Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

13 sposobów patrzenia na AI, sztukę i muzykę – wykład performatywny Jennifer Walshe

13 sposobów patrzenia na AI, sztukę i muzykę – wykład performatywny Jennifer Walshe
📅 Data: sobota, 20 września 2025

⌚ Godzina rozpoczęcia: 20:30

📌 Miejsce: Warszawa - Śródmieście, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, ul. Marszałkowska 103 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️


[English version below]

Zapraszamy na wydarzenie w ramach Sonics and Scenics - festiwalu sztuki dźwięku i filmów artystycznych.

🟡 13 sposobów patrzenia na AI, sztukę i muzykę – wykład performatywny Jennifer Walshe 🟡

W ciągu ostatniej dekady kompozytorka i wokalistka Jennifer Walshe łączyła sztukę ze sztuczną inteligencją.
W projekcie ULTRACHUNK, zrealizowanym wspólnie z artystą i technologiem Memo Aktenem, Walshe przez rok nagrywała filmy wideo, które dokumentowały jej wokalizacje. Filmy te posłużyły do wytrenowania AI do generowania audiowizualnej wersji jej samej, z którą mogła improwizować na żywo. W uznanym przez The Wire, The Quietus i The Irish Times albumie A Late Anthology of Early Music, Vol. 1: Ancient to Renaissance Walshe wykorzystała algorytmy uczenia maszynowego do ponownego wyobrażenia sobie początków muzyki Zachodu. Z kolei projekt The Text Score Dataset 1.0 powstawał przez pięć lat, podczas których artystka zgromadziła ponad 3 tysiące partytur tekstowych, aby sprawdzić możliwości modeli generatywnych w tworzeniu „Fluxusu 2.0”.
Na początku 2024 roku Unsound opublikował esej Jennifer Walshe pt. 13 Ways of Looking at AI, Art & Music, w którym autorka proponuje unikatowe ramy interpretacyjne dla sztuki tworzonej z użyciem AI – zachęcając, by postrzegać ją z wielu, często sprzecznych perspektyw jednocześnie.

Wieczór w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie rozpocznie krótki wykład, w którym artystka wyjaśni, dlaczego sztuczną inteligencję można rozumieć jako fan fiction, napój energetyczny, a nawet – wbrew logice – biust. Następnie usłyszymy fragmenty albumu A Late Anthology of Early Music, Vol. 1: Ancient to Renaissance, w których Walshe mierzy się z „doliną niesamowitości” maszynowych wersji własnego głosu. Spotkanie zakończy sesja pytań i odpowiedzi.

📆 20 września, godz. 20:30-22:00
📍 Audytorium, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (Marszałkowska 103)
🎟️ Wstęp wolny dzięki współpracy z marką Audi.

Program finisażu festiwalu Sonics & Scenics został przygotowany i wyprodukowany przez Martę Michałowską i Thomasa Zanona-Larchera (The Wapping Project), Jagnę Lewandowską, Annę Litwińską i Pawła Nowożyckiego (MSN Warszawa), Piotra Machę
i Radosława Sirko (Aural Prism). Festiwal Sonics & Scenics jest wspólnym przedsięwzięciem The Wapping Project w Londynie oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, realizowanym przy wsparciu British Council w ramach sezonu UK/Polska 2025.

----ENG----

🟡 13 Ways of Looking at AI, Art & Music, performance-lecture by Jennifer Walshe 🟡

Over the past decade composer and vocalist Jennifer Walshe has worked with, through and around AI, creating a body of work by turns playful and anarchic, serious and thought-provoking. ULTRACHUNK, a collaboration with the artist and technologist Memo Akten, involved Walshe spending a year creating a bespoke dataset of videos of herself vocalising, in order to train an AI to generate an audiovisual version of herself to improvise with live. In A Late Anthology of Early Music, Vol. 1: Ancient to Renaissance, an album of the year in The Wire, The Quietus and The Irish Times, she used machine learning to re-imagine the early history of Western music. For The Text Score Dataset 1.0, Walshe spent five years collecting over 3,000 text scores to test the ability of different models to produce Fluxus 2.0.
In early 2024 Walshe’s long-form essay 13 Ways of Looking at AI, Art & Music was published by Unsound. The essay offers a unique framework for looking at artwork made using AI, arguing that we should regard such artworks from multiple positions, simultaneously.

The evening at the Museum of Modern Art in Warsaw will begin with a short talk discussing 13 Ways of Looking at AI, Art & Music, and why AI can be viewed as fan fiction, an energy drink, and, however improbably, boobs. This will be followed by a performance of material from A Late Anthology of Early Music, Vol. 1: Ancient to Renaissance, an experience which sees Walshe try to navigate the uncanny valley of machine-mediated versions of her voice. The event will conclude with a Q&A.

📆 September 20, 8:30-10:00 PM
📍 Location: Auditorium, Museum of Modern Art in Warsaw (Marszałkowska 103)
🎟️ Admission: Free (thanks to collaboration with Audi Polska)

The finissage programme of the Sonics & Scenics festival has been curated and produced by Marta Michalowska and Thomas Zanon-Larcher (The Wapping Project), Jagna Lewandowska and Anna Litwińska (MSN Warsaw), Piotr Macha and Radosław Sirko (Aural Prism). Sonics & Scenics is a collaboration between The Wapping Project, London, and the Museum of Modern Art in Warsaw, supported by the British Council through UK/Poland Season 2025.

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach: spotkanie wykład po angielsku
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧