Korzystasz z Internet Explorera 8 (lub starszego...)! W związku z tym:
- ta strona będzie prawdopodobnie wyświetlać się nieprawidłowo,
- najwyższy czas na aktualizację lub zmianę przeglądarki! ;)

Spod Mont Blanc na Lazurowe Wybrzeże, czyli spacerem przez Alpy francuskie

📅 Data: niedziela, 07 listopada 2021

⌚ Godzina rozpoczęcia: 17:00

📌 Miejsce: Warszawa - Śródmieście, Południk Zero, ul. Wilcza 25 (pokaż na mapie)

Szczegółowy opis poniżej ⬇️
reklama

Zapraszam na spacer przez Alpy francuskie szlakiem GR5! Szlak ten rozpoczyna się nad Morzem Północnym, prowadzi przez Holandię, Belgię i Luksemburg, aż w końcu dociera do Francji. Najbardziej znanym fragmentem GR5 jest właśnie odcinek wiodący przez Alpy - od jeziora Genewskiego nad Morze Śródziemne. W lipcu 2021 roku postanowiliśmy przebyć część GR5 od Mont Blanc do Nicei. Zajęło nam to 25 dni, w trakcie których pokonaliśmy prawie 550 kilometrów i mniej więcej tyle samo kryzysów.

Wędrowaliśmy przez bajeczne rejony Mont-Blanc, park narodowy Vanoise i Park Narodowy Mercantour. Podziwialiśmy wysokie, groźne ściany, ośnieżone szczyty i lodowce, ale także łagodne, obłędnie zielone łąki pełne tłustych świstaków, które nic sobie nie robią z obecności człowieka.
Na południu z kolei, mimo że rozpływaliśmy się w upale, znajdowaliśmy ukojenie w cichych, sennych wioskach pochowanych gdzieś pomiędzy wzgórzami. Zaskakiwał nas każdy kolejny bunkier, fort i twierdza skryte pod przełęczami, a szerokie panoramy przyprawiały o zawrót głowy. Przygotujcie się więc na olbrzymią dawkę prawdziwego, niczym niezmąconego górskiego piękna!

Agnieszka i Marek - link

To wydarzenie już minęło.
Sprawdź nadchodzące wydarzenia w dzielnicy Śródmieście lub w kategoriach: slajdowisko