalnie.

To z kolei powoduje, że algorytmy danej platformy zaczynają ukrywać dodawane posty, a tym samym widoczność dodawanych treści jest bardzo mała. Aby uniknąć takich kłopotów, najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie specjalnego kalendarza publikacji. Dobrze, gdy posty pojawiają się na profilu minimum 4 razy w tygodniu.

Zbyt promocyjne treści

Niezwykle często popełnianym błędem jest zbyt mocne promowanie oferowanych przez daną firmę produktów i usług. To może bardzo skutecznie zrazić potencjalnych klientów do skorzystania z usług danego podmiotu gospodarczego. Takie działania prowadzą do spadku zaangażowania, a nawet utraty obserwujących.

Aby tego uniknąć, trzeba dołożyć wszelkich starań, by publikowane treści miały jakąś wartość dla odbiorców. Dobrze, gdy są to treści edukacyjne lub rozrywkowe. Produkty najlepiej jest przemycać w treściach w sposób subtelny, wyważony.

Ignorowanie interakcji z klientami

Absolutnym priorytetem dla każdego właściciela przedsiębiorstwa prowadzącego profil w mediach społecznościowych powinny być interakcje z klientami. Jeśli firma ignoruje komentarze czy opinie, w których znajdują się szczegółowe wyjaśnienia na temat tego, co mogłoby być lepiej, firma może bardzo szybko zrazić do siebie klientów. Użytkownicy oczekują, że otrzymają błyskawicznie odpowiedź na ich pytania. Tutaj dowiesz się więcej na ten temat.

Zaniedbywanie analizy wyników

Analizowanie wyników osiąganych w mediach społecznościowych to bardzo ważna sprawa. Lekceważenie tej kwestii również jest poważnym błędem. Analizowanie zasięgów, zaangażowania czy liczby kliknięć pozwala zrozumieć, jakiego typu treści są pożądane. Im częściej i dogłębniej analizuje się wyniki, tym lepiej.

Słaba jakość treści wizualnych

Treści wizualne rządzą mediami społecznościowymi, dlatego brak inwestycji w ilustracje czy formy wideo jest poważnym błędem. Dodatkowo, jeśli zdjęcia są źle skadrowane bądź są po prostu złej jakości, klienci na pewno będą niezadowoleni i mniej zaangażowani. Warto zatem zainwestować odpowiednie środki w profesjonalizm w tym zakresie.

Podsumowanie

Liczba błędów, jakie popełniają niedoświadczeni właściciele firm w mediach społecznościowych w Warszawie, jest spora. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest ich unikanie.

reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
☕ Postaw kawę