Wydawałoby się, że w zmechanizowanym świecie, w którym tworzenie nowinek technologicznych nierzadko wyprzedza proces pisania książki, pozycja humanisty stoi pod znakiem zapytania. Okazuje się jednak, że niewiele może powstać bez pośrednictwa humanistów właśnie. To ich kompetencje i wartości potrafią określić ludzkie potrzeby, a wiedza o potrzebach człowieka jest niezbędna w kreowaniu spójnej rzeczywistości. Ponieważ Uniwersytet SWPS jest uczelnią, której przyświecają humanistyczne i społeczne idee, organizujemy konferencję łączącą targi pracy z warsztatami. Podczas proponowanych spotkań uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, jak pokierować swoją karierą, jakie są oczekiwania na rynku pracy wobec humanistów czy skonsultować swoje CV.
Wstęp bezpłatny, po uprzednim wypełnieniu formularza zgłoszeniowego:
link
KOMPETENCJE HUMANISTYCZNE NA WAGĘ ZŁOTA
Kompetencja to wiedza w danej dziedzinie, umiejętność jej zastosowania i określona postawa wobec rzeczywistości. Kompetencje humanistyczne nabywane w trakcie studiów są związane z metodologią stosowaną w danym obszarze naukowym oraz z dorobkiem danej dyscypliny. Te elementy decydują w jaki sposób patrzymy na daną kwestię. A sposób patrzenia z kolei determinuje to, jakie stawiamy pytania i jakie rozwiązania proponujemy. Inaczej zatem spojrzy na problem psycholog biznesu, inaczej psycholog kliniczny, socjolog, filolog, kulturoznawca, pedagog, a jeszcze inaczej filozof.
Podczas spotkania przedstawiciele najważniejszych instytucji w kraju będą mówić o kompetencjach humanistycznych i możliwościach, jakie oferują światu. Pracodawcy na swoich stoiskach zaprezentują oferty pracy, gdzie kompetencje humanistyczne znajdują zastosowanie.
Podczas panelu dyskusyjnego studenci, pracodawcy i przedstawiciele instytucji skonfrontują swoje poglądy na temat rynku pracy – swoich oczekiwań, lęków i celów. Postawimy krok w kierunku wypracowania efektywnych rozwiązań na styku pracownik-pracodawca.
Studenci Uniwersytetu SWPS, którzy weszli na ścieżkę przedsiębiorczą, opowiedzą, czy było warto, co było trudne, a co zaskakująco łatwe. Będzie można także otrzymać specjalną kartę z rabatami na usługi i produkty oferowane przez naszych przedsiębiorczych studentów. Każdy uczestnik będzie również mógł skonsultować CV, a także skorzystać z usług fotografa i zrobić sobie profesjonalne biznesowe zdjęcie. Treści wydarzenia zostaną zarejestrowane w celu dzielenia się wiedzą z otoczeniem, promowania idei mądrego wykorzystania kompetencji humanistycznych w biznesie, a także promowania aktywnych i przedsiębiorczych studentów.
WYKŁADY
11.30-11.45 - wykład
- Jak myśleć poza pudełkiem siedząc w pudełku? Słów kilka o innowacyjnym myśleniu w nieinowacyjnym środowisku
dr Konrad Maj (Uniwersytet SWPS)
11.50-12.05 - wykład
- Ukryte kompetencje i umiejętności społeczne absolwentów nauk humanistycznych i społecznych
mgr Justyna Sarnowska (Uniwersytet SWPS)
12.10-12.25 - wykład
- Kompetencje humanistyczne na rynku pracy – teraźniejszość i przyszłość
Jakub Gontarek (Konfederacja Pracodawców Lewiatan)
12.25-12.55 - panel dyskusyjny
- Oczekiwania pracodawców wobec studentów i absolwentów kierunków humanistycznych vs. oczekiwania studentów i absolwentów kierunków humanistycznych wobec pracodawców.
- Wynagrodzenia, możliwości rozwoju, ścieżki awansu, realizowane projekty, zlecane zadania, rekrutacje, wizerunek i kultura organizacji - czego chcą studenci, a czego pracodawcy?
Panel dyskusyjny:
Piotr Połowniak (Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości),
Jakub Gontarek (Konfederacja Pracodawców Lewiatan),
Karolina Proczek (Deloitte)
Katarzyna Królak-Wyszyńska (Innovatika)
Monika Sońta (House of Skills)
Martyna Wojciechowska (Skrivanek)
Marta Gochnio (Future Centre Training Corporation)
Sandra Michalkiewicz, Bartosz Bednarz, Michał Rozbicki, Adam Zadrożny (studenci Uniwersytetu SWPS)
Moderator:
- Izabela Lipińska (organizator, Biuro Karier Uniwersytetu SWPS)
WARSZTATY
SALA S101
13.00-15.00 | LOTTE Wedel
- Jak skutecznie wciągnąć konsumentów w zabawę z marką?
Maciej Kluk, Piotr Majchrzak (LOTTE Wedel)
14.45-16.15 | PWC
- Psycholog w korporacji – zalety i wady współpracy z biznesem
Katarzyna Borowska (PwC), dr Magdalena Kaczmarek (Uniwersytet SWPS)
16.30-18.00 | ASAP Speak and Play
- Rozmowa o pracę po angielsku
Karolina Rzeczkowska (ASAP Speak and Play)
SALA S102
13.00-15.00 | Korn Ferry
- New Age of Recruitment
Sarath Koppolu (Korn Ferry)
14.45-16.15 | Innovatika – Lean Canvas
- Pierwszy krok w twoim biznesie
Wojciech Wodyński (Innovatika)
11.00-14.00 | Life Tube
- Influencer Marketing - jak budować wizerunek marki i jej komunikację dzięki influencerom
Łukasz Głombicki
TERMIN I MIEJSCE
30 listopada 2017 r.
Uniwersytet SWPS
ul. Chodakowska 19/31
Warszawa
Zapraszamy! :)
To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Praga Południe lub w kategoriach:
warsztaty
wykład
inne