Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym: - ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo, - najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)
Popularność form cyrkowych nierozłącznie wiąże się z potrzebami odczuwania zachwytu oraz wzbudzania zachwytu. Ta harmonijna wymiana energii między widzem a artystą cyrkowym pozwala na uwolnienie się od wszystkich trosk i trudności w chwili cyrkowego d z i a n i a s i ę. Kluczem do tego błogiego poddania się cyrkowemu TERAZ jest koncentracja na ciele, które porusza siebie i materię w sposób fantazyjny – nierealny z perspektywy widza. Ponadczasowość języka kreowanego na scenie, arenie, czy ulicy przez artystów cyrkowych zasadza się na doświadczaniu precyzji i perfekcyjnej zręczności. Oto przed widzem jawi się postać cyrkowa w niepowtarzalnym, ekscentrycznym, przerysowanym kostiumie, która włada rekwizytem, dowcipem, swoim własnym ciałem, czy też ciałem partnera scenicznego w sposób nieprzenikniony. Magiczny? Ów zachwyt i owa zręczność są z sobą nierozerwalnie związane. Idąc ramię w ramię, ręka w rękę, gest w gest wzbudzają – zapewne iluzyjne – poczucie przekroczenia granicy wyobraźni. Właśnie w tym punkcie, gdy wyobraźnia widza zostanie czymś zadziwiona, wybita ze znanego rytmu, rodzi się nowa przestrzeń gotowa do wypełnienia przez kreatywność.
Do współtworzenia tej właśnie przestrzeni zapraszamy widzów sobotnich pokazów w Centrum Praskim Koneser. Przez sześć wieczorów, na Scenie pod Kominem, najbardziej zręczni artyści cyrkowi stolicy zachwycą uczestników spotkań podczas pokazów cyrkowych. Po każdym występie, Ci sami mistrzowie zręczność kształcić będą wszystkich chętnych w opanowanych przez siebie do perfekcji technikach cyrkowych.
Zapraszamy do wspólnego przekraczania granic wyobraźni.
13 sierpnia
Centrum Praskie Koneser (Scena pod Kominem)
17:30 Pokaz zręczności i spektakularności Juliana Waglewskiego
Cyrkowy inkubator innowacyjności w postaci człowieka wykonującego akrobacje na wielkim kole. Julian Waglewski rozwija tradycyjne techniki cyrkowe, które opanował do perfekcji w Państwowej Szkoły Sztuki Cyrkowej. Jest zdobywcą II miejsca oraz nagrody publiczności na I Ogólnopolskim Konkursie Etiud Nowocyrkowych Cyrkulacje. Współpracował z Teatrem Akt m.in. przy spektaklu "Poza Czasem", występuje także w Teatrze Palladium w spektaklu "Czarodziej". Współtwórca i artysta II Europejskiego Festiwalu Klaunady Inwazja Klaunów. Uczestniczył w projektach Warszawskiej Sceny Variete i CyrkOnu. Wspólnie z Marią Gawlik zajmują się dziedziną, którą określają jako akrobacje ikaryjskie.