Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Battle(4).aspgdansk w Warszawie

Battle(4).aspgdansk w Warszawie
📅 Data: piątek, 15 marca 2024

⌚ Godzina rozpoczęcia: 19:00

📌 Miejsce: Warszawa - Śródmieście, Marszałkowska 45/49 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


WSTĘP WOLNY
18:00 dnia 15.03.2024
lokal Warmut, przy ul. Marszałkowskiej 45/49 Warszawa

Cykl Battle.asp ma właśnie swoją czwartą odsłonę. Formuła pojedynków ilustratorów cyfrowych na żywo to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce, a może nawet w Europie. Wcześniejsze wydarzenia z tego cyklu odbyły się na Patio ASP w ASP Gdańsk.

Opis wydarzenia
Battle(4).aspgdansk w Warszawie to turniej, który ma na celu skonfrontowanie ze sobą widowiskowy sposób osób tworzących w cyfrze. Jest to wydarzenie, w którym ilustratorzy_rki będą toczyć pojedynki walcząc o nagrody oraz zajęcie pierwszego miejsca na podium. Samo wydarzenie przyjmuje formę imprezy, gdzie obserwowanie pojedynków artystów_stek w połączeniu z muzyką graną przez Dja staje się spektakularnym doświadczeniem dla zebranej publiczności. Battle(4).aspgdansk w Warszawie to forma pojedynku toczonego za pośrednictwem mediów cyfrowych (np. tablet/laptop). Rezultat prac powstających na żywo wyświetlany będzie w czasie rzeczywistym na dużych ekranach przed obserwatorami pojedynku. Wstępne eliminacje odbędą się za pośrednictwem internetowego formularza, gdzie uczestnicy_czki przesyłać będą swoje prace-portfolio do weryfikacji, z której trzyosobowe Jury wyłoni 2-8 osób, które będą się pojedynkować na żywo w Warmucie.

Przebieg pojedynku
Pojedynek rozpoczyna się od ogłoszenia przez Jury hasła dla pary, która będzie toczyć bitwę. Każdy_a z uczestników_czek w danej parze ma za zadanie przygotować indywidualnie ilustrację w określonym czasie. Hasła będą miały formę krótkiego zdania bądź związku frazeologicznego np.: „Czarny ciągnik” lub „Jajko z niespodzianką”. Praca ma powstać „od zera” podczas pojedynku, a zgromadzona publiczność może obserwować proces jej powstawania na oddzielnym ekranie.
Zabronione będzie korzystanie ze zdjęć lub gotowych komponentów (chyba, że powstały w czasie pojedynku). W turnieju udział weźmie 8 osób. Każdy z pojedynków trwać będzie 20 minut.
Pierwsza tura obejmie 4 pojedynki, z której do półfinału przejdzie 4 osoby, potem dwa pojedynki po 20 minut, które wyłonią finalistów, a następnie zwycięzcę.

Ocenianie prac
W tej edycji w jury zasiadają (nazwy z instagrama):
@phezone_ - Warszawski artysta i tatuator. Od końca lat 90. reprezentuje stołeczną grupę HTP. Jego twórczość wywodzi się z mocnego nawiązania do graffiti, co widać w jego pracach. Jego ilustracje są zgrabnym komentarzem na temat otaczającego nas świata.
@bananowafontanna - Absolwentka Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Artystka interdyscyplinarna zajmująca się sztuką wizualną, której zasadniczym medium jest malarstwo. Tworzy przede wszystkim wielkoformatowe obrazy i rzeźby/obiekty przestrzenne, a ich dominującą cechą jest kolor i mocne powiązania z popkulturą.
@tymontymanski - znany polski muzyk (m.in. zespoły Kury i Miłość), multiinstrumentalista i błyskotliwy gaduła. Jego perspektywa, wolna od zmanierowania ilustrowaniem, wniesie świeże spojrzenie - urozmaici komentarz jury.
Ocenianie przez trzyosobowe Jury odbywać się będzie w formie tajnej. Wynik przekazywany będzie prowadzącemu, który przedstawi tę informację zebranej publiczności. Ocenie będzie podlegać gotowa ilustracja z uwzględnieniem procesu w jakim powstała.

Inspiracje
Czerpiąc inspirację z bitew toczonych w subkulturze hiphop (freestyle, beatbox, graffiti, breakdance) chcielibyśmy przenieść to doświadczenie na grunt szeroko pojętej ilustracji cyfrowej. Pierwowzorem naszego pomysłu jest amerykański projekt Secret Walls, który swoje turnieje organizuje często w bardzo atrakcyjnych miejscach (m.in. popularne kluby, hale widowiskowe, siedziby wielkich firm)

Autorami wydarzenia (w zasadzie to całego cyklu wydarzeń Battle.asp) są Michał Wirtel i Sebastian Choromański. Absolwenci ASP w Gdańsku, którzy obecnie pracują w swojej Alma Mater. Stworzyli wydarzenie, w którym sami chcieliby wziąć udział. Niestety nie mogą, bo są organizatorami i źle by to wyglądało gdyby wygrali.
Sebastian Choromański jest one-man-army zarządzającym przestrzenią Patio ASP i realizuje w niej wydarzenia artystyczne i kulturalne.
Michał Wirtel jest dydaktykiem na Wydziale Grafiki gdzie prowadzi zajęcia dla studentów w pracowni rysunku.

Pozostali Zamieszani:
Warmut - miejscoowka
Pracownia N22 oraz Fundacja Sztuki Zewnętrznej - szeroko pojęte wsparcie organizacyjne i promocyjne
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku (w tym Patio ASP) - mózg operacji
Wacom (Wacomchuchy) - sponsor nagród

Zawodniczki_cy:
@wojtasz.art
@thefoggyday
@dmitry_vmiasa
@happy.obj
@aniasartz
@ipaintweirdfaces
@alina._.mielnik
@erikreinvald

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach: impreza wystawa inne
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧