Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Dydona i Eneasz... Oczekiwanie

Dydona i Eneasz... Oczekiwanie
📅 Data: czwartek, 20 czerwca 2024

⌚ Godzina rozpoczęcia: 19:00

📌 Miejsce: Warszawa - Mokotów, Nowy Teatr, ul. Madalińskiego 10/16 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama
Pokaz rejestracji wideo spektaklu operowego w ramach przeglądu oper Krzysztofa Warlikowskiego i Małgorzaty Szczęśniak.

Przed projekcją zapraszamy na rozmowę Katarzyny Naliwajek, kuratorki cyklu i Doroty Krzywickiej-Kaindel, autorki książki „Oszołomienie" poświęconej inscenizacjom Krzysztofa Warlikowskiego.

Dwa arcydzieła, z dwóch odległych epok – „Dydona i Eneasz" Henry’ego Purcella oraz monodram „Oczekiwanie" Arnolda Schönberga – połączone w przenikliwej interpretacji reżyserskiej Krzysztofa Warlikowskiego, z choreografią Claude’a Bardouila przenoszącą mit we współczesność, zintensyfikowaną w hipnotycznym Interludium Pawła Mykietyna, z onirycznym wideo Kamila Polaka oraz zaskakującą, wizjonerską scenografią i ekspresyjnymi kostiumami Małgorzaty Szczęśniak. Ausrine Stundyte i jej mroczny sopran uosabia kobietę – fascynujący przedmiot mitu i psychoanalizy – udręczoną pragnieniem, samotnością i lękiem.

Katarzyna Naliwajek – muzykolożka, adiunktka w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi zajęcia dotyczące muzyki XX wieku i najnowszej, teatru i opery, a także związków polityki, propagandy i muzyki w czasach totalitaryzmów. Autorka i współautorka nagrodzonych książek (Klio i Literacka Nagroda Miasta Warszawy) oraz wystaw. Wchodzi w skład komisji programowej Festiwalu Warszawska Jesień.

„Oszołomienie" Doroty Krzywickiej-Kaindel to wydany przez Austerię w kwietniu 2024 zbiór esejów o spektaklach teatralnych i operowych Krzysztofa Warlikowskiego oraz szkiców scenograficznych Małgorzaty Szczęśniak.
Dorota Krzywicka-Kaindel – urodzona w Krakowie, gdzie ukończyła studia muzykologiczne na UJ. Krytyczka teatralna i muzyczna oraz tłumaczka. Żyjąc w Krakowie pisała m.in. do Studenta i Echa Krakowa, zamieszkawszy w Monachium dla Radia Wolna Europa i Teatru, a osiadłszy w Wiedniu i w Lesie Wiedeńskim – do Didaskaliów, Ruchu Muzycznego i pism polonijnych. Autorka filmów krótkometrażowych. Kocha wszystkie koty i niektórych ludzi.

Muzyka Henry Purcell / Arnold Schönberg
Libretto Nahum Tate / Marie Pappenheim
Dyrygent Andrew Manze
Reżyseria Krzysztof Warlikowski
Scenografia i kostiumy Małgorzata Szczęśniak
Reżyseria światła Felice Ross
Wideo Kamil Polak
Choreografia Claude Bardouil
Chór Stellario Fagone
Dramaturgia Christian Longchamp Katharina Ortmann

Obsada Ausrine Stundyte, Günter Papendell, Victoria Randem, Rinat Shaham, Key’mon W. Murrah, Elmira Karakhanova

Balet Bayerischen Staatsoper Aaron Amoatey, Ahta Yaw Ea, Amie Georgsson, Moe Gotoda, João da Graca Santiago, Serhat Perhat, The Thien Nguyen

Bayerisches Staatsorchester Continuo Jacopo Sabina (teorban); Giulia Cantone (gitara barokowa); Emanuel Graf, Jakob Spahn (wiolonczela); Patrick Milne (klawesyn)

Premiera 29 stycznia 2023

W języku angielskim i niemieckim z napisami w języku polskim

Tłumaczenie libretta „Dydona i Eneasza” Stanisław Barańczak
Tłumaczenie libretta „Oczekiwania” Dorota Krzywicka-Kaindel

Za udostępnienie nagrania spektaklu dziękujemy Bayerische Staatsoper w Monachium.

Wstęp wolny
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
🤍 Adoptuj flaminga! ❤️