Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Performance w ramach Butohpolis 2024

Performance w ramach Butohpolis 2024
📅 Data: niedziela, 28 kwietnia 2024

⌚ Godzina rozpoczęcia: 18:00

📌 Miejsce: Warszawa - Praga Południe, Teatr Akt, ul. Łaziebna 9 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


Butohpolis. VI Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh
25.04-18.05.2024
Kuratorka: Sylwia Hanff
WSTĘP WOLNY

28 kwietnia (niedziela), GODZINA. 18.00
Teatr Akt ul. Łaziebna 9

PERFORMANSE
Joan Laage (USA) „Metal Traktor – świat w chaosie”
Julia Biłat „More is nothing” (Polska/Niemcy)
Anna Juniewicz (Polska) „Przyczyną jest wyłącznie to, co nie gra”

“METAL TRAKTOR: ŚWIAT W CHAOSIE”
JOAN LAAGE/KOGUT BUTOH (USA)
Muzyka: Valentine Santarcangelio
Performans jest w inspirowany tytułem i dźwiękami utworu muzycznego, czasami przypominającego maszynę, czasami marionetkę oszalałe przez wir dzisiejszego społeczeństwa, a jednocześnie oferujące chwile optymizmu oraz cudów, ujawniając wrażliwość ludzkiego ducha.
JOAN LAAGE/Kogut Butoh - Po studiach u mistrzów Butoh Kazuo Ohno i Yoko Ashikawa w Tokio pod koniec lat 80. i występach z grupą Ashikawy Gnome, Joan Laage osiedliła się w Seattle i założyła Dappin’ Butoh w 1990 roku, którą kierowała do 2001 roku. Jest współzałożycielką DAIPANbutoh Kolektyw, który co roku organizuje festiwal Butoh. Joan występowała na festiwalach Butoh w Santiago, Nowym Jorku, Chicago, Portland, Boulder, Seattle i Paris Butoh oraz sympozjum Butoh na Uniwersytecie Kalifornijskim (LA). Obroniła doktorat w dziedzinie tańca i sztuk pokrewnych na Texas Woman’s University oraz jest Certyfikowanym Analitykiem Ruchu. Pojawiła się w książkach Sondry Fraleigh – Dancing into Darkness: Butoh, Zen, and Japan oraz Butoh: Metamorphic Dance and Global Alchemy. Corocznie tworzy prace site-specific w ogrodach japońskich w Seattle i każdej zimy/wiosny podróżuje po Europie. Jest zapaloną praktykującą Tai Chi z doświadczeniem w tańcu/teatrze azjatyckim i profesjonalną ogrodniczką. Odkąd mieszkała w Krakowie w latach 2004-2006, jest znana jako Kogut (kogut).

“MORE IS NOTHING”
PomysŁ, kompozycja i występ: JULIA BIŁAT (POLSKA/NIEMCY)
Nie wychodzę na scenę, żeby zagrać recital wiolonczelowy.
Rozumiem Wasze rozczarowanie. No bo co dostaniecie zamiast kilkusetletniej tradycji, zamiast brzmienia klasyki? Transcendentalna histeria, proszę bardzo! Moje ciało jest niecywilizowane i nieposłuszne. Wiolonczela wyślizguje się spomiędzy nóg,
odmawia także. Milknie. Czasem stajemy się jednym: improwizując rytuały, które kształtują czas, przestrzeń i dźwięk. Chyba tracę zmysły. W końcu.
JULIA BIŁAT jest klasycznie wykształconą wiolonczelistką, improwizatorką, kompozytorką i performerką, która ukończyła studia na UMFC w Warszawie. Od 2014 roku mieszka w Berlinie, gdzie regularnie występuje i bierze udział w wielu projektach muzycznych i performatywnych. Poświęca się odkrywaniu własnego języka artystycznego na pograniczu improwizacji, kompozycji i sztuki performance. Przełamuje normy typowego formatu koncertowego w poszukiwaniu bardziej bezpośredniego kontaktu z publicznością, często odsłania antropomorficzne cechy wiolonczeli, umieszczając swój instrument w nowych, prowokujących do przemyśleń kontekstach. Występowała w wielu salach koncertowych w Niemczech. Od 2018 roku Biłat jest członkinią Stegreif, Improwizującej Orkiestry Symfonicznej, dla której regularnie komponuje, rozwija koncepcje improwizacyjne i współtworzy produkcje. Julia trenuje taniec Butoh, który od lat inspiruje jej pracę w poszukiwaniu formatu pozwalającego na bardziej holistyczną i radykalną improwizację przy użyciu ciała, głosu i przestrzeni. Skupiając się przy tym na transformacyjnych możliwościach ciała i ich wpływie na wytwarzany dźwięk.

„PRZYCZYNĄ JEST WYŁĄCZNIE TO, CO NIE GRA”
ANNA JUNIEWICZ
Muzyka: Il n’y a de cause que ce de qui cloche, Jorge Sad Levi
Budzisz się w innym świecie, w obcym ciele, gdzie wszyscy, z twoim ciałeM włącznie, wydają się wiedzieć, co robią – a ty nie masz pojęcia. Kwaśny smak rozchodzi ci się po tkankach; próbujesz odnaleźć ślady domu w obcych etymologiach. Meblujesz tę przestrzeń, żeby odzyskać poczucie kontroli - ale to ona, Umeblowana, przejmuje kontrolę nad tobą.
Spod dna rzeki obserwujesz rodzące się światy; wydają się bliskie, ciepłe i znajome, jednak oddziela cię od nich bardzo niebieska, zimna woda. Patrzysz w oczy zwierzęcia, które przyszło się jej napić; przez krótką chwilę rozpoznajecie się wzajemnie.
ANNA JUNIEWICZ – tancerka i performerka. W tańcu korzysta przede wszystkim z technik butoh, który jest dla niej tańcem prowokacji i zabawy, cienia i „zakazanych kolorów”. Taniecpolska.pl, największy polski portal poświęcony współczesnemu tańcowi, określił jej taniec jako hipnotyczny, zwracając uwagę na oszałamiającą ilość transformacji, którą tancerka potrafi przejść w trakcie jednego spektaklu. W 2017 roku na zaproszenie Tetsuro Fukuhary wzięła udział w projekcie New Butoh Space Dance w Tokio. Współpracuje z artystami różnych dziedzin, szukając wraz z nimi nowych jakości w połączeniu tańca i ruchu z muzyką, wideoartem, rzeźbą czy malarstwem.

-----
Butohpolis. VI Międzynarodowy Festiwal Sztuki Butoh
25.04-18.05.2024
Kuratorka: Sylwia Hanff
CAŁY PROGRAM >> link
ORGANIZATOR: Stowarzyszenie "Akademia Umiejętności Społecznych"
Współorganizator: Limen Butoh
Projekt współfinansowany przez m.st. Warszawa
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Projekt współfinansuje Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej
PARTNERZY: Teatr Akt, Arteneum, Służewski Dom Kultury, Fijewski Gallery, EntrAxis

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Praga Południe lub w kategoriach: teatr
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧