XVIII edycja Międzynarodowego Festiwalu Teatru Lalek i Animacji Filmowych dla Dorosłych „Lalka też człowiek” za nami. To były pełne emocji osiem dni wypełnione spektaklami i spotkaniami z artystami. Jury przyznało nagrody o wartości 20 tysięcy złotych.
Przez ponad tydzień trwania festiwalu publiczność miała szansę zobaczyć spektakle z całego świata, w tym z Bułgarii, Holandii, Czech i Hiszpanii oraz oczywiście z Polski.
[Dalsza część artykułu poniżej ⬇️]
Przez ponad tydzień trwania festiwalu publiczność miała szansę zobaczyć spektakle z całego świata, w tym z Bułgarii, Holandii, Czech i Hiszpanii oraz oczywiście z Polski.
[Dalsza część artykułu poniżej ⬇️]
reklama
Jury w składzie: przewodnicząca jury – Joanna Braun (przewodnicząca), Wioletta Tipa (Mołdawia), Roberta Colombo (Włochy) ogłosiło werdykt tegorocznej edycji festiwalu. Grand Prix Festiwalu otrzymał teatr Zero en Conducta z Hiszpanii za spektakl „La Phazz”. Jurorzy tak uzasadnili werdykt: „taniec, wręcz akrobatyka i sztuka lalkarska przejmująca poprzez działanie na emocje nieoczywiste acz znajome. Egzystencjalne haiku.” Nagroda 10 tys. złotych została wspólnie ufundowana przez MkiDN i Miasto Stołeczne Warszawa – po 5 tys. złotych. Spektakl otrzymał także nagrodę przyznawaną przez jury wolontariuszy „100 za pointe” – w wysokości 100 euro – ufundowaną przez dyrektora generalnego i artystycznego, Marka Chodaczyńskiego.
Wręczono także dwie równorzędne nagrody w wysokości 5 tys. złotych:
-„za wyrażenie teatru lalką” nagrodzono spektakl „Lot Kreta” bułgarskiej grupy Theatre Company Puppet’s Lab. Jurorzy docenili „precyzyjną dramaturgię łączącą wyrafinowane aktorstwo otulające teatr lalek w rosnących emocjach. Pozostawia widzów w bezdechu.”
-„za wyrażenie lalką teatru” nagrodzono spektakl „Emil” czeskiej grupy Loutky bez Hranic. Jurorzy uzasadniając werdykt mówili „za ironię i współczesny język, który przekracza tradycję animacji lalek poprzez zabawę i wzruszenie. Jest coraz weselej, absurdalniej i nic więcej nie trzeba.”
Nagrodę Publiczności (zaproszenie „w ciemno” nagrodzonego wykonawcę na kolejną edycję festiwalu) otrzymała Julia Fidelus za rolę w spektaklu „20 DEN”, a nagrodę „Cudnej Chwili" prezesa Unii Teatr Niemożliwy za piękny moment animacji Krzysztof Zemło z Teatru Łątek Supraśl (Polska) za animację łódeczki.
Festiwal Lalka Też Człowiek to wydarzenie o osiemnastoletniej już historii, posiadające grono oddanych widzów. Od pierwszej edycji w 2006 roku organizatorzy niejednokrotnie udowadniali, że „teatr lalek nie jest zwierciadłem czy infantylnym wstępem do prawdziwego teatru i filmu”, lecz powinny być uważane za pełnoprawne dziedziny sztuki. Nie inaczej było w tym roku.
Organizator: Unia Teatr Niemożliwy
Festiwal dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego w wysokości 150 000 PLN oraz przez m. st. Warszawa
---
📷 „La Phazz” - fot. Piotr Krawczykowicz
Wręczono także dwie równorzędne nagrody w wysokości 5 tys. złotych:
-„za wyrażenie teatru lalką” nagrodzono spektakl „Lot Kreta” bułgarskiej grupy Theatre Company Puppet’s Lab. Jurorzy docenili „precyzyjną dramaturgię łączącą wyrafinowane aktorstwo otulające teatr lalek w rosnących emocjach. Pozostawia widzów w bezdechu.”
-„za wyrażenie lalką teatru” nagrodzono spektakl „Emil” czeskiej grupy Loutky bez Hranic. Jurorzy uzasadniając werdykt mówili „za ironię i współczesny język, który przekracza tradycję animacji lalek poprzez zabawę i wzruszenie. Jest coraz weselej, absurdalniej i nic więcej nie trzeba.”
Nagrodę Publiczności (zaproszenie „w ciemno” nagrodzonego wykonawcę na kolejną edycję festiwalu) otrzymała Julia Fidelus za rolę w spektaklu „20 DEN”, a nagrodę „Cudnej Chwili" prezesa Unii Teatr Niemożliwy za piękny moment animacji Krzysztof Zemło z Teatru Łątek Supraśl (Polska) za animację łódeczki.
Festiwal Lalka Też Człowiek to wydarzenie o osiemnastoletniej już historii, posiadające grono oddanych widzów. Od pierwszej edycji w 2006 roku organizatorzy niejednokrotnie udowadniali, że „teatr lalek nie jest zwierciadłem czy infantylnym wstępem do prawdziwego teatru i filmu”, lecz powinny być uważane za pełnoprawne dziedziny sztuki. Nie inaczej było w tym roku.
Organizator: Unia Teatr Niemożliwy
Festiwal dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego w wysokości 150 000 PLN oraz przez m. st. Warszawa
---
📷 „La Phazz” - fot. Piotr Krawczykowicz