Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
Dla osób spoza kręgu muzyki tradycyjnej korzystanie z zapisów nutowych ze zbiorów Oskara Kolberga jest często podstawowym pomysłem na odwołanie się do muzyki ludowej - i często z niezbyt przekonującym rezultatem.
W kręgu rewiwalowym zapisy Kolberga traktowane są za to z podejrzliwością - nie dość, że nuty, to zapewne z błędami, a przecież są nagrania archiwalne i żywi mistrzowie.
W czasie spotkania chcemy podyskutować: jak korzystać z zapisów muzycznych u Kolberga tak, aby odczytywać ich prawdopodobną intencję, i jak ją następnie oddać wykonawczo. I dlaczego w ogóle warto korzystać ze zbiorów Oskara Kolberga?
Gośćmi spotkania będą:
● Piotr Dorosz - znawca muzyki wschodniego Mazowsza, etnomuzykolog, kompozytor, dziennikarz, a zwłaszcza harmonista, który grając muzykę tradycyjną obficie korzysta z mazowieckich zapisów kolbergowskich (jako założyciel Kapeli Dorosza i Kapeli Wyczółki).
● Maksym Nakonecznyj - badacz i skrzypek zajmujący się pograniczem polsko-ukraińskim (HrayBery, Krajka, Kapela Serhija Ochrimczuka), uczestnik projektu "Muzyczna Antologia Nadsania". W rekonstrukcji dawnej muzyki tego obszaru odwołujący się do tego, co zostało zapisane w zbiorach Oskara Kolberga.
Spotkanie poprowadzi Rafał Miśta.
SOBOTA 14/12/2024, godz. 19:00
Ambasada Muzyki Tradycyjnej
To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach:
spotkaniewykład
reklama
Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie