Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

🔔 FB IG
reklama
reklama

8 tygodniowy Trening Mindfulness online dla osób 55+

reklama
📅 Data: piątek, 30 kwietnia 2021

⏰ Godzina rozpoczęcia: 18:00

📌 Miejsce: 💻 online (szczegóły dotyczące transmisji w opisie poniżej)
OptiTaxi
   udostępnij tweetnij wykop
Zapraszamy Państwa na Trening Mindfulness (uważności) MBSR - Mindfulness-Based Stress Reduction/ Redukcja Stresu Oparta na Uważności.

Przed zapisaniem się na zajęcia prosimy o dokładne przeczytanie całego ogłoszenia.

Podczas kursu, będziemy mieli wspólnie okazję, aby przyjrzeć się naszym nawykowym schematom zachowań, nauczyć się zastępować automatyczne reakcje - świadomymi wyborami. Nauczymy się zauważać to, że mamy myśli i emocje, ale nimi nie jesteśmy i nie musimy utożsamiać się z nimi utożsamiać. Nauczymy się jak przechodzić ze sfery działania do sfery bycia. Poczujemy bardziej nasze ciało, posmakujemy uważności w codziennych aktywnościach, będziemy praktykować świadomy ruch, spotykać się z ograniczeniami ciała oraz z uważnością oddechu, patrzenia, postrzegania, słuchania. Zanurzymy się też w praktyce nieformalnej. Spróbujemy jak to jest na co dzień, uważnie: myć zęby, zmywać naczynia, pić kawę, jeść, zauważać pogodę za oknem, trasę do pracy, (nie)przyjemne sytuacje, wrażenia, myśli i wiele innych.

Czeka nas dużo pracy, wyzwań, dzielenie się własnym doświadczeniem praktyki. To wszystko w atmosferze życzliwej ciekawości, w wyjątkowym - Twoim własnym i pozostałych uczestników - towarzystwie. Myślę, że każdy z nas dowie się wiele nowego o sobie. Czasem będzie to zaskakujące, być może czasem nas poruszy to, co odkryjemy.

Może to czas i pora, także dla Ciebie, aby zadbać o siebie, zaopiekować się sobą samym?

MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction/Redukcja Stresu Oparta na Uważności), został stworzony w 1979 roku przez Jona Kabat-Zinna i jego zespół. Jon Kabat-Zinn wciąż jest właścicielem praw autorskich.
W ciągu 42 lat dokonano blisko 6000 badań, które potwierdzają skuteczność metody w różnych obszarach zastosowań, m.in.:
trwałego obniżenia fizycznych i psychologicznych symptomów stresu,
zwiększenia zdolności relaksowania się,
uczy radzenia sobie ze stałym bólem,
zwiększenia entuzjazmu i energii do życia,
podwyższenie samooceny,
wpływa na koncentrację, kreatywność, pamięć
rozwój umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących zarówno krótko jak i długotrwałych.

MBSR może również wspomagać proces zdrowienia w przypadkach zaburzeń psychosomatycznych i somatycznych takich jak depresja, przewlekłe bóle, zaburzenia lękowe, zaburzenia odżywiania i uzależnienia.

Z jakich powodów ludzie biorą udział w programie MBSR?
stres związany z pracą i życiem osobistym
niepokój i przemęczenie
problemy ze snem
chroniczny ból
podwyższone ciśnienie krwi
bóle głowy
zaburzenia lękowe
rozwój osobisty
pogłębienie praktyki

Jak przebiega trening MBSR?
trening MBSR trwa zwykle 8 tygodni, spotykamy się co tydzień
zazwyczaj po 6 lub 7 zajęciach spotykamy się na 4,5 godzinnym Dniu Uważności (sobota)
każdy z uczestników deklaruje chęć i możliwość pracy własnej, codziennie przez min 45-60 min
po zarejestrowaniu się na zajęcia otrzymacie Państwo od nas formularz, po odesłaniu którego skontaktuje się z Państwem prowadząca, aby przeprowadzić krótką rozmowę telefoniczną (czas trwania 20-30 min)
każdy uczestnik otrzyma nagrania do praktyki własnej oraz materiały po każdym ze spotkań
główne praktyki stosowane podczas kursu to: bodyscan (skanowanie ciała), praktyka siedząca z uważnością kierowaną, uważna joga oraz uważny ruch.

Spotkania poprowadzi Anna Gubernat – certyfikowana nauczycielka MBSR, ukończyłam pełne szkolenie certyfikujące Insight i MBLC (Mindfulness Based Living Course, oba certyfikowane przez Mindfulness Association (UK), jest w trakcie certyfikacji CBLC (Compassion Based Living Course, certyfikacja Mindfulness Association, UK) i MBCL (Mindfulness Based Compassionate Living, Frits Koster i Erick van den Brink, Holandia). Od 10’2014 do 06’2019 była prezesem Polskiego Towarzystwa Mindfulness, założyła i prowadziła Koło Naukowe Mindfulness na Uniwersytecie SWPS w Warszawie od 10’2013 do 09’2018. Prowadziła liczne wykłady i warsztaty na wydziałach zamiejscowych Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, Sopocie oraz w Warszawie, dla Strefy Psyche, Festiwalu Nauki, licznych firm i organizacji. Była także uczestniczką i prelegentką konferencji dotyczących Mindfulness, więcej informacji można znaleźć na link

Przed zapisaniem się na zajęcia prosimy o zapoznanie się z Regulaminem, w którym znajduje się Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych: link

Warsztaty są częścią projektu „Wybieram rozwój, edycja 2”  współfinansowanego ze środków m. st. Warszawy Dzielnicy Mokotów.

Terminy spotkań:
Kurs składa się z 8 piątkowych spotkań i sobotniego dnia uważności. Zapisując się na zajęcia deklarujecie Państwo gotowość do wzięcia udziału w całym kursie. Zajęcia są bezpłatne.
piątki - 30.04, 7, 14 i 21.05, 4, 11, 18.06 i 25.06 (ostatnia data może ulec zmianie), w godz. 18:00-20:30, dzień uważności - sobota, 12.06, w godz. 10:00-14:30

Miejsce: zajęcia prowadzone będą online, przed warsztatami otrzymacie Państwo mailem link, dzięki któremu będziecie mogli wziąć udział w spotkaniach. Link czasem wpada do spamu, przed kontaktem z nami warto sprawdzić, czy go tam nie ma.

Dla kogo: osoby w wieku 55+, zapraszamy mieszkańców Warszawy, w szczególności Mokotowa

[ Dla pewności sprawdź, czy nic się nie zmieniło na stronie źródłowej - link poniżej. ]
reklama


Sprawdź wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
Posłuchaj na temat wybranych wydarzeń w weekend!
Sprawdź, co dzieje się w ten weekend!
Postaw nam kawę