Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Jakie prezenty warto wręczać kontrahentom, a na jakie uważać? Poradnik przedsiębiorcy

Jakie prezenty warto wręczać kontrahentom, a na jakie uważać? Poradnik przedsiębiorcy
Prowadząc firmę, musisz pamiętać o wielu kwestiach, a jedną z nich, jest wręczanie upominków na święta. Możesz je ograniczyć do pracowników, jednak w dobrym tonie, jest obdarowanie również kontrahentów. Co im podarować, a z czego lepiej zrezygnować?

[Dalsza część artykułu poniżej ⬇️]
reklama

Nie zostawiaj decyzji na ostatnią chwilę



Chcesz pokazać swoim kontrahentom, że pamiętasz o nich nie tylko w codziennej pracy, gdy wymaga tego współpraca, ale również w świątecznej atmosferze, kiedy na pierwsze miejsce wysuwa się rodzina i bliscy? Pomyśl o drobnym upominku, do którego dołączysz kartkę z życzeniami, ale nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę.

Warto się nad tym zastanowić wcześniej, ponieważ każdy prezent powinien być wybrany indywidualnie, aby pasował do konkretnego kontrahenta. Poza tym, jeśli zdecydujesz się na kubki z nadrukiem potrzebny, będzie czas na ich wykonanie i dostarczenie do Twojej firmy. Powinieneś się też zastanowić, czy chcesz je dostarczyć osobiście, czy wysłać kurierem, bo to również będzie generowało dodatkowy czas, który będziesz musiał wziąć pod uwagę.

Decydując się na upominek w postaci kubka z nadrukiem, zastanów się, jaki ma on być. Przede wszystkim grafika, jaką na nim umieścisz, powinna pasować do zainteresowań czy charakteru kontrahenta. Taki upominek ma otrzymać ktoś, kto sporo podróżuje? Może zamiast ceramicznego kubka, lepszym wyborem będą kubki termiczne z nadrukiem?

Reklama na prezencie? Nienachalna i dobrze wkomponowana



Z jednej strony chcesz podarować kontrahentom upominek, który zostanie przez nich dobrze wykorzystany i nie trafi do kosza, a z drugiej chciałbyś, aby znalazło się na nim logo Twojej firmy? Zadbaj o takie połączenie tych dwóch kwestii, aby całość prezentowała się gustownie i nienachalnie.

Lepiej zrezygnuj z plastikowych gadżetów typu podkładka pod kubek czy długopis, a zamiast tego wybierz rozwiązania, które pozwolą wkomponować w opakowanie i kartkę świąteczną firmową kolorystykę, czy niewielkie logo. Takie upominki reklamowe powinny budować pozytywne skojarzenia z Twoją firmą, dlatego, może to być np. ekologiczny powerbank ze słomy pszenicznej.

Rozwiązaniem może być również przygotowanie kosza prezentowego, w którym znajdą się wysokiej jakości artykuły. Może on być przewiązany kokardą w kolorze nawiązującym do kolorystyki Twojej firmy, a w środku powinna znaleźć się kartka z życzeniami, w którą estetycznie i ze smakiem, zostanie wkomponowane Wasze logo. Taki kosz prezentowy to bezpieczny prezent, zwłaszcza jeśli dopiero zaczęliście współpracę i nie poznałeś jeszcze zbyt dobrze danego kontrahenta.

Jakie jeszcze prezenty są w modzie?



Sporym zainteresowaniem cieszą się prezenty, które nie tylko są ekologiczne, ale też na długi czas pozostają w pamięci. Dlatego zastanów się, czy nie podarować kontrahentom vouchera do SPA, czy na elegancką kolację. Wiesz, że dana osoba lubi sport albo przedstawienia teatralne? Dobrym pomysłem może być podarowanie biletu na dane wydarzenie, który zapakowany będzie w kopertę nawiązującą swoim kolorem do Twojej firmy.

Ciekawą propozycją, może być również podarowanie produktów, które wytworzone zostały przez lokalnych rzemieślników. Mogą to być ręcznie robione świece sojowe, mydła lub wyroby kulinarne. Możesz zdecydować się na coś uniwersalnego albo zaprojektowanego specjalnie dla Ciebie, co w nienachalny sposób będzie nawiązywało do Waszej współpracy.

Dobrze znasz się ze swoim partnerem biznesowym i Wasze rozmowy dotyczą nie tylko spraw służbowych? Dobrym upominkiem może się okazać książka ulubionego autora, która dopiero została wydana lub inny gadżet, który będzie się wpisywał w jego zainteresowania. W ten sposób pokażesz, że faktycznie go słuchasz i wyrazisz swój szacunek.

Czy jest coś, czego nie powinieneś dawać?



Chcąc obdarować kontrahentów drobnymi upominkami, powinieneś pamiętać, że łączą Was inne stosunki niż te z rodziną, a to oznacza, że należy się dobrze zastanowić, zanim dokonasz ostatecznego wyboru. Dawniej bezpiecznym wyborem było wręczenie alkoholu, jednak obecnie się od tego odchodzi, zwłaszcza w przypadku młodszego pokolenia, które świadomie wybiera trzeźwość.

Jak wspomnieliśmy, lepiej też zrezygnować z tanich gadżetów, typu długopisy, notesy czy smycze, na których w sposób nachalny zamieszczone będzie logo firmy. W przypadku kubków z nadrukiem warto postawić na minimalistyczne i uniwersalne wzory, w które delikatnie wkomponowane będą nawiązania do firmy. Sprawdzą się lepiej niż propozycje z dziwną grafiką, czy niby zabawnymi tekstami.

Przemyślany upominek, będzie dobrym sposobem na pokazanie, że szanujesz swoich kontrahentów i cenisz sobie Waszą współpracę. Dlatego warto z wyprzedzeniem pomyśleć, co chcesz im wręczyć, tak aby odpowiednio dopasować każdy wybór. Nie wiesz, co będzie właściwe? Pomyśl, co sam chciałbyś otrzymać, albo zdecyduj się na bezpieczny wariant, który pozwoli obdarowanej osobie zdecydować, co chce robić. W tym ostatnim może pomóc książeczka, w której zebrane będą różne atrakcje, spośród których obdarowana osoba wybierze jedną, która będzie ją interesowała.
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
🤍 Adoptuj flaminga! ❤️