Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

🔔 FB IG
reklama
reklama

Pomysły na zdrowy lunch do pracy

Pomysły na zdrowy lunch do pracy

reklama
   udostępnij tweetnij wykop
Bez wątpienia zdrowy tryb życia wpływa na każdy aspekt naszego funkcjonowania – także na pracę. Zmęczenie, stres czy niewyspanie mogą negatywnie odbić się na naszej produktywności, w efekcie zaniżając możliwości. Wśród tych czynników nie można jednak zapominać o zdrowym odżywianiu.

Konsekwencje nieregularnego jedzenia

Jedzenie w biegu lub, co gorsza, pomijanie któregoś z kluczowych posiłków w negatywny sposób odbija się na naszym zdrowiu. Efekty takiego działania można zaważyć w codziennym samopoczuciu, jak i efektach pracy. Objawiają się one na wiele sposób. Do najczęstszych jednak należy chroniczne zmęczenie i osłabiona odporność.

Dlaczego zdrowy lunch jest tak ważny?

Praca to czas, w którym człowiek musi być w pełni skoncentrowany. Skupienie na powierzonych obowiązkach nie jest jednak możliwe, gdy dokucza nam uciążliwy ból głowy, niewyspanie, stres czy poczucie znużenia. Zazwyczaj zwalamy to na karb codziennych wyzwań. Przyczyny powyższych symptomów można jednak dopatrywać się w odżywaniu.

Tylko odpowiednio dobrana, zbilansowana dieta pozwoli w pełni wykorzystać swoje możliwości. Ważne jest przestrzeganie odpowiedniej liczby posiłków, które należy regularnie spożywać w ciągu każdego dnia. Z tego względu udając się do pracy, warto zaopatrzyć się w zdrowy lunch.

Zdrowy lunch w pracy – propozycje

Według dietetyków przeciętny człowiek powinien spożywać 4-5 posiłków na dobę. Nie można zapominać, że każde z dań musi być wzbogacone owocami i warzywami. Nie należy również pomijać śniadania, które jest uznawane za najważniejszy posiłek dnia. Przyrządzając je jednak, trzeba dobrze dobrać składniki – zbyt ciężkie jedzenie może źle wpłynąć na pracę układu trawiennego.

Bardzo istotne jest także przestrzeganie regularnego przyjmowania posiłków. Praca jest czasem, w którym nie zawsze mamy chwilę, aby coś zjeść. Z tego względu warto zaopatrzyć się w zdrowe przekąski, które w wolnej chwili możemy spożyć na szybko. W dalszym ciągu prym w tej dziedzinie wiodą kanapki z warzywami i ulubioną pastą – np. humusem. Dobrym i zdrowym posiłkiem jest również sałatka, która w każdej formie – czy to warzywnej, czy owocowej – dostarcza ogromną ilość witamin.

Bardziej wymagający smakosze mogą przygotować sobie naleśniki z domowym dżemem czy serem. W tym aspekcie można także popuścić wodzę fantazji, przygotowując wersję z… bananami! Na lunch dobrze sprawdzi się także wcześniej ugotowana zupa, chłodnik czy zdrowa tortilla – np. z tuńczykiem.
reklama


Sprawdź wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
Sprawdź, co dzieje się w ten weekend!