Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

🔔 FB IG
reklama
reklama

grafika: portfolio 3.0

grafika: portfolio 3.0

reklama
📅 Data: czwartek, 04 marca 2021

⏰ Godzina rozpoczęcia: 18:00

📌 Miejsce: 💻 online (szczegóły dotyczące transmisji w opisie poniżej)
OptiTaxi
   udostępnij tweetnij wykop
W dzisiejszym świecie design coraz częściej i szerzej pojawia się w rozmaitych inicjatywach. Nie ma dnia, abyśmy nie usłyszeli, że coś, co ma design w nazwie, właśnie znajdzie kolejną realizację w postacią wystawy, festiwalu, konkursu, galerii, konferencji, debaty, konferencji itd. Jest modny, pożądany, potrzebny, a także różnie pojmowany. Pewnie tak zostanie. Tym bardziej motywuje nas to do kontynuacji już 3. edycji projektu Grafika: Portfolio, w którym prezentujemy nasze perspektywy rozumienia designu. Chcemy przekonywać, że design jest wyzwaniem – zarówno dla projektantów, jak i użytkowników, że wymaga od obu stron kreatywności i świadomości własnych wyborów.
Nie bez powodu przekonujemy naszych partnerów branżowych i kandydatów na studia, że studiów graficznych nie sposób zamknąć w sztywnych ramach procedur wizualizacyjnych, w obrębie techniki i technologii. Studia projektowe mają kształcić sprawnych projektantów wyposażonych w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do rozwiązywania problemów; mają również dostarczać użytecznych i pożądanych społecznie rozwiązań. Bo projektowanie zawsze powinno być dla ludzi, z ludźmi i o ludziach. Deklaratywny obraz studiów graficznych i roli projektanta we współczesnej rzeczywistości społecznej jest prosty do zdefiniowania, ale trudny do udowodnienia i utrzymania. Dlatego powstał projekt Grafika: Portfolio, w ramach którego:
• prezentując dokonania projektowe naszych studentów, wyjaśnimy i pokazujemy, na czym polega rola projektanta komunikacji wizualnej,
• przedstawimy spektrum rosnących dziś możliwości zastosowań graficznych i projektowych w obrębie komunikacji wizualnej,
• wrocławskiemu środowisku kreatywnemu zaprezentujemy twórczość naszych studentów. Chcemy w ten sposób rozwijać środowisko przez wymianę doświadczeń, dyskusję o dokonaniach projektowych, a także otrzymywać rzetelny feedback.
Podczas kolejnych spotkań będziemy się poruszać w różnych obszarach i problemach designu, od dyskursów wizualnych do projektowania tożsamości, procesów, usług itp. Wszystkie projekty łączy jedno – myślenie projektowe.

Występujący:

Karolina Olech – Experience Design
Opowiem o swoich wybranych projektach i jakie emocje im towarzyszą.

Agata Semenowicz – Czego nauczyły mnie procesy kreatywne i co wydarzyło się potem?
Będzie o uniwersalnych zasadach pracy twórczej. Takich które, przed studiami, za każdym razem, jako punkt wyjścia powtarzałam uczestnikom prowadzonych przeze mnie warsztatów kreatywnych. Studia zweryfikowały, jak się mają do projektowej rzeczywistości. Nic więcej teraz nie zdradzę.

Eryk Klekot – Projektowanie marki z charakterem
Przedstawię 3 realizacje z zakresu projektowania tożsamości wizualnej organizacji oraz opowiem o moich przemyśleniach na temat designu.

Aleksander Bylicki – Jak Design i Uniwersytet SWPS popsuł 5 lat nauki fotografii.
Postaram się streścić kilka lat mojej przygody z fotografią, jak moje postrzeganie świata zrobiło fikołka i opowiem dlaczego ciężko jest (mi) być geekiem w świecie designu.

Maria Zakrzewska – Sztambuch
Moje portfolio to zbiór prac, które są ze sobą powiązane przez dwa określenia. Pierwsze to wyraz mojego zamiłowania do piękna w nieoczywistych przedmiotach i miejscach. Drugie to moja buntownicza natura i sprzeciwianie się wobec sytuacji ekologicznej na świecie i politycznej w Polsce. Staram się w życiu iść pod prąd i wydeptywać własne ścieżki. Do momentu pójścia na studia nie miałam własnego komputera, przez co nadal ciężko jest mi pracować tylko za pomocą internetu i programów graficznych.

Martyna Gach – Kultura naprawiania: o tym jak sprawne projektowanie może służyć lepszemu światu
Chcę podzielić się swoją perspektywą na design i opowiedzieć o odpowiedzialności, która nierozerwalnie łączy się dla mnie z projektowaniem komunikacji. Będę mówić o tym jakie negatywne skutki może przynieść pozostawanie w szczelnej bańce komunikacyjnej. O tym dlaczego przemysł reklamowy może być branżą zmian. I co najważniejsze: dlaczego warto regularnie sprawdzać swój przywilej!

Moderatorzy:

dr Dorota Płuchowska – politolog, socjolog, z wyboru komunikolog. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS oraz w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi zajęcia z zakresu teorii systemów społecznych, praktyki procesów grupowych i projektowych oraz doradztwa communication design. Interesuje się koncepcjami społeczeństwa i zmiany społecznej. Zajmuje się projektowaniem komunikacji grup, zespołów i organizacji, w paradygmacie systemowym i wg koncepcji turkusowej zmiany. Specjalizuje się w metodologiach pracy projektowej, ich optymalizacji przez algorytmizację procesów diagnostycznych, systemowe i zrównoważone myślenie projektowe, zarządzanie wiedzą, interdyscyplinarnością, interkulturowością. Autorka licznych warsztatów interdyscyplinarnych i interkulturowych.

dr Krzysztof Moszczyński – projektant, web designer, wykładowca w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się wizualizacją danych, obrazowaniem procesów i projektowaniem wizerunku. Interesują go także zagadnienia z dziedziny communication design: design powierzchni, opakowań, corporate identity, information design, a także rozwój systemów operacyjnych, takich jak MacOSX, Android i programowanie w języku Python. W pracy wykorzystuje przede wszystkim metody projektowania produktów i usług skoncentrowane na zaspokojeniu potrzeb użytkowników (zgodnie z ideą human-centered design). Jego zainteresowania naukowe obejmują także: modelowanie procesów biologicznych, bioinformatykę – metody numeryczne w genetyce i genomice. Na kierunku Grafika we wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia z zakresu wizualizacji i prezentacji danych empirycznych, technik wizualizacji, języków programowania (HTML i CSS) oraz metodologii projektowych.

Termin i miejsce:
4 marca 2021 r., godz. 18.00
Spotkanie odbędzie się online. Transmisja na YouTube >> link

Do zobaczenia!

[ Dla pewności sprawdź, czy nic się nie zmieniło na stronie źródłowej - link poniżej. ]
reklama


Sprawdź wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
Posłuchaj na temat wybranych wydarzeń w weekend!
Sprawdź, co dzieje się w ten weekend!
Postaw nam kawę