Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Usługi IT dla firm - dlaczego warto wykorzystać outsourcing informatyczny?

Usługi IT dla firm - dlaczego warto wykorzystać outsourcing informatyczny?

reklama

Coraz więcej firm operujących w różnych branżach decyduje się na outsourcing IT, który może oferować firma informatyczna. Nie każde przedsiębiorstwo i organizacja potrzebuje posiadać wewnętrznego działu informatycznego. Powodem do współpracy z zewnętrznym zespołem ekspertów jest również potrzeba przekazania części zadań specjalistom z konkretnego zakresu działań informatycznych. W jakim zakresie najbardziej opłaca się skorzystać z outsourcingu.

Współpraca z zewnętrzną firmą outsourcingową

Współpraca z firmą oferującą outsourcing IT może przebiegać na różnych zasadach. Zazwyczaj obejmuje ona kompleksową obsługę informatyczną lub pakiet godzin, podczas którego specjalisty będą wspomagać firmę w konkretnym zakresie obowiązków. Zewnętrzne firmy informatyczne oferują budowę i monitoring infrastruktury IT w przedsiębiorstwach, których obszar działań nie jest bezpośrednio związany z informatyką, jednak wymaga najnowszych systemów i stałego wprowadzania innowacji w celu usprawnienia pracy. Zewnętrzne usługi informatyczne dla firm pozwalają skupić się zespołowi menadżerskiemu oraz pracownikom na zadaniach w ich kręgu kompetencji, podczas gdy zarządzaniem obszarem IT zajmują się fachowcy.

Zalety outsourcingu IT

Decydując się na outsourcing IT i współpracę z zewnętrzną firmą, przedsiębiorstwa mogą liczyć na m.in. prawidłowe funkcjonowanie programów i systemów, systematyczne aktualizowanie oprogramowania, zabezpieczenie danych, ochronę przed złośliwym oprogramowaniem, wsparcie w przypadku awarii i problemów z systemem, administrację serwerami oraz porady pochodzące prosto od ekspertów.
Outsourcing IT to idealne rozwiązanie dla firm, które potrzebują zewnętrznej pomocy w ściśle określonym obszarze działań. Może być to forma wsparcia dla wewnętrznego zespołu informatycznego lub informatyka, która ma na celu odciążenia ich obowiązków bez konieczności powiększania zespołu lub pomoc w sytuacjach kryzysowych. Abonament polegający na płaceniu specjalistom tylko za godziny pracy to doskonały sposób na zmniejszenie wydatków do koniecznego minimum.

Pomoc informatyczna - helpdesk IT

Obsługa IT może również obejmować helpdesk IT. Dzięki takiemu rozwiązaniu firmy mogą liczyć na pomoc w sytuacjach kryzysowych oraz mają możliwość skonsultowania problemów sprzętowych i systemowych z zespołem specjalistów. Helpdesk wiąże się ze stałym wsparciem telefonicznym oraz zdalnym lub pomoc z dojazdem do biura, kiedy tego wymaga rozwiązanie problemu. Taka szybka reakcja pozwala na rozwiązywanie utrudnień jeszcze zanim staną się one problematyczne. Usługa helpdesk IT obejmuje także pomoc przy wyborze i montażu nowego sprzętu i oprogramowani.

Diagnostyka i rozwiązywanie problemów informatycznych

Sprawne działanie sprzętu oraz prawidłowe funkcjonowanie oprogramowania są jednymi z największych priorytetów firm używających technologii w swojej pracy. Outsourcing IT pomaga w błyskawicznym rozwiązywaniu pojawiających się problemów, dzięki czemu działania firmowe nie są opóźniane. Zlekceważenie takich problemów lub opóźniona reakcja może doprowadzić do dużych problemów z realizacją zadań w planowanym okresie. W konsekwencji oznacza to straty dla firmy, a w najgorszych przypadkach nawet utratę klientów. Taka perspektywa sprawia, że wiele przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing IT, który zapewnia naprawę stacji roboczych, systemów operacyjnych oraz urządzeń peryferyjnych.

Zabezpieczenie i backup danych

Nie mniej ważne od szybkiego reagowania na problemy ze sprzętem jest dbanie o prawidłową ochronę danych. Duża ich część to bardzo poufne informacje, które są kluczowe dla funkcjonowania firmy. Rzetelną ochronę mogą dziś zapewnić jedynie nowoczesne systemy, przy których wprowadzeniu pomoże firma outsourcingowa. Specjaliści zajmą się wtedy zabezpieczeniem m.in. danych kadry, klientów oraz firmowej poczty. Pomoc zespołu IT pomoże również w odzyskiwaniu danych, zarządzaniu kopiami zapasowymi oraz zapewnią podstawowe szkolenie dla pracowników z tego zakresu.

Pomóc w administrowaniu serwerami

Administracja serwerami to kolejny obszar, w którym zewnętrzna pomoc może okazać się dla przedsiębiorstwa zbawienny. Może to odciążyć wewnętrzny zespół, który zajmuje się inną dziedziną pracy. Funkcjonowanie serwerów i systemów operacyjnych odgrywa kluczową rolę w wielu przedsiębiorstwach, dlatego ich kompleksowa administracja i kontrola jest bardzo istotna. Usługi informatyczne świadczone przez firmę outsourcingową obejmą m.in. śledzenie działania serwerów i pamięci masowej, pomoc w konfiguracji usług, aktualizacji systemów i baz danych oraz optymalizację.

Profesjonalna opieka informatyczna firm

Jedną z firm, która oferuje usługi informatyczne dla firm jest RavNet. Opieka informatyczna i usługi IT obejmują zarządzanie siecią komputerową, administrację serwerami, diagnostykę problemów informatycznych i usług serwisowych, helpdesk IT oraz ochronę i backup danych. Zewnętrzna obsługa informatyczna dla firm to sposób na odciążenie zewnętrznego działu informatycznego i wsparcie przy sytuacjach kryzysowych. Przedsiębiorstwa mają pewność, że usługi informatyczne świadczone przez zewnętrzne firmy są najwyższej jakości. Opieka IT sprawia również, że zewnętrzni informatycy pomagają także w wyborze optymalnych rozwiązań i implementowania nowych systemów i oprogramowań usprawniających pracę.

Firma informatyczna RavNet Sp. z o.o.
ul. Modlińska 175A
03-186 Warszawa
tel.: 22 869 75 15
https://www.ravnet.pl/
email: biuro@ravnet.pl

reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧