Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
Gry wideo to rozrywka, którą trzeba traktować na serio. Są pełnoprawnym medium i stanowią ogromny rynek – zyski z najpopularniejszych tytułów można liczyć w miliardach, a obecna giełdowa kapitalizacja firmy CD Projekt przewyższa zeszłoroczny budżet Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Skoro bierzemy gry na poważnie, stawiajmy niewygodne pytania. Nie skupiajmy się jednak na kwestiach tradycyjnie podnoszonych w przestrzeni publicznej: „Czy gry uzależniają?” oraz „Czy gry mogą powodować agresję?”. Zamiast tego zastanówmy się nad innymi zagadnieniami – bo medium, które ma już swoją historię i coraz częściej zaczyna być obejmowane programami ochrony dziedzictwa, po prostu na nie zasługuje.
Czy model zatrudnienia w branży gier jest zdrowy? Co takiego tkwi w grach sieciowych, że skłaniają graczy do grindu: mozolnego powtarzania czynności, które dawno przestały być zabawą i stały się pracą? Jakie przemilczenia można dostrzec w opracowaniach dotyczących historii gier? W jaki sposób w grach traktowane są postacie kobiece, nieheteroseksualne, ludzie starsi, osoby niepełnosprawne, mniejszości etniczne? Czy obraz przeszłości w grach jest jeszcze tylko uproszczony, czy może już zafałszowany?
Te i inne problemy poruszymy podczas spotkania, w którym wezmą udział Mirosław Filiciak (Uniwersytet SWPS) i Stanisław Krawczyk (Uniwersytet Warszawski), współredaktorzy najnowszego numeru czasopisma „Kultura Współczesna” wydawanego przez Narodowe Centrum Kultury.
Spotkanie poprowadzi Alma Haltof (Narodowe Centrum Kultury). Wstęp wolny - zapraszamy!
To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach:
spotkanieinne
reklama
Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie