Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

🔔 FB IG
reklama
reklama

Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku | Promocja książki

Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku | Promocja książki

reklama
📅 Data: piątek, 18 czerwca 2021

⏰ Godzina rozpoczęcia: 17:00

📌 Miejsce: Warszawa - Śródmieście, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, pl. Małachowskiego 3 (pokaż na mapie)
OptiTaxi
   udostępnij tweetnij wykop
Zapraszamy na spotkanie promocyjne publikacji „Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku”, red. Dorota Buchwald i Dariusz Kosiński.

🔴 na żywo i online
📍 Zachęta / sala multimedialna (wejście od ul. Burschego)
wstęp wolny, obowiązuje limit miejsc, wydarzenie w Zachęcie, streaming na Facebooku Zachęty i Księgarni Artystycznej Zachęty
❗ Spotkanie odbywa się w reżimie sanitarnym. Liczba miejsc jest ograniczona. Darmowe wejściówki będzie można odebrać 18 czerwca (piątek) od 12 do 16.45 w kasie Zachęty.

W spotkaniu wezmą udział: Dorota Buchwald, prof. Dariusz Kosiński, dr hab. Daniel Przastek oraz Robert Rumas. Spotkanie poprowadzi prof. Iwona Kurz.
Projekt badawczy „Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku” realizowany w latach 2017–2020 wieńczyła wystawa w Zachęcie, a następnie trzytomowa publikacja, podejmująca zagadnienia związane z przemianami praktyk scenograficznych w polskim teatrze (w sztuce teatralnej) i w „teatrach polskich” (czyli w praktykach życia publicznego – by użyć pojęcia Dariusza Kosińskiego).
Jej trzeci tom, zatytułowany Wystawianie jest prezentacją samej wystawy. Już ona prowokowała pytania o to, co właściwie wystawia się w galerii, jak scenografia wystawy koresponduje ze scenografią przedstawień teatralnych i być może na nie wpływa. Przeniesienie wystawy w ramy publikacji wywołuje kolejne pytania – relacje przestrzenno-obrazowe ulegają translacji (a może redukcji?) z jednej strony na opowieść słowną, z drugiej w dynamiczną formę fotograficznego montażu, gatunku fundamentalnego dla nowoczesności. Jednocześnie stawką jest to, co przedstawiane – czy chodzi jedynie o przekład form estetycznych, czy jednak, niezależnie od gatunku bądź medium, o ocalenie walorów diagnostycznych, które pozwalają scenografię traktować jako swoistą socjografię: obraz i zarazem aktora w performansie relacji społecznych.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Instytutu Teatralnego

[ Dla pewności sprawdź, czy nic się nie zmieniło na stronie źródłowej - link poniżej. ]
reklama


Sprawdź wydarzenia / informacje / polecane miejsca w Warszawie

reklama
Sprawdź, co dzieje się w ten weekend!
Postaw nam kawę