Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

Muzyka współczesna nie gryzie z Adamem Sławińskim

Muzyka współczesna nie gryzie z Adamem Sławińskim
📅 Data: niedziela, 15 listopada 2020

⌚ Godzina rozpoczęcia: 18:00

📌 Miejsce: 💻 online (informacje dotyczące transmisji w opisie wydarzenia)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


Z radością zapraszamy w niedzielę 15 listopada o godz. 18:00 na spotkanie ze znanym polskim kompozytorem Adamem Sławińskim - trzecim bohaterem naszych tegorocznych filmów, które Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej realizuje w ramach projektu „Muzyka współczesna nie gryzie”.

Rozmowę poprowadzi inicjatorka cyklu - kontrabasistka Małgorzata Kołcz.

Ze względu na bieżącą sytuację pandemiczną, w tym roku nasze spotkania z twórcami muzyki współczesnej odbywają się w formie transmisji online na naszej stronie www >> link oraz na FB >> link

Zapraszamy!

***

Adam Sławiński - kompozytor, pianista i aranżer, także publicysta i krytyk muzyczny.

Studiował muzykologię na Wydziale Historycznym Uniwersytecie Warszawskim. Gry na fortepianie uczył się pod kierunkiem ciotki Jadwigi Pietrzykowskiej. W czasie studiów grał w jazzowym zespole Pinokio.

W latach 1957–1964 współpracował jako autor artykułów, esejów i recenzji, głównie o jazzie, z „Ruchem Muzycznym” i miesięcznikiem „Jazz”, później także z „Jazz Forum”. W latach 1958–1962 związany był etatowo z TVP, w latach 1974–1975 i w 1990 r. z Polskim Radiem. Jako kompozytor zadebiutował w 1961 r. muzyką dla Teatru TV. Na potrzeby TV powstały także pierwsze piosenki do cyklu programów Listy śpiewające (sł. Agnieszka Osiecka). W 1963 r. skomponował jazzową teatradę Opera spod ciemnej gwiazdy (libretto Agnieszka Osiecka), wystawioną podczas Międzynarodowego Festiwalu Jazzowego Jazz Jamboree ’63 w Warszawie. Na początku lat 70. poświęcił się muzyce filmowej oraz symfonicznej i kameralnej.

Jest kompozytorem m.in.:
– Symfonia buffo (sł. Jeremi Przybora) na sopran, bas, chór i orkiestrę symfoniczną, Upamiętnienie (sł. Wisława Szymborska) na mezzosopran, fortepian przestrojony i taśmę magnetofonową, Ballada dla sześciu perkusistów, Canto na orkiestrę smyczkową, Pulsar na perkusję i taśmę magnetofonową, Bagatela na skrzypce solo;
– muzyki do widowiska Apetyt na czereśnie (libretto Agnieszka Osiecka);
– muzyki do spektakli teatralnych i TV Hamlet komiks (libretto Stefania Grodzieńska, Wojciech Młynarski), Ścigana (libretto Jeremi Przybora), Kartoteka, Dwa teatry, O człowieku, który poślubił niemowę, Bez dogmatu, Gwałtu, co się dzieje, Beckett, czyli Honor Boga; Dookoła noc się stała na Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej Opole ’66,

Laureat:
– nagrody Przewodniczącego Komitetu do spraw Radia i Telewizji na Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej Opole ’67 i Bursztynowego Słowika na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Sopot ’67 za Po prostu jestem,
– nagrody Ministra Kultury i Sztuki za twórczość muzyczną do filmu w 1987 r.

* Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura w sieci”.

***
Koncepcja i prowadzenie rozmowy: Małgorzata Kołcz
Rejestracja audiowizualna: Rec Audio
Scenariusz i montaż: Jarosław Siwiński
Produkcja: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
Finansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury
Partner: Związek Kompozytorów Polskich
Współpraca: Rec Audio, Agencja Muzyczna Art Deco Group
Patronat medialny: POLMIC.PL - Polskie Centrum Informacji Muzycznej, portal Presto.

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy online lub w kategoriach: spotkanie inne
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
☕ Postaw kawę