Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

newsletter waw4free fanpage instagram
reklama
reklama

Warsaw Camerata a'la Carte! na Święta

Warsaw Camerata a'la Carte! na Święta

reklama
data Data: 14 grudnia 2018, piątek

godzina Godzina rozpoczęcia: 19:00

miejsce Miejsce: Warszawa - Bemowo, Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201 (pokaż na mapie)
Opti Taxi
Warsaw Camerata a'la Carte! to projekt koncertowy który powstał, aby muzyka i muzycy byli blisko publiczności, także w lokalnych społecznościach.

W piątek, 14 grudnia o godz. 19.00 w Sali Bemowskiego Centrum Kultury odbędzie się Koncert muzyki oratoryjnej. Głównym punktem programu będzie Kantata "Lobet Gott in seinen Reichen" BWV 11 (Himmelfahrts Oratorium) Johanna Sebastiana Bacha.

Bemowskie Centrum Kultury, ul. Górczewska 201, 14 grudnia godz. 19.00

Chór Warszawski kier. art. Richard Berkeley
Warsaw Camerata
Paweł Kos-Nowicki – dyrygent

W programie m.in:
J.S. Bach - Himmelfahrts Oratorium Lobet Gott in seinen Reichen BWV 11

Repertuar koncertu odpowiedni dla dzieci w wieku szkolnym.

Wstęp wolny!

Finansowanie:
Miasto Stołeczne Warszawa
Współpraca: Kancelaria Adwokacka Marek Małecki, Grupa Strategia

* * * * *

Himmelfahrts Oratorium Lobet Gott in seinem Reichen BWV 11 stanowi trzecie i ostatnie oratorium w twórczości Jana Sebastiana Bacha, obok Oratorium na Boże Narodzenie i Oratorium Wielkanocnego, umieszczone w katalogu dzieł kompozytora Bach Werke Verzeichnis (BWV) pod numerem 11. Powszechnie przyjmuje się, że autorem słów Lobet Gott in seinem Reichen jest lipski poeta i kaznodzieja, blisko współpracujący z Bachem – Christian Friedrich Henrici, znany pod pseudonimem Picander.
Dzieło składa się zaś z jedenastu ustępów, w których opowiedziana jest historia ostatniego spotkania Jezusa z apostołami.
W przekonaniu badaczy uroczysty chór otwierający BWV 11 nie jest oryginalną kompozycją, co było powszechną praktyką tamtych czasów. Wszystko wskazuje na to, że Bach wykorzystał tu początkowy fragment swojej (obecnie uznanej za zaginioną) kantaty z roku 1732 Froher Tag, verlangte Stunden. Również słynna aria altowa „Ach bleibe doch, mein liebstes Leben” (Ach, nie odchodź, życie drogie), którą kompozytor opracował później jako „Agnus Dei” w Mszy h-moll BWV 232, pochodzi z wcześniejszej kantaty weselnej z roku 1725 Auf, süß entzückende Gewalt. Z tej samej kompozycji zaczerpnął zresztą Bach również muzykę dla arii sopranowej w oratorium „Jesu, deine Gnadenblicke kann ich doch beständig sein” (Jezu, Twej łaski wejrzenie patrzy na mnie cały czas).
 udostępnij tweetnij dodaj zapisz w kalendarzu ustaw przypomnienie
newsletter
Podoba Ci się to wydarzenie?
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco ze wszystkimi!
zgłoś błąd/zmianę


Zobacz też

reklama
sprawdź naszego bloga! ;-)