Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama
reklama

Jak odnaleźć się w nowej pracy?

Jak odnaleźć się w nowej pracy?

reklama
fb tt w msg wa tm em cp
Nowa praca stanowi swego rodzaju połączenie ekscytacji ze stresem. Nie wiadomo bowiem, czego można spodziewać się po nowym miejscu zatrudnienia – bez względu na to, czy jest to pierwsza praca, czy wyłącznie kolejny krok w karierze zawodowej. Jak sobie poradzić z taką kumulacją emocji?

Wątpliwości w nowej pracy

Nowa praca, to bardzo często wiele wątpliwości. Najczęściej dotyczą one tego, czy zostanie się dobrze przyjęty w nowym miejscu, jak również czy jak poradzimy sobie z obowiązkami, które tam na nas czekają. Choć obawy te są uzasadnione, nie warto determinować nimi otrzymanej od losu szansy. Co zrobić, aby lepiej odnaleźć się w nowym miejscu?

Nowa praca – jak się w niej odnaleźć?

Zaczynając swoją przygodę w nowej firmie, warto przede wszystkim pamiętać o dobrym i pozytywnym nastawieniu. Nie należy z góry zakładać wyłącznie czarnych scenariuszy. Optymistyczne podejście pozwoli zjednać sobie ludzi, jednocześnie poprawiając samopoczucie. W wypracowaniu takiej postawy pomoże także zadbanie o własny wygląd – dzięki temu poczujemy się pewniej we własnej skórze.

Zwiększona pewność siebie sprawi również, że pozostali zatrudnieni będą postrzegać Cię jako osobę, która poważnie traktuje powierzone jej obowiązki. Dobre pierwsze wrażenie może przełożyć się na dalszą karierę.

Poznaj nowe miejsce pracy

Zazwyczaj każdy nowo zatrudniony może liczyć na pomoc swoich współpracowników. Najczęściej zostaje mu przydzielony „przewodnik”, który nie tylko oprowadza go po firmie, ale także pomaga poznać i zrozumieć nawyki, które tutaj obowiązują. Daje to poczucie pewności, jednocześnie pozwalając oswoić się z nową sytuacją.

Pamiętaj jednak, aby bardzo uważnie zbierać przekazywane informacje. Dzięki temu o wiele szybciej wdrożysz się w życie firmy, stając się jego częścią. W całym zamieszaniu nie można również zapominać o tym, co najistotniejsze – czyli pracy. Staraj się skrupulatnie wypełniać swoje obowiązki, aby pokazać, iż zależy Ci na jak najdłuższej współpracy.

Budując relacje z zespołem pracowników, w pierwszej kolejności słuchaj tego, co mają oni do powiedzenia. Umożliwi Ci to poznanie członków teamu, jak również wybadanie ich zainteresowań i tematów, które warto poruszać. Jak ognia unikaj jednak plotkowania – dopóki nie poznasz nawyków firmy oraz wszystkich osób, które w niej pracują, takie zachowanie może być niebezpieczne. Staraj się, aby nowa praca dała Ci jak najwięcej możliwości!
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
Postaw nam kawę