Voicebot to inteligentny asystent głosowy, który ma potencjał, aby w znacznym stopniu usprawnić komunikację między firmą a klientem. Dzięki AI nie tylko rozumie intencje użytkowników, ale także potrafi prowadzić naturalne rozmowy. Dzięki temu interakcja z voicebotem może przypominać konwersację z żywą osobą. Co jeszcze potrafi inteligentny asystent głosowy?
[Dalsza część artykułu poniżej ⬇️]
[Dalsza część artykułu poniżej ⬇️]
reklama
Odpowiadanie na często zadawane pytania
Voicebot to rewelacyjne narzędzie do automatyzacji obsługi klienta w zakresie FAQ. Dzięki niemu konsumenci nie muszą przeszukiwać strony internetowej i czekać na połączenie z konsultantem. Zamiast tego mogą szybko i łatwo uzyskiwać odpowiedzi na typowe pytania dotyczące produktów, usług, procedur czy godzin otwarcia.
Co więcej, dodatkowy komponent ChatGPT sprawia, że firma nie musi samodzielnie pisać uporządkowanych FAQ. Wystarczy dać voicebotowi link do strony lub bazy, a on sam poradzi sobie ze znajdywaniem informacji, o które pytają klienci.
Rozwiązywanie standardowych problemów klientów
Bot głosowy może wspierać klientów w rozwiązywaniu powtarzalnych, ale często frustrujących problemów, takich jak zmiana hasła, zgłoszenie reklamacji czy uzyskanie informacji o statusie zamówienia. Dzięki integracji z systemami firmy voicebot może natychmiast uzyskać dostęp do niezbędnych danych i samodzielnie rozwiązać problem.
Przykładowo – klient chce zmienić adres dostawy zamówienia. Voicebot, po otrzymaniu zaktualizowanych danych, zmieni je automatycznie w systemie.
Przekazywanie powiadomień i ofert
Inną czynnością, do której możesz wykorzystać voicebota, jest informowanie klientów o ważnych aktualizacjach, ograniczonych czasowo promocjach czy ofertach specjalnych. Z pomocą asystenta głosowego przypomnisz im także o zbliżającym się terminie płatności, poinformujesz o nowym produkcie lub usłudze, a także przedstawisz spersonalizowaną ofertę. W ten sposób wspierasz sprzedaż i budujesz relację ze swoimi klientami.
Przeprowadzanie badań satysfakcji klienta
Voicebot może automatycznie kontaktować się z klientami po interakcji z firmą i zbierać dane dotyczące poziomu ich satysfakcji. To cenny sposób na pozyskiwanie informacji zwrotnych i ocenę jakości obsługi. Asystent głosowy może zadać rozmówcy serię pytań dotyczących jego doświadczeń z firmą i zarejestrować jego odpowiedzi. Dzięki temu badanie satysfakcji klienta nie wymaga angażowania konsultantów.
Wstępna kwalifikacja leadów handlowych
W przypadku sprzedaży B2B voicebot mogą wstępnie kwalifikować leady, zadając potencjalnym klientom najważniejsze pytania i oceniając ich potencjał sprzedażowy. Zasady są proste – asystent głosowy prowadzi rozmowę z daną osobą w taki sposób, aby ustalić, czy jest ona zainteresowana produktem lub usługą firmy, a także czy spełnia określone kryteria. Dzięki temu handlowcy mogą skoncentrować się na kontaktach z klientami, którzy są faktycznie chętni do współpracy.
Automatyzacja rekrutacji
Ciekawą opcją jest wsparcie działów HR przez voicebota. Asystent głosowy może np. przeprowadzać wstępne rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami. W praktyce wygląda to tak, że zadaje kandydatowi najważniejsze pytania dotyczące jego doświadczenia, umiejętności i oczekiwań. Następnie wyniki screeningu są przekazywane rekruterowi.
Wszystkie powyższe i inne możliwości daje voicebot Apifonica.