Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

USŁYSZEĆ TANIEC, Teatr Tańca

USŁYSZEĆ TANIEC, Teatr Tańca
📅 Data: czwartek, 21 maja 2015

⌚ Godzina rozpoczęcia: 19:00

📌 Miejsce: Warszawa - Śródmieście, Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


Wieczór w ramach programu: Warszawska Platforma Tańca

Usłyszeć Taniec – spektakl w choreografii Mateusza Wójcika.

"W poszukiwaniu związków pomiędzy dźwiękiem a ruchem" - wykład Aldony Nawrockiej

Wstęp wolny. Wystarczy zarejestrować się przez stronę internetową:
link


Spektakl Usłyszeć Taniec, godz. 19.00
USŁYSZEĆ TANIEC to pierwszy w Polsce i jeden z kilku na świecie, projekt taneczny oparty na różnych formach stepowania: flamenco, stepie irlandzkim, amerykańskim, tańcu współczesnym oraz muzyce ethnojazzowej granej na żywo. Barwny spektakl, w którym taniec stanowi integralną część muzyki, a muzyka – tańca. Różne kultury muzyczne spotykają się w jednym miejscu, a tradycja i nowoczesność to synonimy. Projekt tworzą wybitni tancerze i muzycy, soliści widowisk, mistrzowie tradycji/współcześni performerzy. Celem projektu Usłyszeć Taniec jest pokazanie współczesnego oblicza najbardziej rozwiniętych form tańca etnicznego jakimi są: flamenco, taniec irlandzki i step amerykański. W spektaklu dużą rolę odgrywa też taniec współczesny, który pełni rolę narratora. Stanowi naturalną kontynuacje trendów, zachodzących w świecie pozostałych form tańca, wykorzystywanych w projekcie. Przeważnie taniec ludowy prezentowany jest w kontekście prezentacji tematycznych, przeglądów folkloru, czy innych tego typu imprez, gdzie tradycja jest przedstawiana jednoznacznie, jako miniona kultura poprzednich pokoleń. Według nas jest to obraz zniekształcony i niepełny. W takich kulturach jak flamenco, ewolucja tradycji jest procesem ciągłym. Obok siebie funkcjonuje muzyka i taniec dziadków, rodziców i młodych, przez co tradycja i współczesność to synonimy . W Usłyszeć Taniec staramy się pokazywać obok siebie, z jednej strony formy wręcz archaiczne, jak i najnowsze trendy. Poszukujemy wspólnego mianownika pokazując co je łączy, spotykając się na płaszczyźnie rytmu i wspólnej estetyki która sprawia że całość jest spójna. Muzyka grana na żywo stanowi nieodłączny element projektu Usłyszeć Taniec. Jej obecność podkreśla rolę tancerza perkusyjnego jako jednocześnie tancerza i muzyka. Pokazuje że taniec może być jednocześnie muzyką, co jest tak bardzo naturalne, między innymi dla niektórych plemion afrykańskich, w których kulturach, nie funkcjonują osobne słowa na muzykę i taniec. Bardzo ważna jest też relacja tancerza z muzykiem, którą staramy się pokazać.

Kolejnym istotnym priorytetem projektu Usłyszeć Taniec jest przystępność dla widza. W sferze choreografii, czerpiemy zarówno z estetyki wielkich widowisk, takich jak Riverdance, które wyniosły taniec ludowy na największe sceny całego świata, jak i z narzędzi tańca współczesnego, które pozwalają nam uzyskać nową jakość oraz lepiej pokazać rdzeń każdej wykorzystywanej przez nas formy tańca. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do szerokiej publiczności, o czym świadczy ilość zrealizowanych przez nas spektakli i koncertów od zeszłorocznej premiery.
Oprócz spektaklu, projekt Usłyszeć Taniec to również program warsztatów. Osoby, które wezmą udział w zajęciach Mateusza Wójcika ze starego stylu tańca irlandzkiego Sean Nós, będącego najprostszą, najbardziej przystępną formą tańca perkusyjnego, mogą następnie wystąpić z pozostałymi artystami w otwierającej choreografii spektaklu.


Wykład "W poszukiwaniu związków pomiędzy dźwiękiem a ruchem", godz. 20.15
Maurice Béjart jest z pewnością jednym z choreografów najbardziej inspirowanych muzyką dwudziestego wieku...
Zafascynowany dziełem Pierre’a Bouleza pt. Marteau sans maître, do którego stworzył choreografię w 1973r., a później Dialogue de l’ombre double – w wersji choreograficznej z 1998, z solistą Alainem Damiens – sięgał ponadto do takich wybitnych kompozycji ubiegłego wieku jak m.in.: Sonate à trois, Sonata na dwa fortepiany i perkusję Béli Bartóka, Pięć utworów op.5 Antona Weberna. Co jednakże najistotniejsze, to jego podejście do muzyki - o czym wypowiadał się niejednokrotnie (m.in. Maurice Béjart extrait de Pierre Boulez. Eclats 2002, par Claude Samuel) – a same dzieła choreograficzne ukazują ich twórcę jako niezłomnego poszukiwacza związków pomiędzy dźwiękiem a ruchem.


Wstęp wolny, konieczność wcześniejszej rezerwacji miejsc przez formularz rejestracyjny na stronie: link

Organizator: Stowarzyszenie Strefa Otwarta
Projekt współfinansuje: m.st. Warszawa
Współorganizator: Mazowiecki Instytut Kultury
Opieka merytoryczna programu WPT 2015: dr hab. Aleksandra Dziurosz, Bartosz Miłosz Martyna
Koordynator (WPT 2015): Milena Stryjewska, sso@warszawskaplatformatanca.pl
Koordynator (MIK): Magdalena Chabros
Promocja i PR (Strefa Otwarta): Dominika Dziurosz-Serafinowicz

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach: teatr wykład
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧