Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Oprowadzanie kuratorskie i spotkanie z artystami towarzyszące wystawie Adam Broomberg & Oliver Chanarin RUDIMENTS | PODSTAWOWE ZASADY

📅 Data: sobota, 27 czerwca 2015

⌚ Godzina rozpoczęcia: 16:00

📌 Miejsce: Warszawa - Śródmieście, CSW, Zamek Ujazdowski (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


godz. 16.00, zbiórka w holu głównym
Oprowadzanie kuratorskie z Kają Pawełek (oprowadzanie w języku polskim)

godz. 17.00, Budynek Laboratorium CSW
Spotkanie z artystami: Adamem Broombergiem i Oliverem Chanarinem
(spotkanie odbędzie się w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski)

Wstęp wolny


Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski ma przyjemność zaprezentować nowy indywidualny projekt brytyjskich artystów Adama Broomberga & Olivera Chanarina. Wystawa zatytułowana "Podstawowe zasady", prezentuje fotografie, film oraz performans, które eksplorują napięcia między dyscypliną a przypadkiem, precyzją i chaosem, empatią i mimowolną przyjemnością, czerpaną z oglądania cudzego bólu.

Poprzednie projekty Adama Broomberga i Olivera Chanarina wystawiane były w Tate Modern, Victoria & Albert Museum i Phorographer’s Gallery w Londynie, Museum of Modern Art w Nowym Jorku czy Stedelijk Museum w Amsterdamie. W 2013 roku Broomberg i Chanarin zostali nagrodzeni prestiżową nagrodą Deutsche Börse Photography Prize za publikację "War Primer 2". W 2014 roku otrzymali Infinity Award przyznane przez Międzynarodowe Centrum Fotografii. W 2011 roku pełnili funkcję gościnnych kuratorów Miesiąca Fotografii w Krakowie. Po wystawie "Conflict, Time, Photography" w londyńskiej Tate Modern w 2015 roku, artyści goszczą w Warszawie ze swoim nowym indywidualnym projektem RUDIMENTS | PODSTAWOWE ZASADY, przygotowanym specjalnie dla CSW.

Władza, jej narzędzia i mechanizmy fascynują Adama Broomberga i Olivera Chanarina. Ich praktyka artystyczna często prowadzi do bezpośredniego zaangażowania w relacje ze strukturami władzy w ramach tworzenia i wykorzystywania obrazów. Tak było w przypadku ich akredytacji jako reporterów w ramach misji wojskowej w Afganistanie u boku brytyjskiej armii ("The Day Nobody Died"), w trakcie której, zamiast fotografować dramatyczne wydarzenia, skupili się na instrumentalnej roli fotografów na linii frontu, towarzyszących im rytuałów i protokołów dokumentowania wydarzeń wojennych. Podobnie podczas quasi-antropologicznej wyprawy do Gabonu artyści odrzucili oficjalne zadanie, a także konwencje fotografii dokumentalnej i użyli historycznych klisz z lat 1970., których niesławną cechą była niemożność właściwego oddania koloru ciemnej skóry. Ostatecznym efektem było jedno jedyne zdjęcie ("To Photograph the Details of a Dark Horse in Low Light").

Artyści podważają nie tylko zadania fotografa, ale także samo medium i jego rolę jako instrumentu politycznego. Aparat nigdy nie jest neutralny i niewinny, jego fizyczne i materialne właściwości często zdradzają głębiej zaprogramowane ideologiczne zadania. O tym opowiadały projekty "To Photograph the Details of a Dark Horse in Low Light" i "The Polaroid Workers Revolutionary Movement", skupiające się na połączeniu technologii i polityki rasowej (w szczególności roli firm Kodak i Polaroid), a także "Shtik Fleisch Mit Tzvei Eigen", odwołujący się do wykorzystania nowych technologii w systemach państwowej inwigilacji. Za każdym razem artyści odwracają tradycję dokumentalną, stawiając w centrum nie finalny zapis i jego emocjonalny efekt, lecz wielowarstwowy proces i złożoną politykę produkowania obrazów.

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach: spotkanie wystawa
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
☕ Postaw kawę