Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

INSTALAKCJE 3 - Festiwal Instalacji Muzycznych - dzień 2.

INSTALAKCJE 3 - Festiwal Instalacji Muzycznych - dzień 2.
📅 Data: niedziela, 15 czerwca 2014

⌚ Godzina rozpoczęcia: 19:00

📌 Miejsce: Warszawa - Mokotów, Nowy Teatr ul. Madalińskiego 10/16 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


Festiwal Instalakcje prezentuje niekonwencjonalne gatunki muzyczne, które nie mają ugruntowanego miejsca na tradycyjnych festiwalach muzyki współczesnej w Polsce. Formuła obejmuje instalacje dźwiękowe, instalacje audiowizualne, rzeźby dźwiękowe, teatr instrumentalny, sztuki performatywne, interdyscyplinarne i multimedialne formy muzyczne. Tematem trzeciej już edycji Festiwalu jest CIAŁO i jego metafora w muzyce.
Interdyscyplinarny profil Instalakcji jest diametralnie różny od tradycyjnych festiwali muzyki poważnej, które prezentują głównie koncerty przeznaczone raczej dla znawców czy miłośników muzyki współczesnej. Instalakcje prezentują nurt bliższy temu, co dzieje się w wielu galeriach czy muzeach sztuki najnowszej na świecie, czyli otwarcie na widza, interaktywność, zaproszenie do aktywnego uczestnictwa w odbiorze sztuki, możliwość dotknięcia, poczucia muzyki na „własnej skórze”.

15 czerwca 19.00
Otwarte warsztaty

James Tenney
Having never written a note for persussion (1971)

Koordynacja muzyczna: Wojtek Blecharz

Jak co roku prezentujemy utwór, do wykonania którego zapraszamy widzów, a w szczególności tych, którzy „nigdy w życiu nie zagrali nawet jednego dźwięku“. W 40-osobowej orkiestrze składającej się z instrumentów perkusyjnych i różnego rodzaju złomu, wykonamy legendarny utwór amerykańskiego kompozytora James’a Tenneya, zanotowany na pocztówce. Wspólne wykonanie utworu zwieńczy niedzielny koncert. Nie trzeba znać nut, nie trzeba mieć poczucia rytmu, wystarczy mieć wyobraźnię i wolny wieczór. Będzie głośno (choć zacznie się bardzo cicho)... Jeżeli chcesz wziąć udział, wyślij zgłoszenie: zostanperkusista@gmail.com

15 czerwca, 20.00
Ucho / oko. Koncert

• Patricia Alessandrini
Bodied chambers (2013)
Wykonanie: Seth Woods – wiolonczela
• Karol Nepelski
Homo sonans (2009)
Wykonanie: Karol Nepelski
Elektronika: Piotr Madej, Marek Chołowiecki
• Jagoda Szmytka
Körperwelten. Study of fragmented ONE
na amplifikowany instrument smyczkowy, projekcję dźwiękową i wideo (2008)
Wykonanie: Anna Kwiatkowska – skrzypce
• Vinko Globokar
?Corporel (1984)
Wykonanie: Katarzyna Kadłubowska
• James Tenney
Having never written a note for percussion (1971)

Wykonanie: Uczestnicy festiwalu Instalakcje 3
• Koordynacja muzyczna: Wojtek Blecharz

Ostatni koncert Instalakcji powraca do tematyki cielesności i w pewnym sensie dopełnia festiwalową wystawę (lub, jeśli ktoś woli, na odwrót). Bodied Chambers to utwór na preparowaną wiolonczelę, autorstwa mieszkającej w Paryżu kompozytorki Patricii Alessandrini. W jej kompozycji wiolonczela staje się głośnikiem dla dźwięku elektronicznego, protezą czy przedłużeniem ciała wiolonczelisty. Wykonawca „wszczepia“ dźwięk do ciała wiolonczeli za pomocą przetworników i mikrofonów, które są umiejscowione na jego ciele.
Kolejnym krokiem do umuzyczniania cielesności jest utwór Karola Nepelskiego Homo Sonans, w którym to nagie ciało kompozytora podłączone jest do specjalnie zaprojektowanych mikrofonów kontaktowych, zbierających dźwięki bezpośrednio z wnętrza ciała artysty, które następnie przetwarzane są w intrygującą sonosferę.
Körperwelten. study of fragmented ONE Jagody Szmytki, to jak pisze sama kompozytorka, studium ciała w jego przejawach życia: „życia/ciała instrumentu, życia/ciała akustycznej przestrzeni i tego jak ciało, instrument i przestrzeń topnieją i mieszają się w JEDNO“. Dodatkowo w elektronicznej warstwie utworu zostanie wykorzystany materiał dźwiękowy i wizualny, nagrany z wnętrza żył kompozytorki, zarejestrowany za pomocą maszyny Dopplera.
W kolejnej odsłonie Katarzyna Kadłubowska przekształci swoje ciało w instrument (perkusyjny), w klasycznym i jednym z najbardziej ikonicznych utworów z nurtu „cielesności“ ?Corporel francuskiego kompozytora Vinko Globokara z 1984 roku.

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Mokotów lub w kategoriach: festiwal
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
☕ Postaw kawę