Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Ćwiczenia z historycznych badań nad dźwiękiem

Ćwiczenia z historycznych badań nad dźwiękiem
📅 Data: wtorek, 26 listopada 2024

⌚ Godzina rozpoczęcia: 18:00

📌 Miejsce: Warszawa - Wola, Wolska Mozaika, ul. Wolska 46/48 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️


Ćwiczenia z historycznych badań nad dźwiękiem

26 listopada (wtorek), godz. 18:00
Wolska Mozaika, ul. Wolska 46/48

Wstęp wolny, zapisy: ludzie@wck-wola.pl

Czas trwania: ok. 2 godzin

Marta Michalska i Antoni Michnik przygotują ćwiczenia z warsztatu badaczki dźwięków, dzięki którym dowiemy się, jak badać znikające i efemeryczne dźwięki przeszłości. Poznamy kontekst, trochę pojęć i przede wszystkim nauczymy się rzetelnej pracy ze źródłem. Podczas warsztatu pojawią się także ćwiczenia na otwarcie uszu i uwrażliwienie na kontekst dźwiękowy i historyczny.
Warsztat jest realizowany w ramach działań wokół historii Zakładów Radiowych im. Marcina Kasprzaka w Warszawie.
___

O prowadzących:

Marta Michalska – doktorka historii, badaczka dźwięków; pisze, redaguje, czasem śpiewa. Interesuje się historią społeczną i kulturową, metodologią badania przeszłości, filozofią i psychologią. Obecnie pracuje w Dziale Komunikacji i Promocji Centrum Archiwistyki Społecznej. Interesuje się wykonawstwem muzyki nowej, uczestniczy w Wakacyjnych Kursach Muzyki Nowej w Bydgoszczy organizowanych przez Fundację Harmonie i Hałasy w klasie śpiewu Joanny Freszel. Prowadzi spacery dźwiękowe i warsztaty, które otwierają uszy na otoczenie dźwiękowe. Jest członkinią międzynarodowej sieci badawczej Song Studies Network, współpracuje z magazynem o muzyce współczesnej „Glissando” (obecnie prowadzi tam numer audiopaperowy poświęcony archiwom dźwiękowym). Jest także laureatką nagrody Fundacji na rzecz Nauki Polskiej MONOGRAFIE FNP. Na początku 2024 roku ukazała się jej książka pt. „Dźwięki, ludzie i nasłuchiwanie miasta. Wybrane elementy fonosfery Warszawy na przełomie XIX i XX wieku”. Publikuje na łamach Glissanda czy portalu literackiego Gdańsk Miasto Literatury. Nie ma swojego ulubionego dźwięku, ale lubi, kiedy inni odkrywają swoje własne! IG: @muzonatchniuzo

Antoni Michnik – doktor nauk humanistycznych (doktorat w Instytucie Sztuki PAN), badacz sound studies, performer, kurator. Członek założyciel researchersko-performatywnej Grupy ETC. Od 2013 roku w redakcji magazynu „Glissando”. Publikował m.in. w „Czasie Kultury:, „Dialogu”, „Dwutygodniku”, „Kontekstach”, „Kulturze Popularnej”, „Kulturze Współczesnej”, „Kwartalniku Filmowym”, „Ruchu Muzycznym”, „Szumie”, „Zeszytach Literackich”. Współredaktor książek „Fluxus w trzech aktach. Narracje – estetyki – geografie” Grupy ETC (Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2014) oraz „Poza Rejestrem. Rozmowy o muzyce i prawie autorskim” (Fundacja Nowoczesna Polska, 2015). Obecnie zajmuje się przede wszystkim tematyką sound studies, zwłaszcza historycznych. Od roku 2020 w zespole kuratorskim festiwalu muzyki improwizowanej Ad Libitum, współpracował kuratorsko m.in. z Trafostacją Sztuki w Szczecinie, Curie City oraz festiwalami NeoArte i Warszawska Jesień. Solo oraz z Grupą ETC występował na licznych festiwalach oraz przeglądach sztuki i muzyki współczesnej, interpretując neoawangardowe kompozycje muzyczne, lub prezentując autorskie działania performatywne. Specjalizuje się w wykładach performatywnych.

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Wola lub w kategoriach: warsztaty
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
🤍 Adoptuj flaminga! ❤️