Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
reklama
reklama
Nowe słuchowiska. O „boomie na teatr dźwięku” | Konferencja
Teatr dźwięku – co to dzisiaj znaczy? Czym jest i jak daleko może sięgać dźwiękowy eksperyment („erotofon” – co to takiego)? Jakim językiem posługują się twórcy nowych słuchowisk? Między innymi nad tym zastanawiać się będą 20 stycznia w Instytucie Teatralnym wybitni praktycy i teoretycy eksperymentu dźwiękowego z Polski i zagranicy. Tego dnia w IT odbędzie się konferencja poświęcona nowemu językowi słuchowisk i roli eksperymentu w jego kształtowaniu. Poprzedza ona emisję pierwszego słuchowiska w ramach nowego Studia Teatralnych Form Eksperymentalnych.
WSTĘP WOLNY
Studio Teatralnych Form Eksperymentalnych im. Eugeniusza Rudnika to wspólna inicjatywa Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego i Teatru Polskiego Radia. W pierwszej połowie 2017 roku, raz w miesiącu, na antenie Programu III Polskiego Radia emitowane będą słuchowiska będące dziełem specjalnie powołanych zespołów twórczych składających się z muzyków, artystów dźwięku, reżyserów, dramatopisarzy, kompozytorów.
Pierwsze nowe słuchowisko już w styczniu: „Próżnia prześwietlona” na podstawie korespondencji Bronisława Malinowskiego i Stanisława Ignacego Witkiewicza, autorstwa Jacka Sienkiewicza i Lukáša Jiřički z udziałem Mirosława Zbrojewicza, Klary Bielawki i Antoniego Beksiaka.
Emisje nowych słuchowisk poprzedzi jednodniowa konferencja naukowa w Instytucie Teatralnym wprowadzająca w temat współczesnych poszukiwań eksperymentalnych w obszarze dźwięku, muzyki i teatru.
PROGRAM KONFERENCJI:
10.00 – 11.30
Krzysztof Szlifirski: Studio Eksperymentalne Polskiego Radia | historia studia i metody pracy
Zuzanna Solakiewicz: Od zielonych ludzików do erotofonii, czyli opowiadanie dźwiękiem według Eugeniusza Rudnika
Przerwa 11:30 – 12.00
12.00 – 14.00
Małgorzata Dziewulska: Muzyczność w teatrze
Monika Pasiecznik: Tekst w „muzyce relacyjnej”. O strategiach konceptualnych w najnowszej muzyce
Dariusz Brzostek: „Mlaśnięcie. Czytanie Blanchota – słuchanie (o)powieści” - pozawerbalne i pozajęzykowe techniki czytania literatury
Anna R. Burzyńska: Stefan Kaegi (Rimini Protokoll), Christoph Schlingensief – audio walks i eksperymenty radiowe
Przerwa 14.00 – 15.00
15.00 – 17:00
Michał Mendyk: Uniwersum radiowe, czyli o nieteatralnej naturze słuchowiska
Lukáš Jiřička: Hörspiel - Teatr wyobraźni
Antoni Michnik: Współczesne polskie słuchowiska
Andrzej Brzoska: Eksperymenty kwadrofoniczne Eugeniusza Rudnika | warsztat realizatora
To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach:
wykładinne
reklama
Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie