Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

🔔 FB IG
reklama
reklama

Stolbud wraca na rynek z nowym podejściem

Stolbud wraca na rynek z nowym podejściem

reklama
   udostępnij tweetnij wykop
Legenda polskiej stolarki okiennej

Stolbud Włoszczowa to marka znana kilku pokoleniom Polaków. Przedsiębiorstwo produkujące drewniane okna i drzwi powstało w 1965 roku. 4 lata później wdrożono produkcję stolarki budowlanej. W czasach PRL był to jeden z największych tego typu zakładów. Drewniane okna i drzwi ze STOLBUD-u montowane były w blokach z wielkiej płyty i domach jednorodzinnych. W 2006 roku podupadające przedsiębiorstwo zakupił Bogusław Wypychewicz. Już wtedy był on właścicielem ZPUE S.A. z siedzibą we Włoszczowie. To jeden z największych na rynku producentów kontenerowych stacji transformatorowych. Można uznać, że STOLBUD trafił w dobre ręce. Nowy właściciel doinwestował i zrestrukturyzował firmę. Zakupił nowe linie produkcyjne, wdrożył nowoczesne technologie. W okresie wzmożonych inwestycji w branży budowlanej nic nie mogło zaszkodzić Stolbud-owi. Niestety, światowy krach finansowy pokrzyżował plany rozwoju. Borykając się z problemami finansowymi i stale spadającą ilością zamówień, zakład przetrwał do 2018 roku. Wtedy podjęto decyzję o wygaszeniu produkcji. W połowie 2019 roku firmę ostatecznie zamknięto.

Upadek impulsem do rozwoju

Zamknięcie zakładu wiązało się z dużymi problemami dystrybutorów marki. Z dnia na dzień stracili oni producenta, dla którego generowali milionowe przychody. Jednym z większych sprzedawców STOLBUD-u była firma Litex. Pozostając bez możliwości dystrybucji okien i drzwi z Włoszczowy dystrybutor postawił na własną produkcję. W krótkim okresie stworzono markę Barilo. W Białobrzegach uruchomiono też zakład produkujący stolarkę aluminiową. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Już w pierwszych latach działalności Liteks wygenerował ponad 6 mln złotych przychodu. Właściciele firmy z sentymentem wspominali jednak zapomniany Stolbud. Wszak działalność swoją rozpoczynali jako jeden z większych dystrybutorów asortymentu tego przedsiębiorstwa. Z żalem patrzyli na znikającą z rynku markę, która wypracowała sobie doskonałą rozpoznawalność.

Wskrzeszenie marki Stolbud

Właśnie rozpoznawalność Stolbud-u na rynku była impulsem do działania dla właścicieli Litex-u. Postanowili oni wskrzesić znaną markę. Udało się to w grudniu 2020 roku. Dawny dystrybutor uzyskał prawo do używania nazwy. Na pewno było to warte wysiłku. Okazuje się bowiem, że nazwę Stolbud kojarzy 12% inwestorów związanych z budownictwem mieszkaniowym. Wraz z nazwą przejęto także prawo do wytwarzania znanych modeli okien. Chodzi tu o Capital i Solar, z których słynął dawny producent. Nowopowstały Stolbud Sp. z o.o. przejął markę Barilo. Asortyment wzbogacono także o okna PCW, których produkcję zlecono firmom zewnętrznym. Ruch ten podyktowany jest spadającym popytem na okna drewniane. Rynek należy dzisiaj do stolarki PCW, która jest nie tylko tańsza, ale i trwalsza. Nowy Stolbud jednak się nie poddaje. Stworzono nową linię Njord, która kierowana jest na rynek skandynawski. Tam wciąż panuje ogromne zainteresowanie oknami z drewna. Na rodzimym rynku firma stawia na sprawdzone już PCW oraz okna aluminiowe, które uchodzi za prestiżowe.

Jednego można być pewnym. Wskrzeszenie marki Stolbud i połączenie jej z wysoką jakością produkcji z pewnością zostało dobrze przyjęte przez branżę budowlaną. Świadczą o tym coraz większe zamówienia i pozytywne opinie z rynku.
reklama


Sprawdź wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
Sprawdź, co dzieje się w ten weekend!