Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Strefa płatnego parkowania w Warszawie zostanie poszerzona – co warto wiedzieć?

Strefa płatnego parkowania w Warszawie zostanie poszerzona – co warto wiedzieć?

reklama

Coraz silniejsza promocja postaw proekologicznych wymusza na przedstawicielach samorządów podejmowanie decyzji, które mają ograniczyć emisję spalin w miastach. Dobrym przykładem może być tutaj Warszawa, która od kilku lat poszerza strefę płatnego parkowania. Właśnie podjęto decyzję o wprowadzeniu kolejnych parkometrów na terenie Żoliborza i Ochoty.

Jaki jest cel wprowadzenia SPPN?

Jedną z największych bolączek dużych miast jest problem ze znalezieniem wolnego miejsca parkingowego. Rosnąca liczba mieszkańców miasta i ich samochodów znacząco ogranicza możliwości znalezienia parkingu. W związku z tym kierowcy narażeni są często na bezcelowe krążenie po ulicach w poszukiwaniu wolnego placu. Wpływa to oczywiście na większe natężenie ruchu na stołecznych ulicach, a dodatkowo negatywnie odbija się na jakości powietrza. Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego miało miejsce w 2008 roku. Początkowo ograniczona była ona do centrum miasta, ale od 2020 roku obszar ten został znacznie poszerzony. We wrześniu minionego roku wyznaczono SPPN na terenie dwóch dzielnic: Pragi Północnej oraz Woli. Decyzją radnych m.st. Warszawy od września br. z opłatami za postój będą musieli liczyć się także Ci, którzy często pozostawiają swoje samochody na terenie Ochoty i Żoliborza.

Opłaty za postój

Aby uregulować należność za postój w SPPN, trzeba liczyć się z ponoszeniem kosztów jednostkowych albo z opłaceniem opłaty abonamentowej, opłacanej za cały rok. Ten drugi przypadek jest oczywiście znacznie bardziej opłacalny dla kierowców, jednak nie jest pozbawiony wad. Po pierwsze, z abonamentu skorzystać mogą jedynie osoby, które rozliczają swój PIT w stolicy. Po drugie, jego zasięg jest mocno ograniczony – mieszkańcy mogą bezpłatnie pozostawić swoje samochody w granicach ok. 150 metrów od miejsca zameldowania. Zgodnie z nowym projektem jesienią tego roku ma wejść w życie inna możliwość opłaty – abonament obszarowy. To nieco droższa opcja (50 zł rocznie), ale zwiększy możliwość bezpłatnego parkowania dla mieszkańców, którzy będą mogli pozostawić swoje samochody bezpłatnie na terenie całego osiedla, w którym są zameldowani.

Jak uniknąć wysokich opłat?

Osoby, które nie rozliczają się w Warszawie i przyjezdni muszą liczyć się z wysokimi kosztami parkowania. Cena za godzinę uzależniona jest oczywiście od długości postoju (za pierwszą godzinę zapłacimy 3,90 zł, za drugą 4,60 zł, za trzecią 5,5 zł, a za każdą kolejną 3,90 zł). By uniknąć opłaty, konieczne jest poszukiwanie miejsca z dala od centrum i dzielnic objętych SPPN. Dobrym pomysłem może być pozostawienie samochodu w punkcie Parkuj i Jedź. To nie jedyna opcja, jaką oferuje Warszawa. Parking strzeżony o stałej opłacie za dobę to świetne rozwiązanie, jeśli przyjeżdżasz do miasta na weekend lub w celach biznesowych. Koszt takiego postoju będzie z pewnością niższy niż opłata, jaką należałoby ponieść, korzystając z systemu opłat w systemie SPPN. Jednym z przykładów jest parking Browary zlokalizowany w samym centrum Woli. To doskonały wybór, jeśli chcesz skorzystać ze stołecznych rozrywek i poznać najważniejsze obiekty w mieście.

reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama