Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

newsletter waw4free fanpage instagram
reklama
reklama

Dyskusyjny Klub Serialowy

Dyskusyjny Klub Serialowy

reklama
data Data: 03 czerwca 2019, poniedziałek

godzina Godzina rozpoczęcia: 19:30

miejsce Miejsce: Warszawa - Mokotów
Opti Taxi
3:00 w nocy? To może jeszcze jeden odcinek… Oto, co seriale zrobiły z naszym życiem. Oglądamy różnie. Jedni hurtowo, łykając odcinki jak młody pelikan ryby, inni oszczędnie, odmierzając aptekarsko odcinek po odcinku albo nawigując przez ocean spoilerów, dopiero po zakończeniu sezonu. Ale oglądamy wszyscy, więc na pewno będziemy mieli o czym porozmawiać. Hołdując tradycjom klubów filmowych uruchamiamy DKS – Dyskusyjny Klub Serialowy.

Świetlica Nowego Teatru, ul. Madalińskiego 10/16
WSTĘP WOLNY

Gospodyni: Kaja Klimek
Kaja Klimek – tłumaczy filmy, czasem o nich pisze (kiedyś dla „Filmu”, „Dwutygodnika”, „Filmwebu”), za to nieustannie o nich dyskutuje – z widzami, gdy tylko nadarzy się okazja, z twórcami na festiwalach, ze studentami na uczelniach i z dzieciakami w ramach programów edukacji filmowej Stowarzyszenia Nowe Horyzonty i Filmoteki Szkolnej.

-----
24 września Miasteczko Twin Peaks (Twin Peaks), czyli początek
Od odpowiedzi na pytanie „Kto zabił Laurę Palmer?” minęło już ponad 25 lat. Tymczasem David Lynch powrócił do Twin Peaks i dopisał kolejny rozdział tej historii. Trzeci sezon serialu (2017) podzielił dawnych fanów, zdobył nowych i rozprawił się z tymi, którzy liczyli na nostalgiczne rozmowy przy kawie i wiśniowym cieście.

-----
22 października Prawo ulicy (The Wire), czyli arcydzieło
Jeśli serial jest tak dobry, jak jego bohaterzy, to co z sytuacją, kiedy głównym bohaterem jest miasto? Efektem może być arcydzieło. Rozpisana przez Davida Simona na pięć sezonów panorama Baltimore i targających nim konfliktów społecznych, rasowych, politycznych i ekonomicznych to serial jedyny w swoim rodzaju. It’s all in the game, yo!

-----
19 listopada Opowieść podręcznej (The Handmaid’s Tales), czyli teraz
Jeśli na demonstracje polityczne kobiety na całym świecie ubierają się w czerwone habity i białe czepki Podręcznych, a na ulicy spotykasz znajome w koszulce z napisem Nolite te bastardes carborundorum, to wiedz, że coś się dzieje. Powieść Margaret Atwood i jej już dwusezonowa adaptacja serialowa są jak cios obuchem, a zarazem doskonałym potwierdzeniem tezy, że science fiction zawsze opowiada o naszych czasach.

-----
11 grudnia Transparent, czyli rodzina
Dla Jill Soloway portret rodziny Pfeffermanów z Los Angeles to jednocześnie pretekst, by szerzej ukazać nie tylko skomplikowane relacje, ale i genderowe przemiany we współczesnym społeczeństwie. Świat zmienia się szybko, definicje, w tym te dotyczące „podstawowej komórki społecznej”, również. Zatem na wpół cytując bohaterkę serialu „albo dajesz się porwać wirowi wydarzeń, albo powinieneś się trzymać z daleka”.

-----
28 stycznia Stranger Things, czyli nostalgia
Ktoś, kto jest fanem tego serialu, powie, że gromadzi wszystkie najlepsze postaci i koncepty z kina nowej przygody w jednym miejscu. Mniej entuzjastyczni nazwą go odgrzewanym kotletem z Baru Nostalgia i będą dowodzić, że popkultura uzależniona jest od własnej przeszłości. Na koniec okraszą wypowiedź hasztagiem #stare. Może obie strony mają rację?

-----
18 lutego Legion, czyli forma
Superbohaterzy rządzą w kinie głównego nurtu, mają też coraz liczniejszą serialową drużynę. Jednak sposób opowiadania historii, forma i schematy tego gatunku zdążyły się mocno utrzeć, mało w nich eksperymentów i dezynwoltury. Całe szczęście jest Legion Noah Howleya, który wcześniej z Braćmi Coen dopisał nowe rozdziały do historii miasteczka Fargo w Minnesocie. Tu idzie o krok dalej – Legion to na poziomie formy, narracji i pomysłów realizacyjnych ostra jazda bez trzymanki, która tylko zahacza o uniwersum Marvela (a konkretnie serię komiksów Nowi Mutanci).

-----
18 marca Wielkie kłamstewka (Big Little Lies), czyli przyjaźń
Dyskusje o potrzebie silnych bohaterek i interesującej reprezentacji kobiet na ekranie trwają. I doskonale. W czym bowiem leżeć ma owa „siła” bohaterek i jak opowiadać historie, by nie popadając w sztampę i nie powielając schematów stworzyć tych bohaterek całą grupę? Otóż da się. Dowodem Wielkie kłamstewka z całą grupą pierwszoplanowych bohaterek oraz dwiema nie mniej ważnymi: formą i muzyką.

-----
15 kwietnia Gra o tron (Game of Thrones), czyli epickość
Oto fenomen popkulturowy na wielu poziomach. Przykład? Adaptacja książek George’a R.R. Martina wyprzedziła samego pisarza pracującego nad kolejnym tomem i zmieniła medium, stając się serialem. To nie zdarza się często. Latem 2019, po ośmiu latach Pieśń Lodu i Ognia zniknie z ekranu. Możemy pogdybać, jak to wszystko się skończy i co będzie dalej – bo i taki zwrot akcji jest właściwie niewykluczony.

----
Tytuły dwóch kolejnych seriali wybiorą uczestnicy wykładów.
Pozostałe terminy: 20 maja, 3 czerwca.
 udostępnij tweetnij dodaj zapisz w kalendarzu ustaw przypomnienie
newsletter
Podoba Ci się to wydarzenie?
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco ze wszystkimi!
zgłoś błąd/zmianę


Zobacz też

reklama
sprawdź naszego bloga! ;-)