Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

reklama
reklama

IRYDION W NA SKARPIE - KONCERT W WILLI PNIEWSKICH

IRYDION W NA SKARPIE - KONCERT W WILLI PNIEWSKICH
📅 Data: sobota, 03 czerwca 2023

⌚ Godzina rozpoczęcia: 16:00

📌 Miejsce: Warszawa - Śródmieście, Aleja Na Skarpie 27, PAN Muzeum Ziemi (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama


Plany na sobotnie popołudnie? Mogą być muzyczne… Zapraszamy na kolejny koncert do Willi Pniewskich. W przepięknych okolicznościach przyrody i architektury, z widokiem z tarasu, wystąpią:
Dorota Całek – sopran,
Marta Zamojska-Makowska – sopran,
Artur Słotwiński – fortepian.

W programie:
Henry Purcell – Lament Dydony z opery: Dydona i Eneasz
Domenico Scarlatti – Le Violette
Giovanni Battista Pergolesi – Se tu m’ami
Giulio Caccini – Ammarili
Johannes Sebastian Bach – English Suite in G-Minor BWV 808 Prelude, Allemande
Georg Friedrich Haendel – aria: Tornami a vagheggiar z opery: Alcina
Georg Friedrich Haendel – rec i aria: E pur cosi in un giorno... Piangero la sorte mia z opery: Giulio Cesare
Georg Friedrich Haendel – aria: Ta tempesta il legno infranto z opery: Giulio Cesare
Georg Friedrich Haendel – aria: Lascia ch’io pianga z opery: Rinaldo
Claudio Monteverdi – duet: Pur ti miro z opery: Koronacja Poppei

Irydion na Skarpie / 3.06.2023 / godz. 16.00
PAN Muzeum Ziemi / Aleja Na Skarpie 27
wstęp wolny
Partnerem projektów PAN Muzeum Ziemi jest KGHM to my

-----
/IRYDION NA SKARPIE
/O ARTYSTACH

MARTA ZAMOJSKA-MAKOWSKA / śpiewaczka, sopran koloraturowy
Marta Zamojska-Makowska sopran koloraturowy absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie dyrygentury chóralnej u prof. J. Zabłockiego, studia muzyczne rozszerzała na Akademii Muzycznej na wydziale wokalno-aktorskim w klasie śpiewu prof. Haliny Mickiewicz.Odbyła też studia menadżerskie na SGH/ HEC zdobywając tytuł Master Management Economique Europeen a Jouy-en Josas.Ukończyła podyplomowe Studium Carla Orffa na Akademii Muzycznej w Warszawie.
Na formowanie głosu miały wpływ wielkie polskie śpiewaczki koloraturowe: Zdzisława Donat, Bogna Sokorska oraz Wisława Ćwiklińska.
Marta Zamojska-Makowska została odznaczona tytułem: Wybitny Człowiek dzielnicy Wesoła za działalność krzewienia i kultury muzycznej na terenie dzielnicy Wesoła oraz promowania jej poza granicami dzielnicy i państwa.
Od 1993 roku związana z prywatnym teatrem- Warszawską sceną kameralną prof. Urszuli Trawińskiej -Moroz - odbyła liczne tournée do Niemiec, gdzie kreowała między innymi partię Królowej Nocy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta.
Od 1995 roku związała się z Teatrem Roma w Warszawie, gdzie występowała jako solistka w partii Królowej Nocy w operze ,,Czarodziejski flet’’ W. A. Mozarta. Występowała w Teatrze Wielkim w Poznaniu, we Włoszech, Francji i w Niemczech.
Koncertuje ze swoim małym zespołem instrumentalnym śpiewając muzykę barokową.
W repertuarze znajdują się słynne arie koloraturowe i pieśni wykonywane również z pianistami.
W 2000 roku założyła ,,Il Canto-Magnificat’’- chór dziecięco-młodzieżowy oraz Studio Muzyczne w Warszawie w dzielnicy Wesoła, w którym uczy dzieci i młodzież.
Praca pedagogiczna zaowocowała wieloma występami chóru w kraju i za granicą, chór wielokrotnie wygrywał nagrody i koncertował we Włoszech, Niemczech, Francji, Hiszpanii, na Litwie. Występował w Filharmonii warszawskiej, nagrywał płyty koncertował z orkiestrami i z zespołami instrumentalnymi.
Przy chórze działa i aktywnie wspiera prace chóralną Fundacja Il Canto -Magnificat. W chórze kształcone są dzieci i młodzież w oparciu o autorski program nauczania obejmujący kształcenie słuchu, rytmikę i naukę emisji głosu, raz śpiewu wielogłosowego.

DOROTA CAŁEK / śpiewaczka, sopran
Urodziła się w Warszawie, gdzie w 1994 r. ukończyła Wydział Wokalno- Aktorski Akademii Muzycznej im. F. Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny), a w 2009 r. Podyplomowe Studia Logopedii na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. W 2010 r. w Akademii Muzycznej im. G i K. Bacewiczów w Łodzi otrzymała tytuł doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie wokalistyka, a w 2018 r., na tej samej Uczelni, tytuł doktora habilitowanego.
W latach 1994- 2009 była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, w której wykonywała partie w operach m. in. C. Monteverdiego, G. Rossiniego i L. Janačka. Wraz z zespołem tego teatru występowała w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Rosji i Libanie. Współpracowała także z Teatrem Roma w Warszawie (Diana w „Orfeuszu w piekle” J. J. Offenbacha) i Operą Bałtycką w Gdańsku (Hrabina w „Weselu Figara” W. A. Mozarta). W 2000 r. w Berlinie wzięła udział w międzynarodowym projekcie: „Opera for four buses” z muzyką Krzysztofa Knittla, a w 2002 r. śpiewała na Gali Moniuszkowskiej w Operze Lwowskiej. Za swój największy sukces sceniczny artystka uważa partię Kościelnichy w pierwotnej wersji „Jenufy” L. Janačka, wystawionej w WOK w 2004 r.
Śpiewaczka koncertuje zarówno w repertuarze pieśniarskim jak i oratoryjnym- występowała m. in. w Studio S1 w Warszawie i Filharmonii Narodowej oraz Filharmoniach: Krakowskiej, Lubelskiej i Kaliskiej, a także na Litwie, Białorusi, Ukrainie i w Turcji.
Obecnie wykonuje i nagrywa głównie repertuar polski, z jednej strony prezentując muzykę zapomnianą np. Aleksandra Zarzyckiego, Ludomira Michała Rogowskiego, z drugiej zaś- biorąc udział w prawykonaniach utworów m. in. Romualda Twardowskiego, Mariana Sawy, Pawła Łukaszewskiego, Marcina T. Łukaszewskiego.
Zajmuje się także działalnością dydaktyczną: pracuje na stanowisku profesora na Wydziale Pedagogiczno- Artystycznym w Kaliszu (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu), gdzie uczy emisji głosu na kierunku Edukacji Artystycznej w zakresie Sztuki Muzycznej. Jako wykładowca emisji głosu współpracuje także z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

ARTUR SŁOTWIŃSKI / fortepian
Artur Słotwiński, kompozytor i pianista. W 2009 roku ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie fortepianu Anny Jastrzębskiej-Quinn i propedeutyki kompozycji Sławomira Czarneckiego (z wyróżnieniem). W latach 2009-2012 studiował kompozycję pod kierunkiem Stanisława Moryto na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2012-2014 kontynuował studia w klasie kompozycji Pawła Łukaszewskiego.
Jest stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 2008 roku, a w 2011 został uhonorowany nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za dotychczasową twórczość i osiągnięcia. W 2011 roku otrzymał stypendium banku Societé Generale. W 2012 - stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na wniosek JM Rektora UMFC Ryszarda Zimaka za dotychczasowe osiągnięcia. Otrzymał również stypendium ZAiKS.
Artur Słotwiński występuje jako pianista z recitalami z muzyką Bacha, Beethovena, Schuberta, Chopina, Liszta i własną. W czasie studiów pobierał lekcje fortepianu u Marii Gabryś i Emiliana Madeya oraz improwizacji fortepianowej u Szábolcs’a Esztényi’ego. Uczestniczył w Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich im. F. Liszta we Wrocławiu, w kursie pianistycznym Deirdre O’Donohue (NYU Steinhardt i Manhattan School of Music). Artur Słotwiński gra także na czeleście, organach i syntezatorach.
Jest badaczem i pasjonatem polskich nieznanych i zaginionych koncertów fortepianowych, autorem rekonstrukcji i pierwszym współczesnym wykonawcą I Koncertu fortepianowego g-moll Wojciecha Sowińskiego (1836) (wyk. UMFC 2017) i II Koncertu fortepianowego h-moll Józefa Władysława Krogulskiego (1831). Ponadto przywrócił na estrady Adagio i Allegro Concertans na fortepian i smyczki Franciszka Mireckiego (1827) (wyk. UMFC 2018).
Był członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich. Obecnie jest członkiem ZAiKS.

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach: koncert
reklama

Inne wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
📧 Zapisz się na newsletter 📧